Mulle ei myyty olutta, kun olin kassalla vähän yli kello 21 jälkeen
Olin ottanut ne kaapista hyvin ennen yhdeksää ja sitäpaitsi asioinnissa kesti vain siksi, koska kaupan pullokone oli täynnä! Laitonta?
Kommentit (33)
Et hävinnyt mitään. Käy huomenna päivällä hakemassa kaljaa. Juo maitoa tai vettä nyt illalla.
Annakkun arvaan.Töistä lähtiessäsi ostit 6 kaljaa ja sait kimmokkeen LISÄÄ VIINAA ?
Olut viepi turmioon,
vaan maito, vesi hurmioon !
Vierailija kirjoitti:
Olin ottanut ne kaapista hyvin ennen yhdeksää ja sitäpaitsi asioinnissa kesti vain siksi, koska kaupan pullokone oli täynnä! Laitonta?
Olit myöhässä kassalla. Vai pitäisikö sinusta kaljalavoisasa olla kellot, samoin pullokoneessa (mikä se sitten lieneekin), jotta voidaan todentaa että olet tarttunut kaljaasi esim. klo 20.58? Ja kuinka pitkät kassajonot silloin iltayhdeksän aikaan kaupoissa olisikaan? Jos et voi olla ilman kaljaa, käy ostamassa kaljasi aiemmin. Ajattele miten vaikeaa meillä viininjuojilla on, meidän pitää ehtiä Alkoon jo ennen klo 20! Ihan karseeta.
Ja siis ei ole laitonta. onko sinulla muutenkin tapana syytellä erilaisia laitteita, asiakaspalvelijoita jne. kun olet itse aiheuttanut itsellesi hankaluuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole laitonta. Näin se nykyään menee. Kassajärjestemät eivät enää anna myydä olutta, jos sitä ei maksa ennen 21. Todella monessa kaupassa asiasta on kyllä kylttikin. Ei ole kassan tai kaupan päätettävissä tämä asia.
Useimmat järjestelmät (en sano kaikki, koska en ole kaikkien kanssa ollut tekemisissä) kyllä antavat myydä olutta ihan mihin aikaan vaan. Tuota selitystä kuitenkin käytetään, koska silloin harva asiakas alkaa enää vääntämään asiasta tai vittuilemaan myyjälle.
Joissain kaupoissa on muuten ohjeistuksena, että alkoholijuomat myydään asiakkaalle vähän yhdeksän jälkeenkin, koska niitä juomia ei pitäisi päästä enää yhdeksän jälkeen ottamaan hyllystä. Eli asiakkaan on siis täytynyt olla kaupassa ja alkoholihyllyllä ennen yhdeksää, jos hänellä on kassalle tullessaan esim. olutta mukana.
Vuokratyöntekijänä monessa paikassa olleena voin sanoa, ettei nykyään enää kassat ihan tosissaan "myy" tuotetta enää 21 jälkeen. Eli ei ole asiakkaille selittelyä, vaan ihan totta.
Voi vittu ttää on naurettava paska maa.Toisissa maissa myydään viinaa kaupoissa 247 ja sitä hirveen vaarallista kannabistakin saa ostaa ihan laillisesti
olisit huudellut razizztia ja ottanut juoksukaljat.. se kuuluu nykyään tähän suomalaiseen kultyyriin
Pienessä kyläkaupassa oli myyty olutta 21.05 joku valitti ja kauppias menetti alkoholin myyntiluvan kahdeksi kuukaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Et hävinnyt mitään. Käy huomenna päivällä hakemassa kaljaa. Juo maitoa tai vettä nyt illalla.
Käy hakemassa virosta kymmeniä litroja viinaa kaappiin, se on vain ihan oikein tälle hyysärivaltiolle
samalla vähennät veronmaksua juhlapaikkashoppailuun eli on myös isänmaallinen teko
Vierailija kirjoitti:
Saat ostaa jos olet jo kassajonossa kun kello lyö 21. Et vissiin ollut?
Ei riitä jonossa olo. Pitää olla kassalla ebnnen yhdeksää. Ei sinne kassaan lyödä yhdeksän jälkeen alkoholiostoksia.
On siellä kaupoissa tekstit.
Ei riitä, että olet kahdeksalta kilometrin kassajonon päässä venttaamassa.
Kun kassakoneen kello lyö 21.00 niin loppuu myynti. Selityksiä ole kuullut satoja. Olin jonossa, pullokone jumissa, pankkikortti vaimon taskussa ja paras oli kerran kun joku heitti lenkkarinsa!!!!! oven välistä todistaakseen että hänellä oli joku osa kaupan sisäpuolella ennen klo 21.00 😃😃😃
Ja mulle ei myyty juhannusaatto aamuna klo 8.50!!kyllä otti pattiin kun yövuorojen jälkeen raahauduin kauppaan ja sinne jäi juhannusjuomat!!!
Raikas vesi on juomista paras !