Työtön, kuinka paljon saat rahaa?
Kommentit (38)
Ei paljoa, ja kohta ei enää mitään jos pipilä keksii taas että jostain pitää leikata, ja tottakai vähäosaisilta on otettava pois.
N. 1100 jää käteen, kahdesta lapsesta korotus. Brutosta vähennetään verot ja jäsenmaksu.
328€ asumistukea, that's it. Kela on nyt melkein puoli vuotta yrittänyt arpoa te-toimiston kanssa saanko päivärahaa vai en (kuuluisi saada) joten pian jotain toivottavasti kilahtaa tilille.
522 €/kk. Enkä saa mitään tukia, mies lyhentää asuntolainaamme.
520€/kk. Tosin jatkossa 720€/kk, kuntouttava työtoiminta tuo vähän lisää (kuntoutuksessa olen mm. masennuksen takia).
Ei voi olla sulla veroprosenti 1,5. Oisko 15?
N. 650€/kk nettona. Olen sairas. Tulen nyt yhteiskunnalle halvemmaksi kuin jos hakisin sairaseläkettä, kuntoutustukea yms. Hoidot sairauteeni kävisi kalliiksi, parantua en voi koskaan. Työkykyä tuskin enää näen.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla sulla veroprosenti 1,5. Oisko 15?
Kyllä se veroprosentti on 1,5%. Pienet tulot ja paljon vähennyksiä. Lisäksi saan jonkin verran osinkoja, joista menee ennakonpidätystä, niin sen vuoksi päivärahasta ei tarvitse paljon veroja maksella.
1030 e kk.
Ei paljoa kannata töissä käydä ku elarit napsahtaa monta sataa euroa ylöspäin siinä vaiheessa ku nimen pistää soppariin. Työssä käydessä kuussa jää käteen max 400 e enemmän. Ja siitä pitää vielä vähentää kulut jotka aiheutuu töissä käymisestä.
Netto oli 1700 ja risat. Nyt käyn aikaisempaa pienipalkkaisemmassa työssä ja saan netto noin 1500. Vaan mielummin käyn töissä kuin tympäännyn kotona.
Ansiosidonnaiset työttömyyspäivärahat vie Suomen moraalikatoon.
Tunnen useampiakin ihmisiä, jotka ovat käytännössä ottaneet sapattivapaan ansiosidonnaisen muodossa.
Ansiosidonnainen pitäisi laskea kuukausi kuukaudelta, ja summa pitäisi täysimääräisenä pidättää laskennallisesta eläkkeestä.
Vähän yli 2800 e/kk.
Kaikki työttömät ei ole köyhiä eikä kaikilla työttömillä mene huonosti. Töihin palaan taas maaliskuussa.
Saan nettona 929,28 euroa. Vuokran/veden/sähkön/kotivakuutuksen/puhelimen/netin maksamisen jälkeen mulle jää kuukaudessa noin 230 euroa ruokaan ja esim. matkustamiseen vanhempien ja sisarusten luo.
Työttömäthän saa hyvin rahaa! Varsinkin jos on lapsia :o tai no itselle tuntuu joku tonni kuussa aivan mahtavalta, en ole varsinaisesti työtön mutta opiskelija, tulot 341e/kk. Tuosta 234e vuokraan, loput laskuihin ja eikun leipäjonoon. Onneksi vanhemmatkin ja sukulaiset auttaa, ei oltaisi muuten hengissä. Tuostakin vähästä lähtee tulevaisuudesta pois, koska asun poikaystävän kanssa...
Olen yrittäjä työt vähissä talvella maksuja 2000e kk siis pakolliset repikää siitä en suosittele kenellekkään täysin lainsuojatonta elämää..
Noin 650e (työmarkkinatuki kahden lapsen korotuksella). Siinä kaikki tuet.
Vierailija kirjoitti:
Työttömäthän saa hyvin rahaa! Varsinkin jos on lapsia :o tai no itselle tuntuu joku tonni kuussa aivan mahtavalta, en ole varsinaisesti työtön mutta opiskelija, tulot 341e/kk. Tuosta 234e vuokraan, loput laskuihin ja eikun leipäjonoon. Onneksi vanhemmatkin ja sukulaiset auttaa, ei oltaisi muuten hengissä. Tuostakin vähästä lähtee tulevaisuudesta pois, koska asun poikaystävän kanssa...
Tän vois kyllä Suomessa muuttaa vastaamaan muita maita.
Siis, että ei maksettais tuotakaan, ja päälle tulisi tuhansien lukukausimaksut. Vähenisi turha väki erityisesti yliopistoista.
Työmarkkinatukea nettona 607 e, asumistukea 380e ja lapsilisää 95e.
Aika tarkkaan 1300€/kk. Saan ansiosidonnaista ja minulla on yksi lapsi, josta tulee lapsikorotus. Veroprosentti on jotain 1,5% joten saan päivärahan melkein puhtaana käteen.