Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras joululahja työnantajalta? Mitä olette saaneet?

Vierailija
16.12.2016 |

Mikä on ollut/olisi paras joululahja, jonka työnantaja voisi sinulle antaa?
Kerro kokemuksistasi, mitä olet yleensä saanut ja miellyttikö se? Ja nyt puhutaan ns. materiasta, palkankorotus jne ei tule kyseeseen.

Jotenkin pelkkä suklaarasia tuntuu aika vaisulta ja laimealta... entäpä viinipullo? Glögiä? Glögisetti?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään.

t: varhaiskasvattaja

Vierailija
2/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hyvinä vuosina saatiin suklaalevy. Kyllähän se hyvältä maistui. En muista viimeiseen 5-6 vuoteen saaneeni mitään. Työpaikka on edelleen ja palkka tulee normaalisti, riittää mulle joululahjaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

me saadaan joka joulu todella iso herkkukori. Sieltä löytyy erilaisia kaloja, lihoja, suklaata, pipareita, hilloja, glögiä, pähkinöitä, punaviiniä.

Vierailija
4/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi materiaa? palkankorotus kuulostaa vähän liialta, mutta miten olisi 1 palkallinen vapaapäivä?

Älä hommaa viiniä tai muuta alkoholia, kaikki eivät käytä. Eikös niitä valmiitakin eri kokoisia lahjakoreja ole marketeissa sun muissa.

Vierailija
5/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kauppojen valmiit "herkku"korit on yleensä aika kamalia, niissä on aina mukana ihan turhaa sälää ja silppua.

Parhaita joululahjoja, joita yritykseltä voisin saada, voisi olla nuo jo mainitut palkalliset vapaapäivät. 1, 2 tai jopa 3 kpl...

Tyytyisin mieluusti kyllä siihen glögiin ja suklaaseenkin jos edes jotakin saisi. Viimeisiin vuosiin ei ole nimittäin tullut yhtään mitään. :(

Vierailija
6/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tänä vuonna :

https://www.scandinaviandesigncenter.fi/Products/eur1/Trademark/Kähler/…

Kai nuo on ihan nätit eli kyllä nuo käyttöön tulee.

Mulla on vaan niin paljon noita sirottimia jo entisestään, joten tarvetta noille ei olis ollut.

Vierailija
7/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain tänä vuonna :

https://www.scandinaviandesigncenter.fi/Products/eur1/Trademark/Kähler/…

Kai nuo on ihan nätit eli kyllä nuo käyttöön tulee.

Mulla on vaan niin paljon noita sirottimia jo entisestään, joten tarvetta noille ei olis ollut.

Jahas. Linkki ei näköjään kopioidu oikein. On siis Kählerin suola- ja pippurisirotin.

Yleensä mun ja miehen lahjat töistä on aina jotain, mita ei nyt välttämättä haluais/tarvis. Mutta kyllä ne yleensä ihan ok on olleet. Paras lahja on ollut iso villahuopa. Sellaisen olemme saaneet molemmat kerran, eri vuosina. Ne on molemmat ihan jatkuvasti käytössä.

Vierailija
8/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaketju on antanut työntekijöille 20 euron lahjakortin jouluisin. Se on ollut ihan hyvä lahja.

Paras lahja on vuosia sitten yhdessä myymälässä, kun ketjun puolesta ei tullut mitään lahjaa työntekijöille ja myymäläpäällikkö halusi itse antaa kaikille pikku lahjat. Sain pienen pyyhkeen, joka oli sellainen ilmaiseksi pesuaineen mukana tuleva. Se on kuitenkin mulla edelleen käytössä hikipyyhkeenä kuntosalilla. Tuossa lahjassa siis lämmitti se, että myymäläpäällikkö halusi muistaa kaikkia työntekijöitä, vaikkei itse lahja mikään arvokas ollutkaan.:)

Vierailija
9/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sain Marimekon ison joulupöytäliinan ja pari Marimekon joulumukia. Ovat käytössä edelleen. Pari kertaa olen saanut glögipullon (tuli juotua!) ja yhteistyökumppaneilta punaviiniä (jotka olen antanut aina eteenpäin kun en pidä punaviineistä).

Joku juustopakkaus voisi olla hyvä ja tulisi käytettyä, harmi että sen kuskaaminen ja erityisesti kylmäsäilyttäminen on varmasti monille yrityksille mahdoton tehtävä. Ehkä joku muukin ruokalahja voisi tulla käytetyksi? Sen alkoholin kanssa kun on aina vähän niin ja näin...

Vierailija
10/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt edes saisi jotakin. En muista että olisin koskaan saanut työnantajalta joululahjaa.

Vierailija
11/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain muutama vuosi sitten iPadin - se oli kyllä hienoo. Nykyään kai ei enää saa antaa noin kalliita lahjoja vaan siinä on joku (100€ ??) raja mitä kalliimpi ei saa lahja olla.

Vierailija
12/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta työnantajalta olen saanut mm. joulukinkun, juustotarjottimen ja siihen juustoveitset ja -höylän, ulkoiluasuja, kengät, fleecekerraston jne.

Vierailija
13/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna 300 euron joulubonus. Kertaluonteinen erä joulua edeltävään palkanmaksuun, tuo siis bruttona, lähtee vielä verot oman veroprosentin mukaan.

Arvostaisin myös todella paljon palkallista vapaapäivää. Glögit ja viinit on siitä huonoja, että ei voi tietää lahjan saajan makua. Valkkarin juojana ei ole kiva saada punkkupulloa. Lahjakortit on parempia, niissä tosin taitaa olla veroseuraamuksia, eli kannattaa tutustua ensin verottajan ohjeeseen siitä millaisen lahjakortin voi antaa ilman ennakonperintää.

Vierailija
14/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euron lahjakortti Sokokselle. Oli mukava yllätys.

Varhaiskasvatuksen minäkin

Ystävä sai vapaapäivän, hieno lahja minusta.

Vierailija
15/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla järjestetään vuoden mittaan edustustilaisuuksia, joista jää viinipulloja. Jouluna ja/tai pääsiäisenä/vappuna olemme saaneet valita puna-, valko- tai kuohuviinin. Joululahjaksi olemme saaneet eri vuosina mm. elokuvaliput, muodikkaan rannekellon, treenikassin ja pyyhkeen. Kivoja lahjoja!

Vierailija
16/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 € lahjakortti Pentikiin, sai itse itse ostaa mieluisaa. Oli kiva lahja ja hankitut tarjoiluastiat ovat vuosittain joulupöydässä.

17/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patoja ja pannuja ja lava kaljaa (jota en itse juonut vaan annoin kaljan ystävälle lahjaksi :DD)

Vierailija
18/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo veroseuraamukset estää aika tehokkaasti kaikki lahjakortit ja suoran rahan antamisen.

Ja koska toki pitää olla kaikille tasapuolinen (eli ostaa kaikille samaa ja saman verran), ollaan tilanteessa ettei koskaan voi miellyttää kaikkia työntekijöitä täydellisesti.

Aikamoista tuskaa miettiä sellaista yleishyödyllistä, kaikille tyydyttävää joulumuistamista näin työnantajan edustajana.

Vierailija
19/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä saanut mitään, pikkujouluja lukuunottamatta. Kerran mentiin Ruotsiin, se oli jo isoa.

Mies on saanut joulukinkkuja (teurastamolla ollessaan), nykyisestä työpaikasta tuli yksi joulu iso torkkupeitto, kahvia ja hilloja samassa paketissa. Peitto on vieläkin käytössä, kun on kaunein meidän lukuisista torkkupeitoistamme.

Vierailija
20/38 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on ollut (tai ainakin eniten käytössä) matkalaukkusetti, johon oli kaiverettuna oma nimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä