Miltä kuullostaa nimi HELOISA??
Ekaks/tokaks nimeks?
Sukunimi ei ole -nen,suomalainen kylläkin.
Ollaan ajateltu tota nimeä,olen tykänny siitä jo monta vuotta.
Kommentit (31)
En kyllä minäkään tiennyt, että on sellainen luonnontuote, tarkoitin vain että se minulla tulee siitä mieleen. Mulla tulee se mieleen siksi, kun käytän itse helokkiöljykapseleita, ja siitä mielleyhtymä heloisa. Ties vaikka olisi sitä sen merkkisenäkin? Tämä nimi taitaa olla myös ortodoksisessa kalenterissa. Ja näyttääpä olla monen hevosen nimenäkin (googletin). Sori, jos aiheutin väärinkäsityksen.
pakko vaa sanoo vaikka vanha viesti, nii mun nimi on heloisa olen 20-vuotias ja ikinä ei mua oo haukuttu mun nimen takii, aina vaan saan kehuja :DD kamalaa lukee mitä ihmiset on mieltä mun nimestä :DDDD heheheh
Kuulostaa kauniilta ja pehmeältä lausuttuna. Mutta... On niin väkisinväännetyn oloinen erikoinen nimi. Vähän niinkuin Tiinasta tehtäisiin Tiiva tai Pojan nimestä tytön nimi laittamalla -Liina perään (esim. Niko -> Nikoliina). Itse olen aina inhonnut noita väännettyjä nimiä.
Tässä rehellinen mielipiteeni.
kiva nimi tokana nimenä ja erikoisempi ja pirteä kuten olivia nimikin, muttei niin yleinen.
Kun katsoin nimeä ekaa kerran tuli mieleeni helium-lamppu ja eloisa.
on käsittääkseni ranskalainen nimi, sopii siihen kieleen mutta ei suomeen
Olen Heloisa niminen ja koko elämän ajan olen saanut siitä vain positiivista huomiota. Kaikki aina kehuu, ei koskaan haukkuja! =) Se on avannut monia ovia,pelkkä nimi =) mut kivaa olla harvinainen joten älkää joo laittako! :D -Heloisa-
Tulee mieleen mm. hevosilla käytetty rasva Helosan.
Tulee se yks biisi mieleen. Siinä lauletaan Heloisesta. Jotain kuuskytlukua jenkeistä.
Ihana nimi. Sekä suomalainen että muuallakin euroopassa ok.
Ranskalainen versio kai kirjoitetaan Heloise, ja Suomen versio on a:lla. Eloisa/Eloise ovat myös saman nimen eri versioita. Ei todellakaan mitään väkisinväännettyjä, vaan klassisia ja kultturelleja nimiä.
Mielestäni vähän samaa sarjaa kuin esim. Minerva, joka on myös ihana nimi :)
Kauheen kiva että ihmiset vastaa ap:lle kuus ja yhdeksän vuotta myöhemmin :D Toivottavasti lapsiparka sentään on 8 vuoden (melkein 9) ikään mennessä sentään saanut nimen! :O :'D -.-
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 04:42"]
Ihana nimi. Sekä suomalainen että muuallakin euroopassa ok.
Ranskalainen versio kai kirjoitetaan Heloise, ja Suomen versio on a:lla. Eloisa/Eloise ovat myös saman nimen eri versioita. Ei todellakaan mitään väkisinväännettyjä, vaan klassisia ja kultturelleja nimiä.
Mielestäni vähän samaa sarjaa kuin esim. Minerva, joka on myös ihana nimi :)
[/quote]
Minerva on kyllä ihana nimi (roomalaisten viisauden jumalatar), mutta heloise-nimen antaminen lapselle ekaksi etunimeksi on varma tapa saada lapsi tekemään itsemurha kiusaamisen takia.
Heloise on nimi, Heloisa on väännös. Hello, Isa! Käytätkö Helosania rasvana? Onko sulla Helo-kiuas? Ootko kovinkin eloisa, Heloisa?
Voi lapsiraukkaa jos ton nimen saa!
Mustanaamion tyttären nimi on Heloise. Tuli vaan mieleen... :-)
mutta mieleen tulee ELOISA ja vieläpä päälle HELUNA eli yhteen vetona eloisa lehmä...
Kuullostaa Helosin-salvalta, jota käytetään ainakin auringonpolttamiin. Tuollainen nimi voisi löytyä enemmänkin Herefordin kantakirjasta kuin pieneltä tytöltä.
Mutta makuasioista ei sovi kiistellä.
Ehkä joku kapseli, keltainen tai oranssi.
PS. vinkiksi vaan, että ei taida kannattaa täällä moista kysellä, mikäli ei halua kuulla kritiikkiä
mielipiteensä sanoneille.
Me ei kyllä miehen kanssa tiedetty tosta rasva/luontaistuotejutusta,että olis Heloise-nimistä.
Ehkä meidän täytyy miettiä vielä tota nimiasiaa...
t:ap