Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko heijastinliivi muka yhtä nolo kuin tuulipuku aikoinaan? Me Naiset väittää näin.

Vierailija
16.12.2016 |

Me Naiset -lehden mielestä heijastinliivi on nykyajan tuulipuku (viikon olennaiset). Itse olen eri mieltä. Heijastinliivi ei todellakaan ole mikään tyylikkyyden perikuva, mutta itse ainakin käytän sitä turvallisuuden, en tyylin takia.
Meni vitsi vähän harhaan, Me Naiset.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä heijastinliivejä tyylisyistä pidetä - ei kyllä tuulipukujakaan tai muita urheilu- ja ulkoiluasuja useinkaan. Mieluummin pukeudun tilanteen ja olosuhteiden mukaan, kuin kipittelen pimeässä tyylikkäänä. Ei paljoa lohduta, vaikka asu olisi suoraan Voguen kannesta, jos makaa tienpientareella yliajettuna.

Vierailija
2/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan otsalamppukin on tosi kauhea. Itse lenkkeilen sen kanssa.

Eipä täällä Suomen talvessa voi olla kovin tyylikäs, jos haluaa liikkua turvallisesti eikä palella. Onneksi en oo enää nuori, silloin kun oli pakko näyttää aina hyvältä. Nyt on oma mukavuudenhalu tärkein. Ja turvallisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me naisten toimittajat eivät aja autoa? On suorastaan järkyttävää kuinka monet kuvittelevat yhden pehmeän muoviheijastimen suojelevan heitä. Me naiset voisi ottaa selvää kuinka paljon täällä jää ihmisiä auton alle puuttuvan turvavarustuksen vuoksi.

Vierailija
4/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti miettinyt, että ne joilla ei ole heijastimia tai kuvittelevat jonkun pienen rintamerkin missä vähän heijastavaa ajavan asian ovat niitä, jotka eivät koskaan aja autoa pimeällä. Ilahduttavan paljon tulee lenkillä onneksi vastaan niitä, joilla heijastinliivit. Meillä on koko perheellä liivit, kun käydään pimeällä ulkoilemassa ja usein tulee vastaan muitakin joilla on.

Vierailija
5/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastinliivi on ehkä just just vähemmän kamalan näköinen kuin aivot asfaltilla, siis käytän...

Vierailija
6/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten pyöräilykypärät ja lasten turvaistuimet! Palohälyttimetkin on niin noloja sisustuselementtejä.. Aika urpoa käyttää turvavyötäkään autossa.

Vierailija
7/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nolo. Paljon tyylikkäämpää ja ylevämpää on kimpoilla konepelliltä tuulilasille ja siitä katkenneilla jaloilla pää edellä asfalttiin. Siitä voi tyylikkäästi jatkaa joko aivovaurioisena (tyylittömän värikkäällä ja meluisalla) ambulanssilla sairaalaan tai hyvällä tuurilla pääsee todella tyylikkäästi harmaalla pakulla ruumishuoneelle. Tyyli todellakin ennen kaikkea ja todella todella mustaa päälle, on ajattoman tyylikästä.

Kannattaa muistaa sheivata kaikkialta, onhan se noloa maata patologin pöydällä karvaisena. Lopulta päätyy kuitenkin todella tyylikkääseen mustaan ruumisautoon, siinä sitä tyyliä todella on.

Että unohtakaa ne nolot heijastinliivit ja muutkin heijastimet, kuolema on uusi musta.

Vierailija
8/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastinliivi on nolo. Itse käytän heijastavaa nauhaa toisessa hihassa

Vierailija
9/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulipukukin on käytännöllinen ulkoiluasu. Turhaan se on demonisoitu.

Vierailija
10/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvavyö on nolo. Polkupyöräkypärä on nolo. Mopokypärä on nolo. Pipo on nolo. Heijastin on nolo...

Eiköhän nolointa ole olla käyttämättä järkeviä ja turvallisuutta lisääviä varusteita vain, koska joku saattaa pitää niitä noloina?

Vierailija
11/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni heijastinliiviä pidettiin yleisesti nolona n. 5v sitten, mutta nykyään lähes jokaisella "aktiivilenkkeilijällä" näkee heijastinliivin, tämän huomion olen tehnyt omalla lenkkeilyalueellani. Nykypäivänä heijastinliivi ei tarkoita ainoastaan sitä keltaista yhden koon liiviä. Esimerkiksi itselläni on musta, lukoilla vyötärölle kiinnitettävänä liivi, joka on edestä V-mallia ja takana menee selässä I-muotoinen kaistale. Eli kun minulla on lenkillä musta takki päällä, erottuu pimeässä ainoastaan heijastava osuus, eikä keltaista telttaa. Jos jotakuta kiinnostaa, niin Stadiumista oman liivini ostin.

Eli minusta heijastinliivit eivät ole noloja, vaan noloa on olla käyttämättä heijastinta! Autoilevien ihmisten luulisi tämän ymmärtävän..

Vierailija
12/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa asuste on tasan niin nolo, kuin kantaja sitä pitää. On se sitten karvalakki, kumpparit tai tuulipuku. Haluaisin kyllä nähdä, millaisessa varustuksessa tällainen muotiguru tulisi lenkille kanssani, kun lämpötila on nollassa, tuulee vaakatasossa ja jäätävää vettä vihmoo. Minulle juoksuun sopiva on ohut, hengittävä, kohtuullisesti vettä hylkivä tuulipuku. Ehkä se kermap***e jää huoltamaan rakennekynsiään sisälle lämpimään, mutta minä aion säistä huolimatta pitää huolta kunnostani.

Ja kyllä, pimeällä heijastinliivi. Sen verran joudun välillä maantien laidassa juoksemaan.

Vierailija
13/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko joku noita lehtiä?Niistä saa alemmuuskomplekseja. Miksi naistenlehdissä ei ole miesten kuvia?

Vierailija
14/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on niinkuin itsekin  totesit. Turvallisuus on tärkeämpää kun liikutaan lähellä maanteitä tai katuja,  tai kaduilla (varsinkin polkupyörällä)  näin  pimeään aikaan liikenteessä  (jolloin kukaan ei sitä vaatteiden 'tyylikkyyttä' niin näkisi muutenkaan ).

Sitäpaitsi kyllä sen turvaliivin voi pukea ihan minkälaisen takin tai ulkoilupusakan  päälle tahansa. (jos ottaa vähän reilumman kokoisen turvaliivi,niin sitten  vaikka paksummankin takin päälle)

Se on sitäpaitsi helppo riisua ja pukea nopeasti päälle ihan missä tahansa ja se kulkee taitettuna pieneksi vaikka ostoskassissa mukana sitten kun sitä ei enää (esim.  sisälle jonnekin perille  tullessaan) enää   tarvitse

MN- toimittajat nolasivat nyt  kyllä  vain itsensä,jos tuollaisia arvioita  turvaliiveistä julkisessa sanassa antoivat .

Vierailija
15/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun heijastinliivi on vieläpä ainakin kolme kokoa liian iso, joten ei se mikään tyylikäs todellakaan ole. Mutta mieluummin olen nolo ja elossa kuin tyylikäs ja kuollut/halvaantunut.

Vierailija
16/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me Naiset on nolo.

Evek ei ole ihan yhtä kauhea kuin Lady Lipstick, muttei paljoa puutu. Tosi "älyllistä" keskustelua...

Vierailija
17/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkiakkojen höpinöitä, jää omaan arvoonsa.

Vierailija
18/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se heijastinliivi ainakin minun mielestäni on ruma kuin saatana. Enemmän silti häiritsee näistä kommenteista heijastuva kuva, että ilman liiviä ovestaan ulos astuva tulee välittömästi yliajetuksi. Kaipaisin tilastotieteellisiä perusteita tällaisille väitteille. Onko jalankulkijoille sattuneet onnettomuudet muka vähentyneet viimeisenä kymmenenä vuotena, kun nuo suojaliivit ovat yleistyneet?

Vierailija
19/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin autoilevana esitän suurkiitokseni kaikille heijastimien ja heijastinliivien käyttäjille. Ilman niitä liikkuvat jalankulkijat ovat oikeasti näkymättömiä, varsinkin jos keli on syksyisen sateinen. 

Vierailija
20/45 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se heijastinliivi ainakin minun mielestäni on ruma kuin saatana. Enemmän silti häiritsee näistä kommenteista heijastuva kuva, että ilman liiviä ovestaan ulos astuva tulee välittömästi yliajetuksi. Kaipaisin tilastotieteellisiä perusteita tällaisille väitteille. Onko jalankulkijoille sattuneet onnettomuudet muka vähentyneet viimeisenä kymmenenä vuotena, kun nuo suojaliivit ovat yleistyneet?

Eipä siihen mitään tilastotieteitä tarvita, vankka ajokokemus riittää. Parhaiten näkyy ne joilla on heijastinliivi päällä, se näkyy joka puolelle ja isosti. Heijastimetkin on jees, mutta liivi on selvästi paras. Ja eritoten se keltainen teltta, se keltainen värikin kun näkyy ihan eri tavalla kuin musta pimeässä.

Ilman heijastimia kulkeva on vaaraksi myös muille, autoilija joutuu tekemään joskus äkillisiä jarrutuksia vain siksi että kuljetaan ilman heijastimia / ne on riittämättömät. Siinä voi liukkaalla kelillä olla katastrofin ainekset. Ilman heijastimia liikkuminen tulisi olla rangaistavaa, jos sillä aiheuttaa onnettomuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan