Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten viiskymppisillä talous voi olla tiukalla?

Vierailija
15.12.2016 |

Ikuisuuskysymys 🤔

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei voisi. Miehen sairaus, hoitovirhe, mistä käydään oikeutta. Minä lähihoitaja ja 2 lukiolaista. Mies ei saa rahaa mistään, kun kaikki on jäissä oikeudenkäynnin takia. Lähihoitajan palkalla kun eletään, niin totta kai on tiukilla

Vierailija
2/12 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka niin? Monilla lapset ovat juuri lähteneet omilleen, ellei ole iltatähtisettiä vielä kotona. Asuntolaina jos on jo maksettu, alkaa olla aika remontoida asuntoa/taloa, autoa tarvii vaihtaa, jos asuntolaina-aikana ei ole voitu sitä tehdä. Kotoa muuttaneita, opiskelevia nuoria halutaan auttaa taloudellisesti. Terveys voi alkaa reistata. Työpaikka voi mennä alta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet on juotunut työmäkksi

Siinä vaihessa ikää likaa duunin

et pääse

Vierailija
4/12 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä on. Minä opettaja. Mies työtön. Kaksi lukiolaista kotona. Yksi lapsista aloitti opiskelut. Häntäkin ajoittain autettava, ettei joudu ottamaan lainaa (ei opiskele kovin hyvin työllistävää alaa).

Vierailija
5/12 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni täällä vaihtelee. Elämät menevät eri lailla ja onhan jo lähtökohdissa ja mahdollisuuksissa eroja. Joidenkin talous on koko elämän ajan tiukalla, toisille sattuu välillä sitä tiukentavia asioita.

Ikuisuuskysymys, totta â€“ kautta aikojen on ollut ihmisiä, joilla eri syistä ja eri iässä on talousvaikeuksia ja niitä, jotka kapeakatseisuuttaan kuluttavat aikaansa asian päivittelemiseen. ;)

Vierailija
6/12 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttautumattomilla alkoholisteilla on yleensä rahat tiukilla, mutta alkoholiin ja tupakkaan kuitenkin sitä löytyy aina.

Vierailija
7/12 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset muuttavat pois kotoa ja etenkin miniät on herkästi kärkkymässä puolisonsa vanhemmilta rahaa.

Vierailija
8/12 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole talous tiukilla, mutta ei ole ylimääräistäkään. Jäin työttömäksi laman aikaan 1993. Sen jälkeen lähinnä tukitöitä, kursseja, pätkätöitä ja uudelleen kouluttautuminen. No se uudelleen kouluttautuminen kannatti siinä mielessä, että sain jotain töitä, toistaiseksi. Mutta palkka ei ole järin suuri silti, on vastavalmistuneen palkka alallani. Olen kuitenkin tyytyväinen, että on töitä. Mulla on ollut huonoa tuuria, mm. kerran olin huippupaikkaan 85 hakijasta 1. varalla ja hävisin paikan juuri vähäisemmän työkokemuksen vuoksi. Eli kun ei ole toistaiseksi voimassa olevaa työpaikkaa ollut, ei pääse rikastumaan. Yrityksen puutteesta ei kyllä ole pula. Minulta on puuttunut se jokin, olen pienikokoinen ja liian kilttiluontoinen. En osaa vaatia tarpeeksi ja jään jalkoihin. 

Vierailija
9/12 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 ei on eläissään tupakoinut kerran, tai maistanut. En ole absolutisti, mutta aika vähän menee alkoholiinkaan rahaa. Vain jossain tapahtumissa, missä ollaan porukalla, otan pari annosta. Tapahtuu muutaman kerran vuodessa. 

Vierailija
10/12 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä bruttotulot noin 8000€/kk mutta ikinä ei oo liikaa rahaa. Emme omista mitään, emme siis ole koskaan lähteneet asuntolainahelvettiin. Lapsia on 4, kaikki teinejä ja niihin menee rahaa uskomattomasti. Rakastamme matkustelua ja teemme sitä noin 3 krt vuodessa ulkomaille. Teemme todella hyvää ruokaa ja siitä emme tingi. Jo kauppaan menee noin 1200€/kk. Kukin tablaa tyylillään. Tämä on meidän elämäämme. Elämme käyttäen kaiken mikä tulee, ei me mitään hautaan mukanammekaan saada. Omat lapset fiksuja ja toivon mukaan tienaavat omat rahansa elämässään. Emme edes haluaisi että he joutuisivat joskus tappelemaan jostain perinnöstä. No sellaista ei ole tulossakaan ;)

Vierailija
11/12 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella viisikymppisellä ovat lapset kuluttavimmassa iässään, kuten on jo moni kirjoittanut. Toisaalta on luottoja, myös opinto- tai asuntolainaa voi olla ja kun tähän lisätään vielä tavanomaiset sairastumiset ja muut yllätykset, ei mikään ikä suojaa köyhtymiseltä.

En edes ymmärrä, mistä aloittajalle on tullut mieleen, että juuri viisikymppisissä ei olisi muita köyhiä kuin juopot.

Vierailija
12/12 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on asuntovelkaa, eläminen on kallista, 1 teini kotona, työt loppui YT neuvotteluihin ja samalla meni terveys - yhden palkalla eletään käytännössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi