Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan 1000e/kk tekemättä mitään

Vierailija
15.12.2016 |

Olen työtön ja saan sosiaalitukea, työmarkkinatukea sekä asumistukea. Yhteensä nuo tuet kun lasketaan tekee se noin 1000e/kk. Pakollisten asumismenojen jälkeen jää siis hieman vajaa 500 euroa kuukaudessa käytettäväksi. Vituttaako? Kyllä tällä summalla aika leveesti elää.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ja saan sosiaalitukea, työmarkkinatukea sekä asumistukea. Yhteensä nuo tuet kun lasketaan tekee se noin 1000e/kk. Pakollisten asumismenojen jälkeen jää siis hieman vajaa 500 euroa kuukaudessa käytettäväksi. Vituttaako? Kyllä tällä summalla aika leveesti elää.

Töllön löö, mie saan paljon enemmän, laitan kaiken säästöön, mies maksaa kaiken. Kannattaa olla IHANA!

Vierailija
42/55 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä luusereita riittää jotka elää yhteiskunnan tuilla ja eivät halua edes hakea töitä. Valitettavasti niitä löytyy kyllä omasta suvustani. MInä olen ihan perus duunari ja ei palkallani välillä juhlita mutta minulle on tärkeää käydä töissä. Olen joskus -90 luvulla ollut työttömänä melkein vuoden ja silloin päätin että teen mitä työtä tahansa että saan olla töissä.

Minkä kuvan antaisin lapselleni jos makaisin vaan kotona kaiket päivät?. Tietysti jos töitä ei vaan ole mutta asun pääkaupunkiseudulla ja töissä semmoisella alalla jossa töitä varmasti löytyy jos sitä haluaa vaan tehdä. Sitäpaitsi jos jäisin kotiin lojumaan niin ei menisi kauan kun työkkäri tunkisi mulle töitä ja sama on miehelläni. Saadaan siis olla tyytyväisiä että meillä riittää töitä, välillä liikaakin.

Monilla tosin taitaa olla pahanlaatuista haluttomuutta töihin varsinkin jos on ollut pitkään työttömänä. Olen myös monesti kuullut että on aikamoiset kriteerit millä töihin lähtee ja osa niistä palkkatoiveista on suurempia kuin minun palkkani:).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se toki sinänsä, että kun vanhempainvapaa loppuu saan vajaat 400€ bruttona ja hoidan kotona kahta alle 3-vuotiasta ja olen saatavilla kahdelle pikkukoululaiselle suurimman osan päivää. Asumistani ei tueta koska oma talo. Montaa kuukautta ei viitsitä yhden tuloilla kituuttaa. Toisaalta palkkani on sellainen, että verot eivät kata edes pienten päivähoidon todellista hintaa vaikka täyttä hoitomaksua maksetaan. Kyllä välillä mietityttää mitä järkeä tässä on.

Vierailija
44/55 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä käy kateeksi. Eipä sitä tuollaisella summalla kummoistakaan elämää elellä. Kiva istuskella pienessä yksiössä kun ei ole varaa harrastaa tai matkustella. Ja mitä teet, jos vaikka pesukone, tietokone tai puhelin hajoaa, millä rahoilla meinasit uuden hankkia? Tuosta summasta kun ei oikein mihinkään ylimääräiseen yhtään irtoa.

Vierailija
45/55 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitäs sitten kun tiput toimeentulotuelle? Ja jos edelleen et tee mitään työllistymisen eteen ne leikkaa sitäkin tukea, ja sitten saat 300 euroa kuussa plus asumistuki?

Toimeentulotukihan on juuri tuon verran. Mä oon ollu tt-tuella 5 vuotta, kertaakaan ei oo käsketty tekemään mitään ja täysiä tukia nostellut.

Kuulostaa alennetulta toimeentulotuelta. No jos sillä pärjää niin mikäs siinä.

Mikä kuulostaa alennetulta toimeentulotuelta? Aloittajan vajaa 500e on juuri se täysi toimeentulotuki ja samoin minä saan sen verran.

Jos ei osata edes lukea koko viestiketjua ennen kommentointia, niin ei ihme että on työtön.

Vierailija
46/55 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä käy kateeksi. Eipä sitä tuollaisella summalla kummoistakaan elämää elellä. Kiva istuskella pienessä yksiössä kun ei ole varaa harrastaa tai matkustella. Ja mitä teet, jos vaikka pesukone, tietokone tai puhelin hajoaa, millä rahoilla meinasit uuden hankkia? Tuosta summasta kun ei oikein mihinkään ylimääräiseen yhtään irtoa.

Mihin sitä ihminen tarvitsee enemmän kuin 45 neliötä + sauna ?

Tänäänkin kävin ratsastaa kahta eri hevosta ja maksoi minulle vain 10 euroa minkä annoin naapurille kyydistä. Pesukone maksaa n. 200 - 400 euroon ja vuosi sitten ostin sellaisen... Kun ei yksinäinen ihminen pese päivittäin tai viikoittain pyykkiä JA jos kone hajoaa niin sitten on taloyhtiön pesula. Tietokoneita on 4 kappaletta ja minun käyttöön sopivan saa alle 500 euron. Puhelin minulla on 100 euron malli, ei siis mikään ifoni ja sen luurin saan myös ostettua.

Ja toisaalta jos haluan tai no en halua saisin kerättyä osamaksuilla velkaa... Ja minulta kun ei voida ulosmitata mitään... Joten.

Vierailija
47/55 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osamaksulla.

Vierailija
48/55 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan opintotuen 272 euroa ja lapsilisän yhdestä lapsesta. Mutta ei vituta. Kesäksi menen tienaamaan ja parin vuoden päästä palkka on jo aika kiva. En pystyisi olla tekemättä mitään.

Vierailija
49/55 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta, teen rentoa ja kivaa työtä kotoa käsin ja tilille tulee joka kuukausi vajaa 4000 :) Miten 500 eurolla voi elää "leveästi"...?

Vierailija
50/55 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, eipä vituta. Sinä sen sijaan käyt sossussa kerran kuussa esittelemässä tiliotetta, täyttelet työkkärin päivärahailmoitusta kerran kuussa ja vuoden vaihteen jälkeen käyt selittelemässä 3kk välein miksi olet edelleen työtön. Ja väität saavasi 1000€ tekemättä mitään. Sulta vois oikeasti kysyä, että vituttaako?

Vierailija
51/55 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vituta, teen rentoa ja kivaa työtä kotoa käsin ja tilille tulee joka kuukausi vajaa 4000 :) Miten 500 eurolla voi elää "leveästi"...?

Sinut pitää "sosioida" :) Missä asut ja kerrotko puolisosi nimen työpaikan ja onko teillä lapsia?

Vierailija
52/55 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee nettona noin 1250e plus pueni asumistuki ja lapsilisä. Työtön olen.

Vierailija
53/55 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävän pieni raha, joka taitaa olla alle köyhyysrajan. En ymmärrä kehuskeluasi. Arvostan sitä, että töitä tekemällä minulla on varaa perheeseen, asua mukavasti ja tilavasti. Työporukkani on sellainen mihin haluan kuulua.

Vierailija
54/55 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän trolli tuo ap oikein on, haluaa vain mustamaalata työttömiä.

Ei työtön mitenkään leveästi elele. Pelko peffassa koko ajan, että huolitaanko koskaan enää mihinkään tai menikö kaikki monen vuoden opinnot kankkulan kaivoon. Halu olla normaali kansalainen ja ostaa joskus jotakin ilman että tarvitsee miettiä, onko tilillä rahaa tarpeeksi. Hirveä stressi.

Aika harva saa mitään asumistukia tai muita sos.tukia, koska silloin ei saa omistaa m i t ä ä n. Esim. asuntoa jota maksaa pankille, autoa, kesämökkiä tai tilillä ei saa olla säästöjä jne.

Vierailija
55/55 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut pitää "sosioida" :) Missä asut ja kerrotko puolisosi nimen työpaikan ja onko teillä lapsia?

Sinkku ja lapseton olen :) En asu Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi