Saan 1000e/kk tekemättä mitään
Olen työtön ja saan sosiaalitukea, työmarkkinatukea sekä asumistukea. Yhteensä nuo tuet kun lasketaan tekee se noin 1000e/kk. Pakollisten asumismenojen jälkeen jää siis hieman vajaa 500 euroa kuukaudessa käytettäväksi. Vituttaako? Kyllä tällä summalla aika leveesti elää.
Kommentit (55)
Ei vituta. Minäkin saan noin 24 000 - 30 000e vuodessa tekemättä mitään kiitos osinkojen, vuokratulojen ja metsästä saatavien tulojen. Lisäksi vielä säännölliset kuukausitulot ansiotyöstä.
Ei mua harmita. Saan nettona 400e/kk ja kunhan perin niin saan varmaan 2000e/kk tekemättä mitään. Rahoja, joita ei kukaan vie minulta pois vaikka Suomi tästä köyhtyisikin ja jotka saan palkan päälle. Pääomatuloja.
Vierailija kirjoitti:
Ei vituta. Minäkin saan noin 24 000 - 30 000e vuodessa tekemättä mitään kiitos osinkojen, vuokratulojen ja metsästä saatavien tulojen. Lisäksi vielä säännölliset kuukausitulot ansiotyöstä.
Porvari stana!
Työläisten nahatkin viet mennessä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitäs sitten kun tiput toimeentulotuelle? Ja jos edelleen et tee mitään työllistymisen eteen ne leikkaa sitäkin tukea, ja sitten saat 300 euroa kuussa plus asumistuki?
Toimeentulotukihan on juuri tuon verran. Mä oon ollu tt-tuella 5 vuotta, kertaakaan ei oo käsketty tekemään mitään ja täysiä tukia nostellut.
Kuulostaa alennetulta toimeentulotuelta. No jos sillä pärjää niin mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja saan sosiaalitukea, työmarkkinatukea sekä asumistukea. Yhteensä nuo tuet kun lasketaan tekee se noin 1000e/kk. Pakollisten asumismenojen jälkeen jää siis hieman vajaa 500 euroa kuukaudessa käytettäväksi. Vituttaako? Kyllä tällä summalla aika leveesti elää.
Ei vituta. Teen mukavaa työtä mistä nautin ja mulle jää 3000 eur / kk käteen kaikkien kulujen jälkeen.
Ei vituta. Mä saan ansiosidonnaista 4200 e/kk. Enkä varmaakaan tee yhtään enempää kuin sinäkään.
Miten saat noin vähän? Mulla työttömyyspäiväraha on 1300€/kk, muita tukia en saa, mutta pidän tuota jo tosi hyvänä.
Onneksi tuet laskeekin koko ajan :)
Mä saan 1250e/tämä viikko tekemättä mitään. Tai no, sairastamalla.
Ei vituta koska itse en jaksaisi olla vain tekemättä mitään ja tähtään muutenkin isompiin tuloihin.
Mikä on sosiaalituki? Ihan uus termi.
t. sossupummiexpertti
Vierailija kirjoitti:
Ei vituta. Mä saan ansiosidonnaista 4200 e/kk. Enkä varmaakaan tee yhtään enempää kuin sinäkään.
No ilmanko olemme kusessa! Tuollainen summa ansiosidonnaisella!
Mä saan n. 1150 € käteen ja maksan asumisesta vain 300 €, lisäksi saan sukulaisilta pieniä avustuksia, esim 100 € vähintään kerran kuukaudessa. Miehellä on auto ja sukulaisilla mökit, joissa voi viettää aikaa.
Eli siis ei vituta tippaakaan, työttömänä on hyvä olla ja kaikki katetaan kuin manulle illallinen, saan halutessa tuon 500 €/ kk säästöön, että pääsee lomallekin välillä. :)
Mutta tärkeintä on olla itse onnellinen, ei se, että joku muu on kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ilmanko olemme kusessa! Tuollainen summa ansiosidonnaisella!
Siinä syy miksi mielestäni ansiosidonnaisen leikkaaminen 100 päivällä oli aivan aiheellinen leikkaus. Aivan järjetöntä maksaa tuollaisia summia siitä että toine saa lomailla yli vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitäs sitten kun tiput toimeentulotuelle? Ja jos edelleen et tee mitään työllistymisen eteen ne leikkaa sitäkin tukea, ja sitten saat 300 euroa kuussa plus asumistuki?
Toimeentulotukihan on juuri tuon verran. Mä oon ollu tt-tuella 5 vuotta, kertaakaan ei oo käsketty tekemään mitään ja täysiä tukia nostellut.
Kuulostaa alennetulta toimeentulotuelta. No jos sillä pärjää niin mikäs siinä.
Mikä kuulostaa alennetulta toimeentulotuelta? Aloittajan vajaa 500e on juuri se täysi toimeentulotuki ja samoin minä saan sen verran.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, mä saan 3700 e / kk tekemällä työtä josta tykkään tosi tosi paljon. :)
Valehtelet.
Et itse saa siitä kuin hiukan päälle pari tonnii.
Okei. Minä saan paljon vähemmän työnteosta enkä koskaan tule saamaan enempää.
Minulla sama, mutta näin puolen vuoden työttömyyden jälkeen alkaa jo ahdistaa. Tulee tunne, että elän vain toisten rahoilla. Nolottaa kertoa kysyville olevani työtön. Harmittaa, että valmistuin alalta jolla on niin paljon työttömyyttä.
N23
Vierailija kirjoitti:
Mä saan n. 1150 € käteen ja maksan asumisesta vain 300 €, lisäksi saan sukulaisilta pieniä avustuksia, esim 100 € vähintään kerran kuukaudessa. Miehellä on auto ja sukulaisilla mökit, joissa voi viettää aikaa.
Eli siis ei vituta tippaakaan, työttömänä on hyvä olla ja kaikki katetaan kuin manulle illallinen, saan halutessa tuon 500 €/ kk säästöön, että pääsee lomallekin välillä. :)Mutta tärkeintä on olla itse onnellinen, ei se, että joku muu on kateellinen.
Miten voit saada yksisteen 1150€? Varsinkin kun asumisesta maksat vain 300€.
Naminami...
Vituttaako? Minä saan tekemättä mitään asumiskulujen jälkeen käteen 700 euroa per kuukausi.
Vituttaako?
Naminami
T: Eläkeläinen 25 vuotta.