Saan 1000e/kk tekemättä mitään
Olen työtön ja saan sosiaalitukea, työmarkkinatukea sekä asumistukea. Yhteensä nuo tuet kun lasketaan tekee se noin 1000e/kk. Pakollisten asumismenojen jälkeen jää siis hieman vajaa 500 euroa kuukaudessa käytettäväksi. Vituttaako? Kyllä tällä summalla aika leveesti elää.
Kommentit (55)
Onneksi olkoon, ootte te kovia paiskomaan työttömän arkea!
Ei vituta kun saan saman verran. Tai no, yhteensä vähän vähemmän mutta käteen jää se sama perusosa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee vain työttömyystuki + asumistuki eli noin 850e/kk. Pari tonnia säästössä, niin ei voi lähteä sossun luukulle.
Kannattaa ottaa noi säästöt ulos tililtä ja sit vaa sossu hakee rahaa.
Minusta on ihan oikein, että te jotka ette itse kykene elättämään itseänne, saatte elannon meidän muiden avulla. Näin hyvä yhteiskunta toimii.
Ai että leveesti elää? Onki sitte kovin suhteellista tuo leveys.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan oikein, että te jotka ette itse kykene elättämään itseänne, saatte elannon meidän muiden avulla. Näin hyvä yhteiskunta toimii.
Itse ainakin olen erittäin kiitollinen kaikille työssäkävijöille. Inhottaa monien työttömien lammasteluasenteet töitä tekeviä kohtaan.
Ei vituta. Tuo summa ei riittäisi edes mun asumiskuluihini.
Ei mua vituta ollenkaan. Mä saan vähemmän, vaikka opiskelen ahkerasti ja käyn samalla töissä. Kuitenkin lohduttaudun sillä, että vuoden kuluttua saan reilusti enemmän. Itselleni kaunis koti, matkustaminen, vaatteet, ravintolaillat ym. ovat tärkeitä, ja olen valmis työskentelemään rahoittaakseni ne.
Tämmöstähän se on nykyään.
No jatkakaa samaan tyyliin ja muutkin mukaan. Minua ei haittaa ollenkaan kun en maksa veroja Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja saan sosiaalitukea, työmarkkinatukea sekä asumistukea. Yhteensä nuo tuet kun lasketaan tekee se noin 1000e/kk. Pakollisten asumismenojen jälkeen jää siis hieman vajaa 500 euroa kuukaudessa käytettäväksi. Vituttaako? Kyllä tällä summalla aika leveesti elää.
Kieltämättä vähän vituttaa, sillä asumiskulujen jälkeen mulla jää saman verran käteen, eli viitisen sataa, mutta mulla on pari teiniä täällä itseni lisäksi...
Toisaalta, tulen eläkeläisenä pärjäämään varmaan sua paremmin. Ei se nyt tosin lohduta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
En kadehdi, itse haluan tehdä jotain mielekästä työtä ja siksi opiskelen unelma-ammattiini, josta mukavaa kyllä myös tienaa kivasti. :) Tällä hetkellä opiskelijana elän aika samalla rahalla kuin sinä ja kyllä tästä on leveä elämä kaukana. Haluan tulevaisuudessa mm. matkustella paljon ja se ei oikein tuollaisilla rahoilla onnistu.
Mä saan 1030e! Hoidan tosin vauvaa kotona, että teen paljonkin..
Kansanedustajat saa yli 6000 eur tekemättä mitään,kade?
Ajattele, mä saan 3700 e / kk tekemällä työtä josta tykkään tosi tosi paljon. :)
Saan käteen 500€ enemmän mikä on minulle pieni omaisuus mutta jos sitä ei tulisi tippuisin köyhyyteen.
Itse saan satasen enemmän, koska asun hyvässä kämpässä loistavalla sijainnilla.
Ei todellakaan ole rahasta puutetta ja siten aika järjettömänä näen töihin menemisen. Kuitenkin tämä työttömyys on aika passivoittavaa, joten voisi työelämäkin olla mukavaa. Harmi kun vaihtoehdot tuntuvat olevan töitä jatkuvasti tai ei ollenkaan. Tai no voihan sitä osa-aikaiseksi mennä ja ottaa kelasta loput, mutta ei vain käy järkeen mennä töihin saadakseen saman rahan kuin saa tekemättä mitään.
Mutta mitäs sitten kun tiput toimeentulotuelle? Ja jos edelleen et tee mitään työllistymisen eteen ne leikkaa sitäkin tukea, ja sitten saat 300 euroa kuussa plus asumistuki?
Mä saan 0 euroa kuussa, vaikka haluaisin tehdä töitä. Mulla on vakituinen työpaikka, mut työnantaja pakottaa sairauslomalle ja Kela sanoo, etten ole sairas. Lopputulos on, että saan 0 euroa kuussa.
Arvatkaapa miten tällä maksetaan ruuat ja lääkkeet?
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitäs sitten kun tiput toimeentulotuelle? Ja jos edelleen et tee mitään työllistymisen eteen ne leikkaa sitäkin tukea, ja sitten saat 300 euroa kuussa plus asumistuki?
Toimeentulotukihan on juuri tuon verran. Mä oon ollu tt-tuella 5 vuotta, kertaakaan ei oo käsketty tekemään mitään ja täysiä tukia nostellut.
Minulle tulee vain työttömyystuki + asumistuki eli noin 850e/kk. Pari tonnia säästössä, niin ei voi lähteä sossun luukulle.