Putkitetun lapsen korvatulehdus, onko antibioottikuurin paikka? Meilla laakariaika vasta illalla ja haluaisin vertailupohjaa, miten muilla on menetelty. Turhat antibioottikuurit
ärsyttävät. Niitä on tullut lapselle syötetyksi mitä todennäköisimmin.
Kommentit (5)
Putkien ideahan on siinä että märkä pääsee korvasta pois ja korva kuivuu joten tulehduskin paranee. Meillä vain korvia imettiin päivittän niin kauan kunnes vuoto loppui.
jottei putki menisi tukkoon. Jos sulla on jo niitä, niin aloita ihmeessä. Ei ne mun mielestä kamalan helposti ala ottamaan märkänäytettä korvasta. Meillä on otettu vain kerran. Kuitenkin Clavurion, jolla tukehdukset yleensä ensimmäisenä hoidetaan on niin laajakirjoinen antibiootti, että se puree useimpiin pöpöihin.
omalla vasta 1kk olleet putket, mutta näin olen kuullut?
Kyllä meille on annettu ohje yksityiseltä, että viimeistään seuraavana päivänä. Itse ollaan menty jo samana päivänä.
Bakteeri on saatava sieltä pois ja mitään muuta keinoa ei ole. Jos sieltä tulee märkää niin pyydä antibioottiyliherkkyys-testi...eli katsotaan mikä antibiootti tappasisi sen bakteeri joka lapsellasi on. Meillä tehosi ja johan loppui korvatulehduskierre. Poikani on vasta 8kk ja tuubit jo korvissa.