Miten koiran hankkiminen on näin vaikeaa?
Rotu ollaan päätetty ja tiedetään mitä koiralta halutaan jne. Olen laittanut kasvattajille sähköposteja, mutta eivät vastaa. Viestit on lyhyitä ja asiallisia, joten ei tarvitse edes pitkiä sepustuksia lukea. Nettisivuillaan useampi kasvattaja toivoo yhteydenottoja sähköpostitse ja kannustavat siihen. Muutenkin suositellaan pennun vanhempiin tutustumista ennen sen hankkimista, mutta miten päästä tutustumaan, kun ei saa edes yhteyttä kasvattajaan?!
Kyseessä toki suosittu rotu, joten ehkä lähettämäni postit menee suoraan roskiin, jos kasvattajaa ei kiinnosta. Olisi toki ystävällistä sekin ilmoittaa reilusti.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen taas lopettamassa rotukoiraa, mutta mitenkähän se olisi halvinta, köyden jatkoks?!
Sinne köyden päähän sopii sun kaula paremmin.
Tuttu tunne. Ja sitten jos pääsee tutustumaan kasvattajaan ja tulevien pentujen vanhempiin, niin siellä on käynyt jo 15 perhettä ennen sinua. Pentuja syntyy max. 4 ja niistä yksikään ei tule sinulle.
Anna kun arvaan, kyseessä on joko Bortsu tai Sheltti? Minulla myös se käsitys ettei näitä koiria saa ainakaan ihan tavan perhekoiriksi vaan pitäisi olla aktiivinen agilityssä jne.
Vierailija kirjoitti:
Ootko kattonu onko niiltä edes pentueita tulossa
Tietysti! Ja monet ovat kasvattajilla jonossa jo vasta suunnitteluvaiheessa oleville pentueille ja siihen voi mennä vuosia.
Ap
Olet liian hätäinen.
Ei koiraa kuulukaan hankkia nopeasti.
Kannattaa olla yhteydessä niihin joilla on pentusuunnitelmia jo tehtynä ja ymmärtää että hekin ovat vain ihmisiä, monet kiireisine päivätöineen ja jouluvalmisteluineen.
Minkälaisissa tilanteissa olet ollut yhteydessä? Niihin joilla on pentusuunnitelmat kerrottu? Niihin joilla on pentuja nyt tai lähiaikoina tulossa?
Mikä rotu on kyseessä, jospa me voitaisiin auttaa?
Mistä ihmeestä saisi ei-rotukoiran ?? Haluaisin Lancaster heelerin mutta en täysin puhdasta.
Oletteko huonoja kandidaatteja? Pieniä lapsia/lapsia tulossa? Ei aiempaa koirakokemusta? Pieni kerrostaloasunto, kokopäivätöissä?
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä saisi ei-rotukoiran ?? Haluaisin Lancaster heelerin mutta en täysin puhdasta.
Ihan hölmö vaade, miksi ei puhdas kelpaa? Sitähän sä haluat?
Vierailija kirjoitti:
Olet liian hätäinen.
Ei koiraa kuulukaan hankkia nopeasti.
Kannattaa olla yhteydessä niihin joilla on pentusuunnitelmia jo tehtynä ja ymmärtää että hekin ovat vain ihmisiä, monet kiireisine päivätöineen ja jouluvalmisteluineen.
Minkälaisissa tilanteissa olet ollut yhteydessä? Niihin joilla on pentusuunnitelmat kerrottu? Niihin joilla on pentuja nyt tai lähiaikoina tulossa?
En nyt mielestäni ole hätäinen, kun kaksi vuotta tätä on harkittu. Ja yhteyttä olen ottanut, joilla on pentusuunnitelmia, koska pentu olisi tarkoitus tai toiveissa ottaa keväällä tai kesällä.
Niin ja ei ole kyseessä Bortsu eikä Sheltti, kun joku sitä kyseli.
Ap
Voi olla myös tuo lyhyt viesti. Viestissä olisi ihan hyvä kertoa vähän itsestään, minkälaista koiraa etsii ja mitä aikoo sen kanssa tehdä. Jos viesti on tyyliä "haluan ostaa koiran", ei ihmekään ettei vastauksia tule.
Se on ihan hyvä juttu, ettei koiria voi hankkia hetken mielijohteesta.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huonoja kandidaatteja? Pieniä lapsia/lapsia tulossa? Ei aiempaa koirakokemusta? Pieni kerrostaloasunto, kokopäivätöissä?
u
Ei mitään näistä.
Ap
Aivan puhtaasta mielenkiinnosta, mikä rotu? :) omassa rodussa (lapinporokoira ) oli myös aikamoinen työmaa löytää sopiva pentue.
Vierailija kirjoitti:
Mikä rotu on kyseessä, jospa me voitaisiin auttaa?
En ole ap, mutta meillä Sheltti haussa, ollut jo puoli vuotta ja ei vain löydy sopivaa :(((
Löytyykö whippettejä helposti?
Olisin aikeissa ostaa sellaisen noin vuoden kuluttua.
Hyvät omistajat saavat koiran "helposti", huonot vasta kun löytyy tarpeeksi ahne kasvattaja.
Soita. Jos mä kasvattaisin koiria tai kissoja, en ees reagois sähköpostikyselyihin. Edes monet rottakasvattajat ei reagoi.
Tosin vähän omituista, että pyydetään ottamaan yhteyttä sähköpostilla ja sit ei vastata... Joululoma? Viestit menee suoraan roskapostiin? Kauan oot odotellut vastausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hölmö vaade, miksi ei puhdas kelpaa? Sitähän sä haluat?
En halua koska niillä on niitä rotuvaivoja mm. silmissä jne. Lisäksi maksavat hirveästi. Haluaisin sekarotuinen Lancaster heeler tyyppisen pikkukoiran (mut "jämäkän")
Ootko kattonu onko niiltä edes pentueita tulossa