Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä ei halua enää olla tekemissä- voinko saada hänet muuttamaan mielensä?

Vierailija
15.12.2016 |

Puhuimme puhelimessa tänään ja hän sanoi, että jos en erästä lupaustani pidä niin ei halua olla enää yhteyksissä. Kuitenkin hän sanoi pari kuukautta sitten, ettei minun sitä tarvitse pitää, jos en halua. Miksi menee sanomaan ettei tarvitse pitää kerta pitäisikin... Sanoin sitten tästä, että kertoi jo, että se lupaus voidaan unohtaa ja etten suostu. Toivotti sitten vain hyvät joulut yms... Voinko tehdä mitään enää?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin asiasta, minkä olet luvannut.

Vierailija
2/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi itse menet lupaamaan ellet sitä pidä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit, mutta jos haluat jatkaa kaveruutta sinun on pakko pyytää anteeksi että vahingossa loukkasit ystäväsi tunteita ja jättää keskustelut siitä miksi niin kävi myöhemmäksi koska ihminen jota on loukattu ei halua kuulla sinulta että hänen loukkaamisensa oli mielestäsi oikein tai oli ihan ymmärrettävää että päädyit satuttamaan häntä. Wiki how - wikissä on anteeksipyytämiseen hyvä englanninkielinen ohje. Se neuvoo mm. aloittamaan lauseet tekijällä minä eikä tekijällä sinä. Esimerkiksi "olen pahoillani että (minä) astuin hamsterisi päälle" eikä "olen pahoillani että (sinä) koet olosi loukatuksi siitä että astuin hamsterisi päälle", sekä ennenkaikkea välttämään tekosyitä ja ylipäätään toista loukanneen teon perustelua. Voit tietenkin olla oikeassa mutta jos todella välität ystäväsi loukatuista tunteista niin oikeassa oleminen ei muuta tapahtunutta yhtään vähemmän virheeksi.

Tilannetta auttaa myös se mikäli tunnet ystäväsi tarpeeksi hyvin tietääksesi kuinka paljon aikaa hän yleensä tarvitsee rauhoittumiseen koska jotkut ovat valmiita keskustelemaan asioista heti ja toisista pieninkin lähestyminen tuntuu heti hyökkäykseltä vyön alle vielä viikkoja jälkeenpäin. Ei ole huomaavaista pakottaa toista tilanteeseen jota hän ei koe olevansa valmis kohtaamaan.

Vierailija
4/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti voit, pitämällä sen lupauksesi.

Vierailija
5/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelästyin tällöin ettei hän halua enää olla tekemisissä, joten menin lupautumaan... Sitten kuitenkin mietin, että en tosiaan halua sotkea ystävyyttämme. Menin siis seksiin lupautumaan hänen kanssaan, mutta en halua naimisissa olevan miehen kanssa sitä tehdä sittenkään. Luulin, että tuo asia oli jo käsitelty. - Ap

Vierailija
6/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu täysin ystävästäsi ja antamastasi lupauksesta sekä siitä, onko tilanne toistunut ennenkin.

Itse irtisanoin ystävyyden, kun siitä tuli kestotaakka. Minulta vaadittiin paljon, mitään positiivista en kokenut enää kuukausiin saavani takaisin. Mieltäni en tässä asiassa enää tule muuttamaan, vaikka kuun taivaalta lupaisi. En luota, en tarvitse, en ansaitse hänenlaistaan ihmistä elämääni. Kiitos ja hyvästi.

Vierailija
7/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin hieno mies etten moisen kanssa haluaisikaan kaveerata.

Vierailija
8/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelästyin tällöin ettei hän halua enää olla tekemisissä, joten menin lupautumaan... Sitten kuitenkin mietin, että en tosiaan halua sotkea ystävyyttämme. Menin siis seksiin lupautumaan hänen kanssaan, mutta en halua naimisissa olevan miehen kanssa sitä tehdä sittenkään. Luulin, että tuo asia oli jo käsitelty. - Ap

Höpöhöpö. Se mikään mies, saati ystävä ole. Pillunkipeä ukko. Kerro vaimolleen ystävyydellä kiristämisestä ja unohda koko poppoo.

Vierailija
9/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä edes haluaisit jatkaa "ystävyyttä" tuollaisen miehen kanssa? Eihän hän selvästikään ole sinusta ystävänä edes kiinnostunut.

10/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät anteeksi että lupasit seksiä ja aiheutit pettymyksen koska et pitänyt kiinni luvatusta. Jätät selittelyt sikseen paitsi jos vaatii uudestaan jolloin sanot että opit menneisyydestä etkä enää lupaa hänelle sellaista mitä et voi pitää koska olet niin pahoillasi että loukkasit häntä. Ei kyllä kuulosta ystävyydeltä minusta, mutta toisaalta en tunne teitä tai tiedä miksi arvostat kyseistä miestä, mikä teidän historianne on tai miksi hän loukkaantui joten pyrin olemaan olettamatta. Jos oikeasti et halua luisua petiin naimisissa olevan miehen kanssa niin ehdottaisin kyllä että sovit mahdolliset tapaamiset julkisiin tiloihin etkä ainakaan ryyppää ko. kaverin kanssa jos kävi jo noin lähellä.

Vierailija
11/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
12/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3197 kirjoitti:

Pyydät anteeksi että lupasit seksiä ja aiheutit pettymyksen koska et pitänyt kiinni luvatusta. Jätät selittelyt sikseen paitsi jos vaatii uudestaan jolloin sanot että opit menneisyydestä etkä enää lupaa hänelle sellaista mitä et voi pitää koska olet niin pahoillasi että loukkasit häntä. Ei kyllä kuulosta ystävyydeltä minusta, mutta toisaalta en tunne teitä tai tiedä miksi arvostat kyseistä miestä, mikä teidän historianne on tai miksi hän loukkaantui joten pyrin olemaan olettamatta. Jos oikeasti et halua luisua petiin naimisissa olevan miehen kanssa niin ehdottaisin kyllä että sovit mahdolliset tapaamiset julkisiin tiloihin etkä ainakaan ryyppää ko. kaverin kanssa jos kävi jo noin lähellä.

Minusta käsittelimme tämän asian pari kuukautta sitten. Luulin, että hän oli ok asian kanssa eikä ole itkenyt tuota asiaa kun olemme nähneet. Kai sitten heillä on taas kuiva kausi ja mies päätti kokeilla onneaan... Ei ole ensimmäinen kerta kun minut on ollut hylkäämässä, mutta ehkä tämä nyt oli viimeinen kerta. Ei hän nyt hyvästejä sanonut niin kuin joskus aiemmin. Tiedän olleeni tyhmä kun menin lupautumaan, mutta minua niin pelotti ja nyt se kostautui. Hän on tosiaan aika pitkävihainen ja kokemuksesta tiedän, että melkeinpä kannattaisi vain odottaa mikäli hän haluaa puhua. Harmittaa kun joulukin tulossa ja tämä asia sitten pilasi lopulta kaiken... - Ap

Vierailija
13/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen tilanne.

Vierailija
14/24 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nainen ryhdistäydy, missä sun ylpeytesi on?

Vierailija
15/24 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydänkö siis anteeksi, vaikka jouluna häneltä viestillä, koska en usko, että vastaa mikäli soitan... Ja toivotan joulut ja mikäli ei vastaa niin yritän antaa olla vain? Hänen äänestään kuuli myös ettei välittäisi puhua minulle juuri nyt. Vai jätänkö anteeksi pyytämisen kokonaa, koska mielestäni sovimme jo, että unohdetaan moinen asia. - Ap

Vierailija
16/24 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo mies ei ole ystäväsi vaan pillunkipeä kiristäjä. Tai siis pakkohan tämän on olla provo. Jos ei ole, ap sinua yritetään nyt hyväksikäyttää. Älä ole tuohon sikaan enää missään yhteydessä ja haki parempia ystäviä ja mies joka haluaa sinut muuhunkin kuin panopuuksi.

Vierailija
17/24 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydänkö siis anteeksi, vaikka jouluna häneltä viestillä, koska en usko, että vastaa mikäli soitan... Ja toivotan joulut ja mikäli ei vastaa niin yritän antaa olla vain? Hänen äänestään kuuli myös ettei välittäisi puhua minulle juuri nyt. Vai jätänkö anteeksi pyytämisen kokonaa, koska mielestäni sovimme jo, että unohdetaan moinen asia. - Ap

Mihin sä tarvitse moista "ystävää"?

Vierailija
18/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia ystäviä sitä on ihmisillä.

Vierailija
19/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä naimisissa olevat ystävät eivät ehdottele ystävilleen seksiä. Jos näin jostain syystä käy, niin yleensä ystävä kieltäytyy ja se seksin ehdottaja on se, joka pyytelee anteeksi ja surkuttelee mahdollisesti menetettyä ystävyyttä. Teillä on aika erikoinen ihmissuhde. Yleensä ihmiset eivät halua olla tuollaisissa ihmissuhteissa lainkaan.

Vierailija
20/24 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on laaja käsitys ystävyydestä tällä aloittajalla.