30+ Esikot viikkoon 11
Huomenta!
Aloitanpa vaihteeksi uuden pinon.
Onnea RvaSukkulan Elsalle kivasta nimestä. Mukava kuulla, että juhlat sujuivat hyvin, lukuunottamatta sitä yhtä dramatiikan käännettä. Selvisikö taapero kuhmulla?
Nyt onkin paljon innokkaita lähdössä Kuusijärvelle ulkoilemaan, hyvä hyvä!!
Mites olis huominen tai to tai pe ? Olisko taas 12 aikoihin sopiva aika?
Loppuviikoksi on luvattu lämpiävää säätä n. +5 astetta... :-)
Aurinkoista viikon alkua kaikille!
Suiza ja Lilli
Kommentit (45)
Heippa,
Sain vihdoinkin aikaiseksi ja lähetin kuuteen osoitteeseen kuvia tapaamisestamme. Sieltä vieläkin kai puuttuu Sonjan ja Oliveran osoitteet (en nyt muista puuttuiko joku muukin), mutta forwardoikaa kuvat heille ne, joilla kyseisten henkilöiden osoitteet löytyy.
Onnea Lenen Aleksille komeasta nimestä. Sointuu hienosti yhteen sukunimen kanssa!
Kirjoitin pitkän viestin torstai-iltana tänne, mutta se olikin kadonnut kuin tuhka tuuleen bittiavaruuteen. Harmillista Kommentoin viestissäni muutamaa juttua, mutta mitähän se nyt oli? Ehkäpä muistan jossain vaiheessa taas. Taisin valitella samaa kuin Frida, ettei millään enää nykyään meinaa ehtiä kirjoittelemaan tänne.
Mitähän muuta. noh, en nyt muista, höh.
Käytiin juuri miehen kanssa ostamassa uudet laskettelusukset. Siinäpä taas musertui tämä meikäläisen säästölinja, kun mies onnistui ylipuhumaan minut. Tosin ollaanhan me menossa Tahkolle ensi viikonlopuksi ja ennen pääsiäistä ollaan viikko Sallassa, joten tarvetta suksille tulee. Toivottavasti pääsen itsekin välillä muutamaksi tunniksi mäkeen, kun sain hienot Völkl:n sukset. Ihan hingun jo hangille! Mies tosin keksi, että sain paketin nimipäivälahjaksi, hehe. ;)
Ihanaa viikonloppua kaikille!
terv.
RouvaSukkula & Elsa 6vk+1pv
lauantaita vietetään rauhallisesti. Oliver nukkuu omassa sängyssään nyt päikkäreitä, muutama kerta on saatu sinne - jee! Täytyy lähteä myöhemmin ulos, käytin tämän ajan oman vaatekaapin ja Ollien vaatteiden järjestelemiseen.
Taidan minäkin ruveta kokeilemaan maidotonta dieettiä (en keksi enää mistä muustakaan minun ja Ollien ilmavaivat voisivat johtua), tuo pojan pöräyttely on niin mahdotonta. Muuten on ihan hyväntuulinen mutta pierut saa naaman vääntymään ja vaikka itku siitä ei pitkään kestäkään, mahtaa olla kuitenkin epämiellyttävää. Enemmän vaivaa se yöllinen unissaan ähkäminen, kiemurtelu ja piereskely- pitää minut hereillä kun pikkumies on kainalossa ja puhkaa tuolla tavalla. Viime yönä veteli unta palloon klo 23-03 ja minäkin sain nukuttua hyvin- sitten alkoikin se ähkäminen taas.
Komea nimi Lene: onnittelut :o) Voisitko tosiaan forwardata mulle noita Sukkulan kuvia?
Tuleeko teidän vauvoilta kakkaa vain sillloin tällöin? meillä kun on kakkaa joka vaipassa (ainakin vähän) ja vaippojen menekki melkoinen- ilmeisesti on kuitenkin ihan normaalia. Voisi tietysti liittyä noihin ilmavaivoihin- tottahan sitä kakkaakin tulee kun peräpää pöräjää.
Ihanalta kuulostaa Sukkukla teidän hiihtoreissut :o) olen kade. Me olemme viime vuosina opetelleet lumilautailun ja olisi ihana päästä rinteeseen, mutta taitaa jäädä haaveksi tältä kaudelta. Munkin mies ehdotteli välineiden ostamista, kun nyt ovat niin hyvässä alennuksessa monissa paikoissa- mutta katsotaan nyt.
Heti aluksi Toukkikselle joka kyseli siitä ihottumasta. Meillä alkoi se just poskista, tuli punaset kuivat läikät ja sen jälkeen alkoi ilmestyä kutisevaa näppylää muualle kasvoihin. Myöhemmin käsivarsiinkin ja reisiin tuli kuivia laikkuja ja paikotellen muuallekin vartalolle. Toisesta poskesta iho meni ihan rikki ja siinä vaiheessa sitten mentiinkin jo lääkärin juttusille. Mutta toivottavasti teillä (tai kellään muullakaan) ei olis kyse allergiasta.
Eilen meidän koira pääsi hauskuttamaan poitsua joka oli isänsä sylissä pihalla. Koira löysi jostain lumen alta kastelukannun pään ja kävi sen kanssa hepulissa hillumaan ja sekös sai pojan hihkumaan ja nauramaan. Oli muuten eka kerta kun hän nauroi jollekin tilanteelle eikä niin että häntä suoraan hauskutetaan.. no miehen kanssa saatiin sitten nauraa sekä koiralle että pojalle :)
Vauvojen painoista tuli mieleen, että saa nähdä aletaanko me ens viikon 5 kk neuvolassa lähestyä jo 10 kiloa (!), kun 4 kk mitat oli jo 8680 kg ja 67 cm.
Aurinkoista viikonloppua kaikille vaikka lumisateiselta tuo sää ainakin tällä hetkellä vaikuttaa!
Täällä päivittelemme kun tyttö on nukkunut kantoliinassa jo kolmatta tuntia. Nyt istuin alas eikä tyttö herännytkään heti.
Jaaha nyt heräsikin :-) Mutta ihan selvästi päivä päivältä helpottaa.
Piti oikeastaan vielä vakuutusasioita pohtia ja kertoa eilisestä kampaajareissusta mutta nyt pitääkin mennä.
Kiitos RvaSukkulalle hyvistä kuvista!
F & F 9 viikkoa 5 pvää
Olivera: laitoinkin kuvat sulle jo eilen tulemaan yahoon osoitteeseen.
Taivaallista, poika on alkanut syömään öisinkin 3-4 tunnin välein. En olisi uskonut, että tämäkin päivä joskus koittaa...! Viime yönä heräsin vain kaksi kertaa syöttämään.
Lene & Aleksi, 6 vk tasan
Omaa tyhmyyttäni en jaksanut kopioida ennen postaamista. Tässä on mennyt vähän aikaa hiippaillessa edestakaisin makuuhuoneen ja tiekkarihuoneen välillä, kun tyttö ei taas suostu nukkumaan sängyssä. Nyt nököttää tuossa polvien päällä ihan sippinä.
Kiitokset Sukkulalle hienoista kuvista! Eh, meidän perheen kohdalla näyttää tosin siltä että äiti alkaa itkeä ennemmin kuin vauva. Hih.
En ole päässyt koneelle muutamaan päivään, kun tyttö on ollut aika vaativainen asiakas. Onkohan sillä joku vaihe nyt menossa, kun päikkäreitä ei halua nukkua, itkee kuin hyeena ja kyyneleet lentää kun laskee pois sylistä, ja illalla sitten riekutaan yliväsyneenä. Haukotus. Hyviä yöunipätkiä ollaan kuitenkin saatu, sellaista 4-5 tuntia putkeen, mutta kanniskelu alkaa vähän verottaa kättä.
Sitten mulla taitaa olla jotain rintatulehduksen poikasta, toisessa rinnassa on tosi kipeä ja kova kohta. Toivottavasti ei tule kuumetta. Yritän nyt hautoa lämpimällä, hieroa ja antaa tytön imeä niin paljon kuin mahdollista. Toivottavasti ei tarvitse lähteä hakemaan antibioottikuuria. Olen kyllä ihan itse aiheuttanut tämän, kun olen käynyt parvekkeella hetkuttamassa vaunuja vähissä vaatteissa.
Lenen vauvalle onnea hienosta nimestä!
Virginie ja Toukkis, kohtalotovereita siis ollaan noiden miesten reissujen takia. Joskus aiemmin taisin sanoakin, että päivät menee ihan kivasti mutta illalla toivoo että toinen olisi täällä sylittämässä ja kantelemassa vauvaa myös.
Jotain muutakin ehkäs piti kommentoida, mutta nyt taitaa olla pakko mennä tekemään jotain tuolle kipeälle rinnalle. Voi kettu.
sus & pul 9vk 1pv
Onnea Lenen pojalle ihanasta nimestä, joka on ainakin minun mielestäni tosi kaunis :) Tämän aamun Hesarista bongasinkin monta (3) esikoiden nimi-ilmoitusta. Minulle on muutenkin tullut nyt tavaksi selata sunnuntain lehdestä ensimmäiseksi syntyneet-palsta ja syventyä vasta sitten uutisiin, kulttuurisivuihin ja Sunnuntai-osioon.
Kiitos vielä kerran RouvaSukkulalle mukavista kuvista. Lähetän ne Sonjalle heti tämän viestin kirjoittamisen jälkeen.
Ihana kuulla, että teillä Frida elämä käy helpommaksi! Ja toivottavasti Susumi vältyt rintatulehdukselta!
Oliveralle kakka-asiaa: Meillä ainakin Ainolla oli kahden ensimmäisen kuukauden aikana vaippa täynnä satsikkaa jokaisen vaipanvaihdon yhteydessä eli ihan normaalilta tuo teidän Ollien tulostus vaikuttaa. Nyt Aino kakkii vieläkin kahdet tai kolmet jättilastit päivässä, mutta olen kuullut joidenkin vauvojen pitävät kakkalakkoa useamman päivän ajan.
Tsemppiä kaikille reissuleskille! Meillä miehelleni on tulossa viikon työmatka ulkomaille onneksi vasta loppukeväästä, joten aika pitkälle olemme päässeet :)
Meillä Ainon nukkuminen alkaa käydä vähäiseksi, koska muu maailma kiinnostaa niin kovasti. Pitänee lähteä taas viihdyttämään tyttöä.
Mukavaa sunnuntaita!
Katja ja seurustelunhaluinen Aino
Prrrrkl. Eikö ne saa tätä korjattua. Minulle kävi vanhanaikaisesti ja kadotin pitkän viestin, vaikka mielestäni kopioin sen talteen.
Siis: Aleksille onnea komeasta nimestä, Susumin rintatulehdukselle huutia (itsekin meinasi saada sen uudelleen kun TAAS kekkuloin vähissä vaatteissa ikkunan äärellä), reissuleskille voimia (en tiedä miten itse jaksaisin!), mukavaa että Lenen yöt ovat ruvenneet sujumaan, ja kiva kun Suiza voit jo paremmin! Sitä myös mietin mitä Kanikalle kuuluu, hänestä ei ole aikoihin kuulunut.
Meillä on samanlainen vaihe meneillään kuin susumilla, tyttö väsyy päivällä nopeasti ja käninään auttaa vain nukkuminen. Nyt nukkuu kapalossa sylissäni, mutta kun yritin laittaa sänkyyn niin johan meni muutaman minuutti kun tyttö havahtui. Tissi tuli mieleen ja sen avulla nukahti uudelleen. Silti on nukkunut yöllä tosi hyvin, nukahtaa nykyään 01 aikaan ja nukkuu yhdellä syötöllä 9-10:ään aamulla. Illat on kyllä yhtä kantelua mutta siihen on jo tottunut. En enää kuvittelekaan että söisimme tai saunoisimme miehen kanssa yhtäaikaa.
En muista mitä muuta kirjoittelin, mutta mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!
F & F 9 vkoa 6 pvää
Oliveralle kakka-asiasta, kuullostaa normaalilta :-) Kyllä se siitä tasoittuu. Itse en ole vaihtanut vaippaa joka paukun jäljiltä ja iho on pysynyt ihan hyvänä. Toki aina jos on isompi kakka.
Toukkiksen kampaajaressun seuraukset aiheuttivat täällä hilpeyttä :-) Itsekin kävin pe kampaajalla olin huomaavinani vähän samaa. Piti muuten soittaa kesken leikkauksen kotiin että miten siellä jaksetaan. Hyvinhän siellä...
F & F
.. Rinuli Kipu. Tyttis nukkuu jo kolmatta tuntia parvekkeella enkä halua herättää imemään ennen aikojaan, kun kerrankin nukkuu. Koitin sitten pumpata maitoa ulos, mutta eipä tästä kipeästä rinnasta oikein pumpulle herujaksi ole. Toisesta kyllä taas tulisi ihan loputtomiin. Varsinkin ihmetytti kun otin pitkästä aikaa käyttöön Ainun käsikäyttöisen pumpun, ja sehän toimi. Silloin alussa manasin sitä, että sillä ei saanut kuin juuri ja juuri 10 milliä puolen tunnin puserruksella, mutta nyt sain (siitä terveestä rinnasta) desilitran noin kymmenessä minuutissa. :O Kalpene Avent.
Pitää alkaa Frida (ja muutkin tietty) varomaan sitä vähissä vaatteissa kekkulointia, itse en ole ainakaan ottanut kauhean vakavasti rintatulehduksen vaaraa, mutta tän siitä saa. Toistaiseksi tämä taitaa olla vielä tiehyttukos eikä varsinainen tulehdus, kun ei ole kuumetta eikä rinta kummemmin punotakaan, on vaan kipeä ja kova parista kohdasta.
Piti ottaa oikein kokonaan talteen tän päivän Hesarin Syntyneet-sivu, sitten voi myöhemmin muistella että olipas yhtenä päivänä paljon Esikoiden ilmoituksia. :)
Pitää alkaa siivoilla tuon siilin asumusta, siiliraukka on ollut ihan hylättynä jo pitkän aikaa, kun vauva on vienyt kaiken huomion. Kerkeen vaan illalla ruuat heittää ja juoksupyörän huuhtaista. Tosin meidän siilukka on niin erakko että eipä sitä taida paljon haitata hylkäys. Frida, saitko muuten selville mikä se oli se yksi vaatemerkki, jonka logo oli nallen kuva? (Fridan vaavilla oli ihana siilibody, jonka merkkiä ei tiedetä).
IT-spesialisti täällä kirjoittelee... *hävettää*
Ja tuolla Ök-viestillä ei ollu mitään tarkoitusta, tuli kirjoitusvirhe ja piti vaan backspacea ja kun ei heti kadonnu se ök niin heitimpä sitten pari kertaa lisää ennenkuin tajusin että nakutan hullunlailla Enteriä! Ohhoh, ei pitäis enää näin myöhään kirjoittaa.
NÖYRIN ANTEEKSIPYYNTÖ!
Piti siis vaan pikaisesti tuumia Susumille ja Fridalle, että se Nalle-logolla varustettu Siilibody taitaa olla Jesper Juniorin Nalle-sarjan tuote. Meillä oli sellainen oranssi unihaalari, jossa oli ihana siili-perhe ja siinä oli kans Nalle-logo. Kävin perjantaina Sellon JJ:ssä ja siellä oli Nalle-sarjasta ale menossa.
Vierastaminen on sitten alkanut. Mentiin tänään vaarin luo, jota ei olla nähty n. kuukauteen. Pinja alko itkemään ku vaari otti syliin! Eikä suostunu hymyilemään ennenkuin vasta lähtöhetkellä.
Susumi: mene suihkuun, n. ½h niin kuumaa vettä kuin nahka kestää kipeään rintaan, sivele samalla kovan patin kohdalta alaspäin ja yritä lypsää käsin. Mulla helpotti noin. Tosin olin ensin saunassa ja heitin löylyä ku miehet ;)
Kiitos Rouva Sukkulalle kuvista!
Nyt menen nukkumaan
-Ök-
Siispä Jesper Junioriin! Kyselin aikaisemminkin tuota, muistaakseni odotuspuolella, että mistä noita Nalle-vaatteia saa koska ne ovat tosi hyvälaatuisia, ihanan pehmeitä ja helppoja pukea. Ollaan saatu parit lahjaksi enkä ole muistanut kysyä lahjojen antajilta.
Jesper Juniorilla on näköjään myymälät myös Itiksessä ja Forumissa. Miten onkin jäänyt huomaamatta.
Kohta taidan päästä minäkin nukkumaan...
F & F tasan 10 vkoa
Mulle tosiaan käy mikä päivä vain. Olen kiinnostunut lähinnä siitä kahvitteluosuudesta, koska joudun kuitenkin lenkkeilemään koirien kanssa kotona. Ellen sitten ottais niitä mukaan. Ne vois odottaa kahvin ajan autossa. Hankalaa kun ei oo nyt ulkoilutusapua koirille.
Vompatti nukkui hyvin viime yönä. Toki heräilimme 2 tunnin välein syömään, mutta sain kuitenkin nukuttua yhteensä 8 tuntia. Luksusta...
Kivan nimen oli RouvaSukkulakin pienokaiselle löytänyt! Onnea Elsalle!
Mullekin sopii Kuusijärven tapaamiseen mikä tahansa päivä: Huominen tiistai yhtä hyvin kuin torstai tai perjantaikin. 12 maissa on ok - tai miksei vaikka vasta yhdenkin maissa? Sovitaanko kaksi aikaa, jos osa haluaa vain kahville tai lenkille: Lenkkeilijöiden lähtö vaikka tuntia ennen kahvittelua?
Onnea RouvaSukkulan Elsalle nimestä :) Koetin sunnuntaina hakea ilmoitustanne Hesarista, mutta se onkin lehdessä varmaan sitten ensi sunnuntaina!
Ja RouvaSukkula: Olisi tosi kiva saada niitä Sanomatalon tapaamisen kuvia. Voitko lähettää niitä meilillä? Minun nettipalstailu-osoitteeni on
kultaneitoMIUKUyahoo.com
Aino nukkuu nyt sitterissä pieniä päiväuniaan. Tulen katsomaan pinoa myöhemmin uudelleen!
Katja ja uninen Aino
Aivan mahtava sää!! Kävin vaunulenkillä ja neiti jatkaa unia vaunuissaan takapihalla... Pitää kohta mennä itsekin nauttimaan lisää auringonpaisteesta.
Viikonloppu meni mukavasti, mies kuskasi anopin siskonsa perheen luo ja toi tullessaan lisää polttopuita. Ollaan ahkerasti hyödynnetty takan lämmitysmahdollisuutta.
Eilen Lilli saikin ekan " miesvieraan" , naapurit ja heidän reilun vuoden ikäinen poikansa kävivät kyläilemässä. :-)
Sain muuten viikonloppuna hoitovinkin veden juottamisesta. On ennen ollut neuvolan ohjeistuksenakin mutta siitä on kai luovuttu jossain vaiheessa ( itse en ainakaan neuvolan kautta ole saanut infoa).
Eli keitettyä vettä tuttipulloon jäähtymään (voi keittää esim. aamulla ja iltapäivällä sitten uudestaan) ja maidon juottamisen jälkeen pienet huikat ja varsinkin puklujen jälkeen hörpyt. Vauvan puklutkin ovat happamia ja voivat ärsyttää ruokatorvea, vesi neutraloi. Eilen otin käyttöön tuon kikan ja hörpyt ovat tosiaan ihan pieniä. Koko päivänä vettä meni vajaa puolet tuttipullosta (120 ml).
Nyt lähden jatkamaan aurinko- nautintoa!
Suiza :-)
Olipa hauska taas nähdä Swhwatieta, Susumia ja Rva Sukkulaa. Perhekahvila Hermanni oli oikein mukava paikka, ja oli kiva laulaa ja leikittää vauvoja, vaikka meidän tyttö olikin vähän väsynyt ja kärttyinen juuri silloin.
Kuusijärvestä: minulle sopisi parhaiten torstai. Huomenna on aamulla neuvola ja iltapäivällä mummini ja äitini tulevat kylään, ja perjantaina on kampaaja.
Nyt käy kutsu kakkavaipan vaihtoon!
Sähköposti minulle:
frida@fastmail.fm
F & F 9 viikkoa(ko?)
Heippa,
Perhepaikka Hermanni tosiaankin osoittautui mukavaksi paikaksi. Totesinkin Susumille kävellessämme kurviin, että jonkinlainen ohjelmanumero päivässä antaa sille ryhtiä. Helposti sitä muuten jää vain kotiin arkisia ympyröitä pyörittämään. On hyvä tosiaankin lähteä välillä liikkeelle tuulettumaan ja tapaamaan muita äitejä vauvoineen.
Sain juuri ladattua viime perjantain kuvat koneelle, joten alan laittaa niitä teille sähköpostilla kunhan kerkiän.
Elsa on koisinut koko iltapäivän vain muutaman tankkaushetken turvin. Tietääköhän tämä seurustelua pitkin yötä, vai mitä. Vai väsyiköhän hän noin päivän ohjelmasta (vaikka nukkuikin lauluhetken ajan...)
Kivalta kuulosti tuo vauvakirkko, Toukkis. Voisimme olla vastaavista kiinnostuneita muutaman kuukauden kuluttua.
Jaksamista Lenelle epparihaavan paranteluun. Varmasti harmittaa kun sen paraneminen kestää ja kestää.
Kuusijärvelle olisimme kiinnostuneita tulemaan mekin ja torstai sopisi meille parhaiten. Mikä on sitä lähimmän bussipysäkin nimi? Voisin katsoa reittioppaasta onnistummeko pääsemään sinne julkisilla, vai yritämmekö saada miehen hommaamaan kyseisenä päivänä itselleen kyydin töihin.
Terv.
rouvaSukkula & Elsa 5vk+3pv
Ja kiitokset vielä viime viikon tapaamisesta itse kullekin!
Rva Sukkulalle ja Elsalle onnea, kiva nimi!
Kuusijärven tapaamisesta, meille sopii milloin vaan tällä viikolla ja Katjan ehdotus porrastetusta aikataulusta (eli lenkille lähtijät voisivat kokoontua aikaisemmin ja pelkästään kahville tulijat liittyvät seuraan myöhemmin) kuulostaa hyvältä. Olisko päivä sitten torstai ja klo 11 lenkkeilijät ja klo 12 kahville? Vai tuntia myöhemmin - että kauempaakin tulijat ehtivät mukaan ja ettei tarvitse hirmu aikaisin liikkeelle lähteä.
Me ollaan Roosan ja isojen mustien (= koirat) kanssa nautittu keväisestä säästä, Roosa on nyt kahtena päivänä tunnin vaunulenkin päätteeksi vielä jatkanut unia tuossa pihalle reilut pari tuntia :-) luksusta kun on itse saanut vähän omaa aikaa. Muutenkin tosi ihanaa tuo auringonpaiste, oma mieliala kohoaa vauhdilla. Ihana kevät!
Rva Sukkulan kuvista; mulla ei ole sellaista meiliossaa jonka tänne laittaisin, mutta ehkä Katja voisit antaa mun meiliossan Sukkulalle?
Huomiseen!
tuohon Toukkiksen Pinjan kokoon täytyy sanoa... Meidän kuusiviikkoinen kaveri painaa nyt 5,5 kg :-D Mulla on mennyt hartiat jumiin kanniskelusta, joten tuli tuo kantoliina tarpeeseen. Ei oikein ole kädet ehtineet tottua lisääntyvään painoon, kun kaveri kasvaa niin kamalaa vauhtia.
Löimme miehen kanssa nimen lukkoon tänä aamuna. Kaverista tulee Aleksi Juhana. Etunimi on tavallinen suomalainen perusnimi, joka on hyvä harvinaisen sukunimen kaveriksi. Molemmat etunimet kulkevat miehen suvussa, ja sattumalta sekä minä että mies vielä pidimme molemmista. Sukunimen pikkuinen saakin sitten minulta.
T: Lene ja Aleksi 5 vk 6 pv