Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet aikuisesta ihmisestä joka ilmoittaa ettei syö mitään jouluruokia?

Vierailija
15.12.2016 |

Miehen kolmekymppinen sisko on tulossa kumppaninsa kanssa meille aattona ja ilmoittivat etteivät syö mitään jouluruokia?! Kun kysyin että mitä sitten haluavat syödä niin kuulemma ihan sama. No, ajattelin tehdä muiden laatikoiden lisäksi makaronilaatikon. Syökööt sitä sitten ketsupin kanssa...

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että ovat joko hyvin laihoja tai sitten todella lihavia. Molemmissa yhteistä on nirsous ja se, että normaali ruoka ei kelpaa. Lihavat syövät jotain rasvaisia herkkuja ja laihat luultavasti elävät kahvilla ja karkilla.

Lihavat syövät sokeria, eivät suinkaan rasvaa.

Minä sanoisin, että syövät sekä rasvaa että sokeria. Lemppareita yleensä näyttävät olevan pizza, sipsit, hampurilaiset, suklaa, jäätelö, limsa jne. Moni lihava ei mihinkään kasvikseen koske.

Vierailija
42/53 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että ovat joko hyvin laihoja tai sitten todella lihavia. Molemmissa yhteistä on nirsous ja se, että normaali ruoka ei kelpaa. Lihavat syövät jotain rasvaisia herkkuja ja laihat luultavasti elävät kahvilla ja karkilla.

Minä sanoisin, että syövät sekä rasvaa että sokeria. Lemppareita yleensä näyttävät olevan pizza, sipsit, hampurilaiset, suklaa, jäätelö, limsa jne. Moni lihava ei mihinkään kasvikseen koske.

Näissä mitä mainitsit, niin pääosahan on sokeria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruuissa on tarkalleen ottaen aika monta ruokalajia mistä en tykkää. Luulen, ettö niin on monilla muillakin.

-tietyt laatikot

-lipeäkala

-kiisselit

-sienisalaatti

-rosolli

-sillit

-graavi lohi

-herneet

Jäjelle jää vain peruna ja kinkku mitä söisin kakistelematta ja lanttulaatikko.

Joten, kyllä mä ymmärrän, ettei kaikki tykkää jouluruuista.

Vierailija
44/53 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on ihan OT vääntöä tässä, mutta esim. minä olen lihonut tavallisella kotiruoalla, ja kasvikset ovat aina maistuneet. Aikamoisia annoksia ruokaa, siis ihan ruokaa, mättävät työpaikan lounasruokalassa lihavat työkaveritkin. Myös niitä rehuja.

Vierailija
45/53 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin että ihan sama, jos meille tulee jouluksi syömään niin sitten syö sitä mitä meidän joulupöytään kuuluu (ja se on humpuukia, etteikö mitään jouluruokaa söisi - ja jos ei ole allergioista kyse niin korkea aika jo opetella syömään)

Meillä oli tytön poikakaverin muinoin nirso - aina olisi pitänyt olla liha ja perunat ja ketsuppia. Perunat piti olla ranskiksia/ huolellisesti kuorittuja ja lihan kastikkeessa ei saanut olla vihanneksia eikä varsinkaan sipulia tai sieniä. Ja aina aivan kaiken ruoan kanssa olisi pitänyt olla ketsuppia - minä totesin aika nopeasti että jos meillä viihtyvä vieras ei syö meidän normaali ruokaa niin sitten on syömättä / tuo omat ruoat. Ja kun oltiin joskus jossain paremmassa ravintolassa, jossa ongelmaksi ensin muodostui se, että ei ollut ranskiksia/perunaa lisukkeeksi ja sen jälkeen olisi halunnut sen entrecoten kanssa ketsuppia niin minä kielsin pyytämästä sitä tarjoilijalta ja sanoin, että jos ei tuon tason pihvi mene ilman alas niin on syömättä sitten... onneksi on nyt ex-poikaystävä...

Ai kamala, mikä WT! Itsekin huokaisin helpotuksesta, jos tuollainen poika/tyttöystävä saisi lähdöt. Tuon perheessä jouluna varmaan tilattu pizzaa.

Tuohan on itseasiassa jo syömishäiriö...

Vierailija
46/53 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään kaikista jouluruuista tykkää, laatikot ja rosolli eivät ole mieleeni. Sukulaiset tottuneet siihen, syön mitä syön ja koskaan en aiheesta rutise. Kunhan on kalaa pöydässä, olen todella iloinen aattona.

Vierailija
47/53 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö jouluruokia, mutta en tee siitä numeroa. Jos kutsutaan syömään, väitän, että just tulin kaverin/naapuri tms. luota ja söin siellä.

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi jotain pitää syödä vain siksi, että muut niin käskevät.

Vierailija
48/53 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin että ihan sama, jos meille tulee jouluksi syömään niin sitten syö sitä mitä meidän joulupöytään kuuluu (ja se on humpuukia, etteikö mitään jouluruokaa söisi - ja jos ei ole allergioista kyse niin korkea aika jo opetella syömään)

Meillä oli tytön poikakaverin muinoin nirso - aina olisi pitänyt olla liha ja perunat ja ketsuppia. Perunat piti olla ranskiksia/ huolellisesti kuorittuja ja lihan kastikkeessa ei saanut olla vihanneksia eikä varsinkaan sipulia tai sieniä. Ja aina aivan kaiken ruoan kanssa olisi pitänyt olla ketsuppia - minä totesin aika nopeasti että jos meillä viihtyvä vieras ei syö meidän normaali ruokaa niin sitten on syömättä / tuo omat ruoat. Ja kun oltiin joskus jossain paremmassa ravintolassa, jossa ongelmaksi ensin muodostui se, että ei ollut ranskiksia/perunaa lisukkeeksi ja sen jälkeen olisi halunnut sen entrecoten kanssa ketsuppia niin minä kielsin pyytämästä sitä tarjoilijalta ja sanoin, että jos ei tuon tason pihvi mene ilman alas niin on syömättä sitten... onneksi on nyt ex-poikaystävä...

Ai kamala, mikä WT! Itsekin huokaisin helpotuksesta, jos tuollainen poika/tyttöystävä saisi lähdöt. Tuon perheessä jouluna varmaan tilattu pizzaa.

Ai kumpi, lainaamasi kirjoittaja vai hänen tyttärensä ex-poikaystävä? Meinaan vaan minkälainen wt-juntti alkaa ravintolassa juhlaillallisella komentamaan ja kieltämään vieraitaan syömään jotain ja jättämään syömättä jotain? Jos minun vieraani haluaisi perunoita ja ketsuppia, minä pyytäisin niitä hänelle henkilökohtaisesti ja maksaisin niistä lisähinnan, jos tarpeen olisi. 

Mitä jouluruokiin tulee, niin itse en syö kinkkua. Meidän joulupöydässä on kuitenkin aina yös mutuamaa lajia kalaa ja usein joku lihakastikekin. On myös ihan puhdasta keitettyä perunaa laatikoiden ohessa ja paria sorttia tuoresalaattia sen rosollin lisäksi. Jouluruoan ei tarvitse olla etikkasäilyttyä kellarinpohjallista, vaikka se jostain syystä monessa perheessä sellaiseksi typistyy.

Vierailija
49/53 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään niitä juurikaan syö. On sitä muutakin. Toki jos menen kylään niin kyllä siitä joulupöydästä nyt aina jotain löytyy eikä mua varten tartte alkaa laittamaan mitään muuta.

Vierailija
50/53 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluruuissakin on miltei kaikkea: lihaa, kalaa, kasvisruokia monenlaista. Miten voi muuten syödä kaikkea mutta ei just jouluruokia :D

Samaa minäkin ihmettelen. Jouluruokien kuuluu liharuokia, kalaa ja kasvisruokia. Jos siinä ei löydy mitään sopivaa, niin olkoot syömättä. Ja jos jokin ruoka ei käy, pitäkööt suunsa kiinni, ei sitä tarvitse muille kuuluttaa.

Vierailija
51/53 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin kyllä jos jollekulle ei kelpaisi mikään mitä meillä on joulupöydässä. Meillä on aina jotain lihaa, perunoita, erilaisia kasviksia (esim. ruusukaaleja, papuja), salaatti, savukalaa, graavilohta, mätiä, leipää. Vegaanille toki olis niukasti mitään (kukaan meistä ei oo vegaani tai kasvissyöjä) mut jos mikään näistä ei muuten vaan kelpais.

Vierailija
52/53 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeriahan noi pääasiassa on.

Vierailija
53/53 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin niille ruoaksi kesäkeittoa, ja sitten kun rupeavat syömään, alkaisin laulaa "no onkos tullut kesä..."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi