Mitä ajattelet aikuisesta ihmisestä joka ilmoittaa ettei syö mitään jouluruokia?
Miehen kolmekymppinen sisko on tulossa kumppaninsa kanssa meille aattona ja ilmoittivat etteivät syö mitään jouluruokia?! Kun kysyin että mitä sitten haluavat syödä niin kuulemma ihan sama. No, ajattelin tehdä muiden laatikoiden lisäksi makaronilaatikon. Syökööt sitä sitten ketsupin kanssa...
Kommentit (53)
Jos vieraille ei kelpaa mitä tarjotaan niin olkoon nälissään. Sitä paitsi mikä heidän mielestään on jouluruokaa? Meillä ainakin on joulupöydässä sellaisiakin ruokia, joita voi muutenkin syödä, kuten maksalaatikkoa, perunoita, salaattia, leipää, juustoja. En alkaisi tekemään erikseen mitään tuollaisille nirppanokille.
Ajattelen, että ovat saaneet joskus lapsena huonosti tehtyjä pahanmakuisia jouluruokia, joiden takia nirsoilevat sitten. Tai sitten ovat näitä nykyajan outoja joulunvastustajia.
Ilmoittaisin heille, että sovitaankin vierailu toiseen ajankohtaan. Meillä koko perhe rakastaa hyvin tehtyjä ja todella perinteisiä jouluruokia, ja haluamme ne kerran vuodessa syödä. Pöydässä sen verran montaa sorttia jo, että en jaksa kyllä mitään muita samaan syssyyn valmistaakaan. Enkä halua pöytään vieraita, jotka syövät vähän jotain makaronilaatikkoa ja sitten odottelevat kyllästyneenä että me saamme pitkän kaavan jouluateriamme syötyä.
En mä mitään erikoista mieti. En itsekään syö jouluruokia koska olen aina vihannut niitä, varsinkin laatikoita. Onneksi nyt aikuisena saa syödä joulunakin maistuvaa ruokaa.
Jouluruuat ovat surkeaa köyhäinruokaa, joille moni traumatisoituu jo lapsena kun pakotetaan niitä syömään.
No en itekkä syö noita perinteisiä jouluruokia. Jos meen kylään, niin en siitä kuitenkaan tee numeroo.
En minäkään syö mitään joulun perinneruokia, koska ne ovat pahan makuisia. Makaronilaatikko ja ketsuppi olisi ihan okei, tosin ei kovin juhlava vaihtoehto. Se, etten syö näitä joulun "herkkuja" ei ole minulle mikään ongelma.
Ehkä tuo on tekosyy, jos eivät haluaisi tulla jouluna kylään
En minäkään suostuisi enää ikinä syömään muutamia lapsuuteni jouluruokia mitä meillä kotona oli. Esim. lipeäkala ja sekahedelmäsoppa riisipuuron kanssa aiheuttavat inhon väristyksiä yhä.
Ainoa jouluruoka mitä yhä syön ja mistä tykkään on lanttuaatikko. Parasta se on itse tehtynä.
Meillä tarjottaisiin tuossa tilanteessa tasan sitä ruokaa mitä itsekin syömme, jos ei kelpaa niin täytyy mennä syömään muualle. Allergiat yms. Huomioisin tottakai kyselemättä, mutta eri ruokaa en ala laittamaan vain sillä perusteella "etten syö jouluruokia."
En mäkään syö jouluruokia, onnex ei tarvi ostaa, kun ei miehen kanssa ollaan kahdestaan kotona. Paistetaan pihvejä, syödään juustoja ja juodaan vinkkua. Sitten, kun ravintolat taas aukee, mennään herkuttelemaan sinne.
Ajattelisin että ihan sama, jos meille tulee jouluksi syömään niin sitten syö sitä mitä meidän joulupöytään kuuluu (ja se on humpuukia, etteikö mitään jouluruokaa söisi - ja jos ei ole allergioista kyse niin korkea aika jo opetella syömään)
Meillä oli tytön poikakaverin muinoin nirso - aina olisi pitänyt olla liha ja perunat ja ketsuppia. Perunat piti olla ranskiksia/ huolellisesti kuorittuja ja lihan kastikkeessa ei saanut olla vihanneksia eikä varsinkaan sipulia tai sieniä. Ja aina aivan kaiken ruoan kanssa olisi pitänyt olla ketsuppia - minä totesin aika nopeasti että jos meillä viihtyvä vieras ei syö meidän normaali ruokaa niin sitten on syömättä / tuo omat ruoat. Ja kun oltiin joskus jossain paremmassa ravintolassa, jossa ongelmaksi ensin muodostui se, että ei ollut ranskiksia/perunaa lisukkeeksi ja sen jälkeen olisi halunnut sen entrecoten kanssa ketsuppia niin minä kielsin pyytämästä sitä tarjoilijalta ja sanoin, että jos ei tuon tason pihvi mene ilman alas niin on syömättä sitten... onneksi on nyt ex-poikaystävä...
Ajattelisin, että henkilö on aika nirso. Nirsouden taustalla voi olla monia syitä, lapsuuden yksipuolinen ruokavalio tulee mieleen ensimmäisenä. Lapsuuteni perhe oli köyhä, ja joulupöytään kuului pelkästään kinkku, valmislaatikoita, rosollia ilman kastiketta ja jälkiruoaksi rusinasoppaa. Jos mielikuvani jouluruoista perustuisi pelkästään lapsuuden kokemuksiin, minäkin sanoisin, etten pidä jouluruoista. Myöhemmin olen sen sijaan syönyt joulupöydissä, joissa on edellisten lisäksi runsas valikoima kalaruokia, kalkkunaa, salaatteja (mm. sienisalaatti), maksapateeta ja juustoja, ja nyt olen suuri jouluruokafani.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään syö mitään joulun perinneruokia, koska ne ovat pahan makuisia. Makaronilaatikko ja ketsuppi olisi ihan okei, tosin ei kovin juhlava vaihtoehto. Se, etten syö näitä joulun "herkkuja" ei ole minulle mikään ongelma.
Toivottavasti et tee siitä ongelmaa muillekaan vaan tarjoudut itse tuomaan omat evääsi kun menet toisten joulupöytään.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin että ihan sama, jos meille tulee jouluksi syömään niin sitten syö sitä mitä meidän joulupöytään kuuluu (ja se on humpuukia, etteikö mitään jouluruokaa söisi - ja jos ei ole allergioista kyse niin korkea aika jo opetella syömään)
Meillä oli tytön poikakaverin muinoin nirso - aina olisi pitänyt olla liha ja perunat ja ketsuppia. Perunat piti olla ranskiksia/ huolellisesti kuorittuja ja lihan kastikkeessa ei saanut olla vihanneksia eikä varsinkaan sipulia tai sieniä. Ja aina aivan kaiken ruoan kanssa olisi pitänyt olla ketsuppia - minä totesin aika nopeasti että jos meillä viihtyvä vieras ei syö meidän normaali ruokaa niin sitten on syömättä / tuo omat ruoat. Ja kun oltiin joskus jossain paremmassa ravintolassa, jossa ongelmaksi ensin muodostui se, että ei ollut ranskiksia/perunaa lisukkeeksi ja sen jälkeen olisi halunnut sen entrecoten kanssa ketsuppia niin minä kielsin pyytämästä sitä tarjoilijalta ja sanoin, että jos ei tuon tason pihvi mene ilman alas niin on syömättä sitten... onneksi on nyt ex-poikaystävä...
Ai kamala, mikä WT! Itsekin huokaisin helpotuksesta, jos tuollainen poika/tyttöystävä saisi lähdöt. Tuon perheessä jouluna varmaan tilattu pizzaa.
Ajattelen että ok, makunsa kullakin, nykymaailmassa jokaiselle riittää jotakin. En tekisi enää sen seitsemän ruokalajin lisäksi mitään eri ruokaa. Toki jos jaksat tehdä lisäruokia niin tee ihmeessä, makaronilaatikko kuulostaa juuri sopivan kulinaristiselta tuollasella porukalle. Kutsuisin tällaiset henkilöt niin että jättäisin valinnan mahdollisuuden "jouluruokaa tarjolla klo x-y, pöytää saa täydentää, sitten aloitamme z, rsvp monelta pääsette tulemaan". Jos ovat lisäksi ruokapöydässä valittajia toivoisin että syövät keskenään ennen tuloaan.
Minä en syö jouluruokia, inhoan niitä syvästi. Joten yleensä jätän vierailut väliin tai jos kohteliaisuussyistä menen niin syön kuitenkin jouluruuista jotain vähäsen.
Vierailija kirjoitti:
En itsekään syö jouluruokia, koska en pidä niistä. Mutta jos menen vieraaksi, niin tietysti syön sitä, mitä on tarjolla. Vaikka en jouluruoista välitä, niin kyllä niistä aina saa yhen aterian verran ruokaa valittua.
Sä et tykkää kalasta, lihasta, kasviksista, kastikkeista, salaateista, äyriäisistä, perunasta, juureksista? Mä en käsitä miksi ihmiset sanoo ettei tykkää jouluruoista, niitähän on vaikka kuinka paljon erilaisia ja ne on ihan perusjuttua..Jos ei tykkää lanttulaatikosta, niin ok, se tuskin on ihan ainoa asia pöydässä?
Vierailija kirjoitti:
En mäkään syö jouluruokia, onnex ei tarvi ostaa, kun ei miehen kanssa ollaan kahdestaan kotona. Paistetaan pihvejä, syödään juustoja ja juodaan vinkkua. Sitten, kun ravintolat taas aukee, mennään herkuttelemaan sinne.
Juustot, liha ja viinihän on jouluruokaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että ovat joko hyvin laihoja tai sitten todella lihavia. Molemmissa yhteistä on nirsous ja se, että normaali ruoka ei kelpaa. Lihavat syövät jotain rasvaisia herkkuja ja laihat luultavasti elävät kahvilla ja karkilla.
Lihavat syövät sokeria, eivät suinkaan rasvaa.
OT, mutta ei pidä paikkaansa esim. minun kohdallani.
Otsikon kysymykseen niin jos eivät kotonaan syö jouluruokia niin sehän on heidän asiansa. Mutta kylään juuri jouluksi mentäessä omituista antaa tuollainen rajaus. Vielä jos tosiaan siihen päälle ovat ilmoittaneet, että syövät mitä vain. Tuokoot omat eväät, jos eivät pysty sanomaan mikä kelpaa, tai olkoot nälissään.
Hän on pelkästään kohtelias ja ilmoittaa ettet kokkaa häntä varten isoja ruokamääriä.