Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin jo naimisiin mutta ei ole varaa järjestää häitä

Vierailija
15.12.2016 |

Tietysti voitaisiin käydä hoitamassa homma maistraatissa, mutta haluaisin myös juhlat. Olen itse opiskelija, opintolainaa nostettuna sellaiset 10.000 eli lisälainan nostaminen ei tule kuuloonkaan. Mies on varaton (ex-vaimo vei kaiken) ja muutenkin aivan onneton säästämään rahaa. Vanhempamme eivät aio avustaa hääkustannuksissa. Miten te muut olette maksaneet häänne? Säästämällä, lainarahalla, sukulaisten avulla?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häät välttämättä kalliit ole. Meillä oli kirkkohäät Espoon vanhassa kirkossa (se keskiaikainen). Vaimoni puolelta vieraita oli kaksi eli hänen vanhempansa. Minun puolelta vanhemmat ja sisarukset perheineen eli kuusi henkeä. Juhlat pidetti olohuoneessamme. Ei ollut kallista.

Vierailija
22/25 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sitä maistraattia suosittelen minäkin. Ei maksa mitään, tai no, Espoossa jouduttiin maksamaan parkkilipun verran tunnin pysäköinnistä, pienemmillä paikoilla sekin saattaa olla ilmaista. Sen jälkeen törsättiin ja käytiin lemppariravintolassamme syömässä. Oli muuten ihana kesäpäivä, vieläkin hymyilyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään ollut varaa, elettiin toimeentulotuen varassa ja mentiin naimisiin vaan maistraatissa. Sen jälkeen käytiin ravintolassa syömässä vanhempien kanssa - vanhempani maksoivat.

Ei ollut varaa edes kampaajalla käydä, ei raaskinut. Kukkakimpun kävin hakemassa kukkakaupasta, että sai edes vähän morsiusmaisuutta päivään.

Kävihän se noinkin. Parilta sukulaiselta tuli lahja juhlimattomuudesta huolimatta. Sellaista pientä muistamista, lakanaa jne.

Meillä meni aikalailla samalla mallilla. Maistraatissa naimisiin, äiti laittoi hiukset minulle, entinen työkaveri meikkasi ja kukkia ei ollut. Toimituksen jälkeen molempien äitien kanssa ravintolaan syömään.

Vierailija
24/25 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes syöttää kalliilla kaikki sukulaiset, tutut ja puolitutut?

Vierailija
25/25 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin pääsee halutessaan myös täysin ilmaiseksi. Häihin menee rahaa tasan sen verran kuin niihin haluaa sijoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi