Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11v haluaisi korvakorut, mies jyrkästi sitä vastaan "akkojen kanamaista hienostelua"

Vierailija
15.12.2016 |

Mies eli tytön isä ei haluaisi että noin nuori oppii hänen sanojensa mukaan akkojen kanamaiseen hienosteluun. Mitä mieltä, onko tuon ikäiselle korvakorut ok? Miten perustelisin miehelle?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotkotkot

Vierailija
2/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Enkä perustelisi mitenkään lapsen isälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla itsellä korvareiät? Minusta typerää kieltää, kun on lähes kaikkien naisten tapa. Miksi nainen ei saisi hienostella?. Itse olin 7 vuotias, kun sain ja niitäkin kinusin monta viikkoa. Ensin äiti sanoi että vasta rippikoulun jälkeen korvareiät. No isä sitten vei kultasepänliikkeeseen reikiä laittaan.

Vierailija
4/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä antaisinko oman lapseni ottaa korviksia noin nuorena, mieluummin ehkä vasta yläasteelle mennessä. Miehesi perustelu kertoo siitä, että olet valinnut melkoisen jalokiven puolisoksesi. Jos pelkät korvakorut herättävät hänessä tuollaisen naisvihan...

Vierailija
5/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustelisi tuollaisen miehen kanssa joka pitää naisia jotenkin alempiarvoisina.

Vierailija
6/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies eli tytön isä ei haluaisi että noin nuori oppii hänen sanojensa mukaan akkojen kanamaiseen hienosteluun. Mitä mieltä, onko tuon ikäiselle korvakorut ok? Miten perustelisin miehelle?

11 vuotiaan Ei todellakaan pidä mennä ottamaan mitään reikiä korviinsa.

Eikä kyllä edes koruja. 11 vuotias on lapsi.

Vierailija
7/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole reikiä enkä käytä mitään koruja, edes vihkisormusta en ole koskaan käyttänyt. Ei vaan ole minun juttuni.

Ap

Vierailija
8/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on paikallaan kasvatuskeskustelu - isän kanssa. Hän selvästi arvottaa asioita sen mukaan, kumman sukupuolen jutuiksi ne mielletään. Näinköhän hänen mielestään penkkiurheilu tai konsolipelit ovat "poikien höpötystä". Isä antaa tyttärelle huonon miehen mallin. Ikään kuin nainen olisi alempiarvoinen ja naisellisuutta tulisi hävetä.

Vierailija
9/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla itsellä korvareiät? Minusta typerää kieltää, kun on lähes kaikkien naisten tapa. Miksi nainen ei saisi hienostella?. Itse olin 7 vuotias, kun sain ja niitäkin kinusin monta viikkoa. Ensin äiti sanoi että vasta rippikoulun jälkeen korvareiät. No isä sitten vei kultasepänliikkeeseen reikiä laittaan.

Alaikäiselle ei todellakaan pidä hankkia mitään reikiä korviin. Yhtään sen enempää kuin tatuointeja.

Vierailija
10/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie on oikeassa tytön/naisen iästä riippumatta. Moisia typerän näköisiä killuttimia ei tarvitse yhtään mihinkään.

Vierailija
11/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin mieheltä oikeita perusteluita. Ehkä miehelle on kova paikka kun tajuaa että tyttö on kasvamassa isoksi ja tuo kohta poikaystäviä näytille? Tai ehkä miestä tympäsi kysyms hetkellä joku tälläytvä nainen esim työpaikan sihteeri.

Koetahan jutella miehen kanssa kaksin asiasta joskus kun mies ei ole väsynyt ja jaksaa oikeasti ajatella ja puhua. Suurin osa tytöistä haluaa ja saa korvakorut enemmin tai myöhemmin. Kysy mieheltä missä iässä reiät olisi ok? Jos voisitte sopia vaikka iäksi 12 v niin tyttö tietäisi että saa sitten korvikset jos edelleen haluaa.

Itselläni ei ole korviksia. Tyttö nyt 9v ja voisin harkita jos haluaisi kovasti. Ehkä ottaisin 6kk miettimistauon ja jos haluaisi sittenkin vielä niin saisi reiät.

Vierailija
12/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanamaista hienostelua? Vai niin... Haluaisin kuulla miekkosen kommentit jos poikalapsi olisi pyytänyt jotain itselleen mieleistä ja sukupuolelle/ikäryhmälleen vieläpä varsin tavallista.

Miksi itsensä koristelu nähdään helposti turhana ja jotenkin huonona piirteenä ihmisessä?, erityisesti naisissa ja tytöissä. Minun mielestäni se on ihanaa, kaunista, kehittävää ja yksi itseilmaisun muoto!

Mielestäni 11-vuotias on jo tarpeeksi vanha saamaan korvikset, varsinkin jos niitä itse pyytää. Sitä vastustan kyllä, että vanhemmat rei'ittävät tyttövauvojen korvat automaattisesti.

Vierailija
13/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok. Enkä perustelisi mitenkään lapsen isälle.

Tässä tätä suomalaista tasa-arvoa. Naiset tekee mitä haluaa ja kuvittelee et on vanhempana jotenkin etulyöntiasemassa.

Vierailija
14/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen keskustelun tuliskin käydä tytär ja isä. Varmasti tuon ikäisellä on jo fiksuja mielipiteitä ja keskustelutaitoa on aina hyvä kehittää. Anna tytön perustella.

Vierailija
15/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on paikallaan kasvatuskeskustelu - isän kanssa. Hän selvästi arvottaa asioita sen mukaan, kumman sukupuolen jutuiksi ne mielletään. Näinköhän hänen mielestään penkkiurheilu tai konsolipelit ovat "poikien höpötystä". Isä antaa tyttärelle huonon miehen mallin. Ikään kuin nainen olisi alempiarvoinen ja naisellisuutta tulisi hävetä.

On täysin eri asia pelata pelejä kuin tehdä reikä korvaan. Peleistä ei tule haittaa ihmiselle mutta reikä korvassa on ikuisesti. Sitä ei voi ikinä parantaa millään tavalla.

Ei ole naisellisuutta se että tekee jotain reikiä ihmiseen.

Isähän puolustaa naisellisuuttaa paljon enemmän kuin äiti. Hänen mielestään tyttö on iahn naisellinen LUONNOSTAAN eikä se tarvitse mitään reikiä korviinsa

Vierailija
16/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei aikuista aleta kasvattamaan, kyllä sillä miehellä saa olla omia mielipiteitä (vielä tänä päivänä miehilläkin saa olla)

Tällä palstallakin haukutaan usein naisellinen koristautuminen esim tekokynnet tai -ripset. Mut sehän ei annakaan naisesta vahingollista kuvaa vaan päinvastoin! Kun sen tekee nainen itse! Silloin asia kääntyy päinvastoin.

Vierailija
17/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie on oikeassa tytön/naisen iästä riippumatta. Moisia typerän näköisiä killuttimia ei tarvitse yhtään mihinkään.

Korvien omistaja kai kuitenkin päättää niiden käytöstä ihan riippumatta siitä, mitä joku muu hänen "killuttimistaan" ajattelee. Oletko oikeasti tosissasi sitä mieltä, että korvakorut tulisi kieltää kaiken ikäisiltä naisilta vain siksi, että ne sinusta ovat tarpeettomat? Karmivaa.

Vierailija
18/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olette yhdessä koska?

Vierailija
19/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
20/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanamaista hienostelua? Vai niin... Haluaisin kuulla miekkosen kommentit jos poikalapsi olisi pyytänyt jotain itselleen mieleistä ja sukupuolelle/ikäryhmälleen vieläpä varsin tavallista.

Miksi itsensä koristelu nähdään helposti turhana ja jotenkin huonona piirteenä ihmisessä?, erityisesti naisissa ja tytöissä. Minun mielestäni se on ihanaa, kaunista, kehittävää ja yksi itseilmaisun muoto!

Mielestäni 11-vuotias on jo tarpeeksi vanha saamaan korvikset, varsinkin jos niitä itse pyytää. Sitä vastustan kyllä, että vanhemmat rei'ittävät tyttövauvojen korvat automaattisesti.

11 vuotias ei ole kykenevä päättämään edes sitä että mitä hän syö saati jostain loppuelämän muuttavasta asiasta.

Itsensä koristelu on järjetöntä. Se juuri luo naisille sitä sairasta painetta mistä naiset miehiä syyttää. Miehet haluavat luonnollisen naisen. Mutta juuri naiset vaativat että toisilla naisilla pitää olla, korvakorut, meikit ja kaiken maailman muodikkaat vaatteet sekä korkokengät.

Pitääkö pieniä tyttölapsia oikein tukea siinä että he rupeavat jo noin nuorina kilpailemaan toistensa kanssa siitä kuka näyttää kauniimmalta?

Se jos mikä tekee tytöistä huonovointisia ja aiheuttaa bulimiaa, anoreksiaa jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme