Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11v haluaisi korvakorut, mies jyrkästi sitä vastaan "akkojen kanamaista hienostelua"

Vierailija
15.12.2016 |

Mies eli tytön isä ei haluaisi että noin nuori oppii hänen sanojensa mukaan akkojen kanamaiseen hienosteluun. Mitä mieltä, onko tuon ikäiselle korvakorut ok? Miten perustelisin miehelle?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mie on oikeassa tytön/naisen iästä riippumatta. Moisia typerän näköisiä killuttimia ei tarvitse yhtään mihinkään.

Korvien omistaja kai kuitenkin päättää niiden käytöstä ihan riippumatta siitä, mitä joku muu hänen "killuttimistaan" ajattelee. Oletko oikeasti tosissasi sitä mieltä, että korvakorut tulisi kieltää kaiken ikäisiltä naisilta vain siksi, että ne sinusta ovat tarpeettomat? Karmivaa.

Lapsi ei tuollaisista asioista päätä itse

Vierailija
22/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin ekat korvikset, kun olin jotain 4-6 vuotta vanha. Tehkää lasu, kyllä nyt jäi traumat.

11-vuotias on ihan kyllin vanha päättämään itse, haluaako niin harmittoman asian, kuin korvikset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 9v. pojalla on korvikset, eikä ole yhtään akka eikä kana.

Juntti mies sinulla.

Vierailija
24/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä antaisinko oman lapseni ottaa korviksia noin nuorena, mieluummin ehkä vasta yläasteelle mennessä. Miehesi perustelu kertoo siitä, että olet valinnut melkoisen jalokiven puolisoksesi. Jos pelkät korvakorut herättävät hänessä tuollaisen naisvihan...

Miksi ihmeessä antaisit tyttäresi ottaa reiät vasta yläasteella. Meidän tyttären luokalla lähes kaikki saivat reiät ekaluokalle mentäessä. Omani ei halunnut "uskaltanut" neulakammoisena ottaa vielä silloin, otti kakkoselle mentäessä. 

Vierailija
25/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on paikallaan kasvatuskeskustelu - isän kanssa. Hän selvästi arvottaa asioita sen mukaan, kumman sukupuolen jutuiksi ne mielletään. Näinköhän hänen mielestään penkkiurheilu tai konsolipelit ovat "poikien höpötystä". Isä antaa tyttärelle huonon miehen mallin. Ikään kuin nainen olisi alempiarvoinen ja naisellisuutta tulisi hävetä.

No ei aikuista aleta kasvattamaan, kyllä sillä miehellä saa olla omia mielipiteitä (vielä tänä päivänä miehilläkin saa olla)

Tällä palstallakin haukutaan usein naisellinen koristautuminen esim tekokynnet tai -ripset. Mut sehän ei annakaan naisesta vahingollista kuvaa vaan päinvastoin! Kun sen tekee nainen itse! Silloin asia kääntyy päinvastoin.

Mielipiteen esittäminen ja suorasanainen kieltäminen tökerön loukkauksen kera ovat kaksi eri asiaa. On aivan eri asia sanoa, että korvakorut ovat "akkojen kanamaisia killuttimia" kuin "minä en välitä korvakoruista ja minusta tytär on vielä liian nuori hankkimaan sellaiset". Ihmettelen, mistä tapakulttuuriimme on yhtäkkiä pesiytynyt tällainen näkemys, että mielipiteen tai sananvapauden nimissä saa esittää asioita millä tavalla tahansa edes yrittämättä noudattaa tavanomaisia käytöstapoja.

Lopulta tässä on nyt kuitenkin kyse tytön itsemääräämisoikeudesta. Korvat ovat hänen. Vanhemmilla on toki päätösvalta, mutta hyvä vanhempi ei jyrää lapsen toivetta vain siksi, että on asiasta eri mieltä. Nyt ei kuitenkaan puhuta mistään, mikä olisi lapselle vahingollista tai tulisi perheelle kohtuuttoman kalliiksi.

Vierailija
26/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En seurustelisi tuollaisen miehen kanssa joka pitää naisia jotenkin alempiarvoisina.

Miten te saatte asian käännettyä näin?? Jos joku kalju feministi-lesbo sanoo ettei halua lapsensa ottavan korviksia ulkonäkösyistä ni se olisikin feminismin ilosanomaa siitä et luonnollisuus ja aitous on parasta. Täällä naiset arvostelee meikkaamista, asusteita ja feikkijuttuja kaiken aikaa... heti jos mies tekee saman, ni helvetti repee.

Tästä en nykymaailmassa enää pidä: sillä ei ole merkitystä enää mitä sanotaan vaan kuka sanoo.

Vierailija
27/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen ala-arvoinen kommentti mieheltä! Korviskeskustelun sijasta lähtisin keskustelemaan asenteista naisia kohtaan tuon miehen kanssa, jos ap:n asemassa olisin.

Vierailija
28/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyyhän täällä mammat poikien ympärileikkauksenkin. Kun se on vaan sellainen harmiton toimenpide. Tekeehän kaikki muslimit ja juutalaisetkin sen.

Sairasta ajatella että on normaalia vahingoittaa omaa kehoa. Onhan näitä sekopäitä jotka haluavt tunkea kehonsa täyteen tatuointeja ja niitä jotka haluaa kasvoimplantteja mutta ne on sairaita ihmisiä.

Vierailija
29/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mie on oikeassa tytön/naisen iästä riippumatta. Moisia typerän näköisiä killuttimia ei tarvitse yhtään mihinkään.

Korvien omistaja kai kuitenkin päättää niiden käytöstä ihan riippumatta siitä, mitä joku muu hänen "killuttimistaan" ajattelee. Oletko oikeasti tosissasi sitä mieltä, että korvakorut tulisi kieltää kaiken ikäisiltä naisilta vain siksi, että ne sinusta ovat tarpeettomat? Karmivaa.

Lapsi ei tuollaisista asioista päätä itse

Kommentoinkin tuota "mies on oikeassa tytön/naisen iästä riippumatta". 11-vuotiaan vanhemmat toki lopulta päättävät, mutta kirjoittajan heitosta saa kuvan, että hän on kieltämässä korvakorut kaikenikäisiltä naisilta.

Vierailija
30/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on paikallaan kasvatuskeskustelu - isän kanssa. Hän selvästi arvottaa asioita sen mukaan, kumman sukupuolen jutuiksi ne mielletään. Näinköhän hänen mielestään penkkiurheilu tai konsolipelit ovat "poikien höpötystä". Isä antaa tyttärelle huonon miehen mallin. Ikään kuin nainen olisi alempiarvoinen ja naisellisuutta tulisi hävetä.

No ei aikuista aleta kasvattamaan, kyllä sillä miehellä saa olla omia mielipiteitä (vielä tänä päivänä miehilläkin saa olla)

Tällä palstallakin haukutaan usein naisellinen koristautuminen esim tekokynnet tai -ripset. Mut sehän ei annakaan naisesta vahingollista kuvaa vaan päinvastoin! Kun sen tekee nainen itse! Silloin asia kääntyy päinvastoin.

Mielipiteen esittäminen ja suorasanainen kieltäminen tökerön loukkauksen kera ovat kaksi eri asiaa. On aivan eri asia sanoa, että korvakorut ovat "akkojen kanamaisia killuttimia" kuin "minä en välitä korvakoruista ja minusta tytär on vielä liian nuori hankkimaan sellaiset". Ihmettelen, mistä tapakulttuuriimme on yhtäkkiä pesiytynyt tällainen näkemys, että mielipiteen tai sananvapauden nimissä saa esittää asioita millä tavalla tahansa edes yrittämättä noudattaa tavanomaisia käytöstapoja.

Lopulta tässä on nyt kuitenkin kyse tytön itsemääräämisoikeudesta. Korvat ovat hänen. Vanhemmilla on toki päätösvalta, mutta hyvä vanhempi ei jyrää lapsen toivetta vain siksi, että on asiasta eri mieltä. Nyt ei kuitenkaan puhuta mistään, mikä olisi lapselle vahingollista tai tulisi perheelle kohtuuttoman kalliiksi.

Reikien laittaminen ihmiseen on haitallista. Tytöllä ei ole itsemääräämisoikeutta koska hän on LAPSI.

Vierailija
31/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En seurustelisi tuollaisen miehen kanssa joka pitää naisia jotenkin alempiarvoisina.

Miten te saatte asian käännettyä näin?? Jos joku kalju feministi-lesbo sanoo ettei halua lapsensa ottavan korviksia ulkonäkösyistä ni se olisikin feminismin ilosanomaa siitä et luonnollisuus ja aitous on parasta. Täällä naiset arvostelee meikkaamista, asusteita ja feikkijuttuja kaiken aikaa... heti jos mies tekee saman, ni helvetti repee.

Tästä en nykymaailmassa enää pidä: sillä ei ole merkitystä enää mitä sanotaan vaan kuka sanoo.

Täysin samaa mieltä.

Jos mies on mistään eri mieltä naisen kanssa niin hän on sovinistisika.

Sitä paitsi eikö naiset juuri valita siitä kun naisilla on niin kovat ulkonäköpaineet? Mistäköhän ne tulee.... Ei ainakaan miehiltä.

Vierailija
32/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, mikä on lapselle vahingollista nähdään eri perheissä eri tavoin. Jossain tuollainen on suoraan portti ikuiseen kadotukseen kun toisessa perheessä parin vuoden päästä tuolla 11 v:llä on jo kaikki mahdolliset reiät. Hauskaa että olet huolissasi lapsen itsemääräämisoikeudesta, mutta aikuista kumppania tulis kuitenkin pyrkiä kasvattamaan.. (oletan että olet sama henkilö) Me emme tiedä missä asiayhteydessä tuo miehen mielipide on esitetty, olisihan sen voinut huomattavasti paremmin muotoilla, mutta kontekstin tunteminen on tärkeää. Olen kuitenkin myös huolissani siitä kuinka moni on sitä mieltä, että äiti voi yksinvaltiaana päättää asiasta isää kuuntelematta.

Vierailija
33/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne nyt suurta vahinkoa tee. Olen saanut omat reiät 7-vuotiaana synttärilahjaksi. En ikinä ole ymmärtänyt tätä lävistysten (sitä ne korviksetkin on) demonisointia, ne saa pois kyllä, jälki voi jäädä, mutta se on kantajan ymmärrettävä.

Toki lapsen kanssa on syytä keskustella siitä, miksi hän ne haluaa (hyvä selitys ei ole mielestäni "kun muillakin on") ja kestääkö hän sen, että korvissa on reiät aina jne. Asettaa vaikka miettimisajan tytölle, ja käskee sen aikaa pitää klipsikorviksia (ja harjoittelee puhdistusrutiinia niillä -> onko vastuuntuntoinen).

Ja ainahan voi asettaa tietyn iän, kun saa ne. En kyllä tunne ketäään, joka korviksiaan katuisi.

Vierailija
34/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanamaista hienostelua? Vai niin... Haluaisin kuulla miekkosen kommentit jos poikalapsi olisi pyytänyt jotain itselleen mieleistä ja sukupuolelle/ikäryhmälleen vieläpä varsin tavallista.

Miksi itsensä koristelu nähdään helposti turhana ja jotenkin huonona piirteenä ihmisessä?, erityisesti naisissa ja tytöissä. Minun mielestäni se on ihanaa, kaunista, kehittävää ja yksi itseilmaisun muoto!

Mielestäni 11-vuotias on jo tarpeeksi vanha saamaan korvikset, varsinkin jos niitä itse pyytää. Sitä vastustan kyllä, että vanhemmat rei'ittävät tyttövauvojen korvat automaattisesti.

11 vuotias ei ole kykenevä päättämään edes sitä että mitä hän syö saati jostain loppuelämän muuttavasta asiasta.

Itsensä koristelu on järjetöntä. Se juuri luo naisille sitä sairasta painetta mistä naiset miehiä syyttää. Miehet haluavat luonnollisen naisen. Mutta juuri naiset vaativat että toisilla naisilla pitää olla, korvakorut, meikit ja kaiken maailman muodikkaat vaatteet sekä korkokengät.

Pitääkö pieniä tyttölapsia oikein tukea siinä että he rupeavat jo noin nuorina kilpailemaan toistensa kanssa siitä kuka näyttää kauniimmalta?

Se jos mikä tekee tytöistä huonovointisia ja aiheuttaa bulimiaa, anoreksiaa jne.

Loppuelämän muuttavasta asiasta? Nyt hieman jäitä hattuun! Korvat umpeutuvat kyllä jos niitä korviksia ei sitten haluakaan käyttää. Näin kävi minulle, joka 6-vuotiaana kinusi reiät, joita en sitten muistanutkaan käyttää.

Korvikset ovat kyllä meidän kulttuurissamme enemmän naisten juttu, mutta en kyllä sanoisi, että kyse on mistään kauneuskilpailusta, enkä varsinkaan näe yhteyttä syömishäiriöihin!

Vierailija
35/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakorut on oikeasti aika haitaton toimenpide ja ne saa otettua pois niin halutessaan. Reikä saattaa jäädä korvaan mutta sitä ei oikeasti edes näe saatika se haittaa kenenkään ulkonäköä. Mies on siis ihan turhaan naisvihamielisellä asenteella.

Älä kuitenkaan vaan vie lasta mihinkään kultasepänliikkeeseen vaan oikeaan lävistämöön neulalla lävistettäväksi. Hinta saattaa olla korkeampi, mutta korvakorut saattaa lävistyspyssyllä ei-steriileissä tiloissa tehtynä muodostua todelliseksi ongelmaksi kudosvaurioiden takia. Näin mulle kävi, enkä pystynyt käyttämään 8-vuotiaana laitettuja reikiäni kunnolla kymmeneen vuoteen, kunnes tehtiin neulalla uudet. Neulalla tehty lävistys ei myöskään korvalehdessä satu juuri ollenkaan, toisin kuin pyssyllä.

Pahoittelen saarnaa mutta kannattaa googlata tietoa lävistyspyssyistä ennen kuin tekee päätöksen.

Vierailija
36/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maassa jossa tytöille laitetaan heti vastasyntyneenä korvikset. Itse olen tätä vastaan, sain päättää milloin ne haluan ja otin sitten 22-vuotiaana. Mutta olisin voinut ottaa aikaisemminkin. Ei se niin iso juttu ole.

Kyllä 11-vuotias ne voi jo ottaa, kunhan tajuaa että se sattuu (myös lävistäjällä - ainoa oikea paikka tähän hommaan) ja vaatii tarkkuutta alussa.

Vierailija
37/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei varmaankaan ole itsellään korvista (homothan sellaisia vain käyttävät, olipa se kummassa korvassa tahansa = miehen perustelu mitä luultavimmin). Entäs onko miehellä kaulaketju, peräti kenties leijona-killuttimella? Entä käyttääkö hän vihkisormustaan, vaan juokseeko maailmalla poikamiehenä? Entä sinä, tytön äiti, ihan omasta tahdostako olet käyttämättä koruja vai onko miehesi - todellinen sovinisti - aivopessyt sinut, niin että nyt perustelet, että korut eivät ole sinun juttusi?

Vaikuttaa siltä, että palstallakin on kaikenkarvaisia sovinisteja yksittäin ja tukussa liikkeellä. Ette tainneet sentään kirjoittaa sitä rumaa h-sanaa, mutta se kyllä haiskahti monesta viestistä. Mitä pahaa tai kanamaista on siinä, jos tytöllä on pienet napit korvissaan? Eihän hänen tarvitse koristautua kuin joulukuusi suuriin killuttimiin tai hulvattoman kokoisiin renkaisiin.

Minä sain korvakorut vasta rippilahjaksi. Olisin halunnut ne jo aikaisemminkin, mutta ei annettu laittaa. Isäpuoli sanoi, että jos laitat hänen pieneksi jääneestä vihkisormuksestaan nenärenkaan, niin heti saat. Jopa kannusti ja ilahdutti itsensä kanssa painiskelevaa pientä teiniä! Kanamaisuudesta meillä ei sentään puhuttu mistään. - Monet tytöt muuten laittoivat siihen aikaan (60-luvulla) ihan itse reiät korviin käyttäen kuumennettua parsinneulaa ja ohutta korkinpalaa. Siihen ei minun sisuni riittänyt. 

38/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi lähettää tytöllenne signaalin ettei hänen kauneutensa ole tärkeä ja vaalimisen arvoinen asia. En tiedä miten selittää miehellenne että jokainen nainen haluaa tuntea olonsa kauniiksi omalla tavallaan ja tytön kieltäminen vaalimasta tuota kauneutta joka hänessä jo on luultavasti saa hänet tuntemaan olonsa peikoksi jonka ulkonäöllä ei ole väliä. Toisaalta korvakorut eivät ole iso asia mutta se että miehesi ei sallisi tytöllenne minkäänlaista oman kauneutensa arvostusta kyllä on.

Vierailija
39/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanamaista hienostelua? Vai niin... Haluaisin kuulla miekkosen kommentit jos poikalapsi olisi pyytänyt jotain itselleen mieleistä ja sukupuolelle/ikäryhmälleen vieläpä varsin tavallista.

Miksi itsensä koristelu nähdään helposti turhana ja jotenkin huonona piirteenä ihmisessä?, erityisesti naisissa ja tytöissä. Minun mielestäni se on ihanaa, kaunista, kehittävää ja yksi itseilmaisun muoto!

Mielestäni 11-vuotias on jo tarpeeksi vanha saamaan korvikset, varsinkin jos niitä itse pyytää. Sitä vastustan kyllä, että vanhemmat rei'ittävät tyttövauvojen korvat automaattisesti.

11 vuotias ei ole kykenevä päättämään edes sitä että mitä hän syö saati jostain loppuelämän muuttavasta asiasta.

Itsensä koristelu on järjetöntä. Se juuri luo naisille sitä sairasta painetta mistä naiset miehiä syyttää. Miehet haluavat luonnollisen naisen. Mutta juuri naiset vaativat että toisilla naisilla pitää olla, korvakorut, meikit ja kaiken maailman muodikkaat vaatteet sekä korkokengät.

Pitääkö pieniä tyttölapsia oikein tukea siinä että he rupeavat jo noin nuorina kilpailemaan toistensa kanssa siitä kuka näyttää kauniimmalta?

Se jos mikä tekee tytöistä huonovointisia ja aiheuttaa bulimiaa, anoreksiaa jne.

Loppuelämän muuttavasta asiasta? Nyt hieman jäitä hattuun! Korvat umpeutuvat kyllä jos niitä korviksia ei sitten haluakaan käyttää. Näin kävi minulle, joka 6-vuotiaana kinusi reiät, joita en sitten muistanutkaan käyttää.

En tiedä oletko sokea mutta se että korvin ei mene enää paikalleen ei tarkoita että haava olisi korjautunut entiselleen.

Korvikset ovat kyllä meidän kulttuurissamme enemmän naisten juttu, mutta en kyllä sanoisi, että kyse on mistään kauneuskilpailusta, enkä varsinkaan näe yhteyttä syömishäiriöihin!

Vierailija
40/70 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3197 kirjoitti:

Miehesi lähettää tytöllenne signaalin ettei hänen kauneutensa ole tärkeä ja vaalimisen arvoinen asia. En tiedä miten selittää miehellenne että jokainen nainen haluaa tuntea olonsa kauniiksi omalla tavallaan ja tytön kieltäminen vaalimasta tuota kauneutta joka hänessä jo on luultavasti saa hänet tuntemaan olonsa peikoksi jonka ulkonäöllä ei ole väliä. Toisaalta korvakorut eivät ole iso asia mutta se että miehesi ei sallisi tytöllenne minkäänlaista oman kauneutensa arvostusta kyllä on.

kauneus on täysin yliarvostettua. Sitä paitsi oikea kauneus on sitä että se tulee luonnollisesti. Ei niin että siihen tarvitaan meikkejä ja kaiken maailman koruja. Se ei ole kaunista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä