Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***SYYSKEIJUT MAANANTAINA***

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te " uudelleensynnyttäjät" huomaatte vauvan liikkeet paljon aikaisemmin kuin me kenelle ensimmäinen tulossa :)

Itse odotan niiiiiiin malttamattomana....mutta saan kai ainakin kuukauden vielä odotella...Isosisko tunsi ensikon liikkeet vkolla 16 ja luotan että minä kuulen samaan aikaan:)

Kerttu vielä

Vierailija
22/35 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvin täällä eli eipä ole edes hirveästi kerrottavaa.

Pahoinvointi yritti eilen ja tänään aamulla vähän nostaa päätään, mutta onneksi helpotti nopeasti. Juuri lauantaina fiilistelin miehelle " että nyt on kyllä hellittänyt pahat olot" ja sitten heti seuraavana päivänä taas vinguin pahaa oloa.

Yksi minkä olen huomannut sitä aiheuttavan on makea, sitä tekee mieli mutta sitten tulee helposti paha olo. Eilen kotimatkalla mökiltä söin ensin jätskituutin ja sitten pienen pussin ranskalaisia pastilleja, ja siitä seurasi tietenkin kauhea olo!

Huomenna olisi neuvola, sekä terkkarin että lääkärin vastaanotto. Kiva päästä kuulemaan sydänääniä. Ja keskiviikkona olisi se seerumiseula, hitto että se kyllä vähän jännittää. Kuinka kauan muuten kestää sen tulosten saamiseen?

Tänää on kyllä raahattava itsensä ulos lenkille kun on tälläinen ilmakin, pahoinvointi ja väsymys ei enää kelpaa syyksi sohvalla loikoluun, niin paljon on olo parempi!

Tinah 15+1

ei ole totta, muistin laittaa viikot!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se sitten iski minuunkin. Kamala flunssa. Aamulla tuntui ettei sängystä ylös pääse. Mutta pakkohan sieltä oli nousta :)

Mahtava ihana upea keväinen ilma ulkona, ja en edes lenkille viitsi lähteä tämän tukkoisen olon kanssa. ärsyttää, tätä minun tuuria taas! :(

Epätoivoisesti yritin farkkujani aamulla jalkaan laittaa, mutta kiristivät kaikki ja kovasti. Eli lökäpöksy-linjaa jatketaan :) Pääsispä lähtemään tuonne isompaan kaupunkiin, niin sais ostettua mammahousuja, ettei verkkareissa tarvis enää vaeltaa :)

Farkku-friikki olen aina ollut, ja melkeen itku meinaa tulla, kun en niitä enää jalkaani saa. Tai kyllähän ne menee, mutta kiristävät niiiiin kovasti.

Täytyy nauttia tuosta ihanasta ilmasta, ja mennä ikkunan eteen istumaan.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille! Nauttikaa minunkin puolesta tuosta keväisestä säästä!

Dotteli 14 tasan

Vierailija
24/35 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisen ja toisen välillä ikäeroa 1v3kk. Pieni ikäero, mut kaikki meni hyvin silloin vauva-aikanakin ja nyt ovat erottamattomas kaverukset. Toisen ja kolmannen lapsen ikäeroksi tulee n. 3v2kk. Sitä mä oon vähän miettiny, et jääkö tää kolmas tavallaan " ilman kaveria" , ku nää kaks on ku paita ja peppu. Tosin kax ekaa on eri sukupuolta, niin tää kolmas on kuitenki jomman kumman kans samaa...

Mun mielestä täällä meilläpäin on ollut kans et vasta jos viikon heittää la, niin siirretään sitä laskettua aikaa.

Mul on ollu tänää oikeen energinen päivä. Muksut on kipeenä, joten ollaan vietetty sisällä aikaa, jo aika monetta päivää. Tein karjalanpiirakoita, porkkanalaatikkoa, omenakakun ja heitin pari mattoa ulos. Ny mä olen jumittunu tänne nettiin. Josko elämä alkaa taas voittaa, kun on niin hyväö olo.

Mulla piti olla ens viikolla eka lääkäriaika, mut tänään soitti neuvolasta ja siirsi viikolla eteenpäin, kun lääkäri ei tulekaan silloin. No onneksi on se ultra ens viikon pe. Mut sit pyysin aikaa sydänäänten kuunteluun ja pääsen jo tämän viikon torstaina! Jipii, jos vihdoinki kuuluis.

Eli viikkoja 12+1

Vierailija
25/35 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni muukin jo on todennut, aivan ihana ilma tuolla ulkona. Onneksi tosiaan ilma näyttää ja ennen kaikkea tuntuu jo keväisemmältä. :)

Minulla eilen oli jännityksen paikka että mahtuvatko normaalit housuni tänään loman jälkeen vielä jalkaan. Hyvin mahtuivat, mutta en uskaltanut laittaa farkkuja vaan tällaiset " lökärit" olivat jalassa. Ne ainakin vielä mahtuivat. Tuntuu että masu ihan pullahti kerralla ulos kun viikonloppuna 12 rv:a tuli täyteen.

Keskiviikkona olisi meillä nyt vihdoin ja viimein se ultra. Kylläpä odotan jo kovasti sinne menoa. Minä kun en ole vielä edes päässyt kuuntelemaan sydänääniäkään. Eka neuvola oli viikon 9 alussa ja silloin th sanoi että eipä kuunnella vielä. Mahtaakohan olla muita jotka eivät vielä ole käyneet joko ultrassa tai kuulleet sydänääniä?

Oma olo on muuten ok, pahoinvointia ei nyt pariin päivään ole ollut. Ainoastaan järkyttävä väsymys on edelleen jatkuvana vaivana. Minullakin olisi ollut työpäivän jälkeen pari tuntia luentoa mutta en millään jaksanut mennä vaan kurvasin töistä suoraan kotiin. Jos tässä kun koneen aukaisin saisin aikaiseksi taas muutaman rivin tuohon graduun.

Kulkupeleistä: me ostetaan pelkästään yhdistelmävaunut tai oikeastaan yhdistelmärattaat. Ainakin esikoisella varsinaisen vauvakopan käyttöaika jäi niin lyhyeksi että ostetaan kevyempää mallia olevat yhdistelmärattaat. Onko kukaan kuullut tai onko käyttökokemuksia emmaljungan aika uudesta mallista city cross tms. mikä se nyt olikaan? Ajateltiin sellaiset ostaa sellaisella erillisellä city kopalla ja ratasosalla.

Mutta nyt siis kirjoitushommiin. Mukavaa alkanutta viikkoa!

T: Anmari rv 12+2

Vierailija
26/35 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on todellakin kevättä rinnassa, sulais vaan äkkiä noi lumet ja tulis lämmin. Vaikka kesällä sitten ehkä tuskailenkin ison mahani kanssa, että voisko olla vähän viileämpää. =)

Tänään oli sitten odotettu np-ultra. Kaikki oli hyvin eli niskaturvotus oli sallittujen arvojen sisällä. Sain kaksi kuvaa muistoksi ja niitä nyt sitten olen tuijotellut aamupäivän. Toinen niistä kuvista oli oikein 3D kuva eli siinä näkyy ihan selvästi masutyypin piirteet sivulta. Olin ihan yllättynyt, että kuviakin tästä ultrasta sai. Lääkärisetä ultras n. 30 minuuttia eli mulla jo jaloissa lakkas veri kiertämästä kun niin kauan jouduin siinä pedissä köllöttelemään. Osallistuin samalla johonkin tutkimukseen, jonka tarkoituksena on selvittää sikiön verenkiertoa tutkimalla, että onko mahdollista havaita raskausmyrkytyksen oireita jo alkuraskaudessa. Tämän takia tuo ultraus olikin pidempi. Siinä mä sitten katselin näytöltä kun punaisia ja sinisiä viivoja vilahteli (olivat verisuonia) ja kuuntelin suonien pitämää ääntä. Aikas hassua.

Seuraava neuvola onkin sitten 4 viikon päästä eli siellä sitten seuraavan kerran pääsee kuuntelemaan sydämen sykettä. Viime neuvolakerralla lääkäri kyllä käytti doppler laitetta, mutta se oli niin nopea homma, etten minä kyllä ehtinyt reagoida mitkä niistä äänistä oli vauvan. Meillä neuvolalääkäri ultraa myös eli silloin katottiin myös vatsanpäältä ultralla ja siellähän se tyyppi köllötteli. Tais olla just unilla kun oli niin liikkumatta. Sydän kyllä pomppi.

Päätä on alkanut särkeä aivan vietävästi. Tää on ihan uutta. Tuntuu, et pää tai otsa oikeastaan räjähtää. Täytyykin mennä juomaan jos se auttais tähän särkyyn, ku jostain olin lukevinani, että jos ei juo riittävästi niin päänsärky voi vaivata.

Palaillaan

Bambi06 13+6

Vierailija
27/35 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mieletöntä.. vihdosta viimein tänään oli sitten se kauan odotettu ja jännitetty np-ultra. Ja todellakin masussa asusteli pieni elämä. Laskettu aika siirtyi 5 päivää aikaisemmaksi. Nyt tämä mamma viimein uskaltaa nauttia raskaudesta ja ennen kaikkea alan uskoa, että meille tosiaan tulee vauva. Ihanaa! Vesseli oli sen verran itsepäinen, äitiinsä tullut, että ei suostunut kääntymään suotuiseen asentoon rakenteiden katsomista varten. Niinpä me pääsemme 20. viikolla uudestaan ultraan. Siellä sitten aion sukupuolenkin kysyä.

Meidän pojilla ikäeroa on 1v.2kk ja toisen ja tämän kolmannen ikäeroksi tulee 2v. 2kk. Itse olen pienien ikäerojen kannalla, enkä halua " iltatähtiä" . Tässä saa olla sitten meidän lapsikatras koossa, ja sen jälkeen alan miettiä mitä sitä isona oikeen tekisin. Lukion jälkeen kun en ole vielä mitään opiskellutkaan.

Esikoisemme sanoi viikonloppuna, että hän aavistelee, että meille tulee poika. Nimikin hänellä oli valmiina. Arnold. Liekö nimen napannut siitä, kun oli jokin aika sitten isänsä kanssa Arnoldsilla donitsilla.

Andoliniska + vauva-kirppu 13+2

Vierailija
28/35 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, mikä täydellinen päivä, ihan pelottaa millainen huominen on.....

Aurinko paistaa, on lämmintä ja sain tehdä loppupäivän etää kotona koska minulla oli " lääkäri" elikkäs ihan normaali neuvolakäynti jossa sitten kuului eka kertaa sydänäänet ihan kerta heitolla!!! Kolme viikkoa sitten yritettiin kuunnella ja kuunnella, mutta ei kuulunut mitään, nyt kuului ja nlatäti veikkaili että tytön sykkeet olisivat kysymyksessä, syke vähän yli 160. On se niin ihanaa kuulla sitä suihkintaa ja laukkaa. Kaikki oli muuten kunnossa, mut hb oli 102 edelleen joten nyt pitää aloittaa rauta. Olen aina kärsinyt huonosta hb:sta, jos minulla on kanssasisaria täällä niin suosittelen Obsidan rautaa, se on toiminut minulla hyvin kun ottaa ohjeen mukaan.

IKÄEROSTA; meillä esikoisen ja kuopuksen välissä on 2v 2kk, oli aika työlästä aluksi, varsin kun kuopus oli allergiavauva ja itki 10 ekaa kk, mutta nyt vaiva maksaa itseään takaisin kun mukut ovat 6v ja 4v, niistä on tosi paljon seuraa toisilleen, ei ole leikkikaverista pulaa. Nyt tälle uudelle nuppuselle tulee siis 4 ja 6v eroa sisarruksiinsa, mutta eiköhän isommat osaa sitten pitää huolta tästä pienemmästäkin.

LOGISTIIKKA; me ostettiin Emmaljungan kunnon kaksostenrattaat esikoiselle ja kuopukselle aikoinaan, olivat tosi hyvät kun oli erilliset selkänojat ja reilusti makuutilaa molemmille. Esikoinenkin nukkui monesti vauvan kanssa päikkärit niissä ulkona. Nyt kun ikäeroa on noin paljon, pärjää varmaan seisomalaudalla jos tarvii sitäkään. Meiltä on kerhoihin matkaa 1,5 km, joten saa nähdä miten kuopus suostuu sitä kävelemään koska matkustaa edelleen hyvin mielellään rattaissa jokapaikkaan.

HIMOT; olen himoinnut koko viikonlopun täysjyväruisleipää ruohosipulituorejuustolla ja graavisuolatulla lohella!!!!! Olis taatusti hyvää, ajattelin marssia kalakauppaan ja pyytää heitä laittamaan tuoreinta filettä suolaan ihan pikkasen ja jos siitä pari siivua söis niin ei ehkä haittais, vai haittaisko? Jos jättäis tuorejuuston pois? Luin jostain että graavattu ja savukala kannattaisi syödä mahd. tuoreena...

Odotuksesta kiitollisena,

Ruusunen ja " pikku-ruu" 13+3

Ps. Lasten mielestä äiti on nyt kengu kun kantaa vauvaa eli pikku ruuta massussaan.....

Vierailija
29/35 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bambi06.. Tarkistin tuolta syyskeijujen esittelypinosta, että myös sinä olet Tampereelta. Kävin siis myöskin tänään np-ultrassa, ja osallistuin samaan raskausmyrkytystutkimukseen. Ultraus todellakin oli aika pitkä, ja jalat oli kovilla. Lisäksi inhottavaa oli se, että ainakin mua sattui mahaan välillä kauheasti, kun tämä setä yritti löytää niitä verisuonia ja samalla paineli mahaa aikas kovin ottein. Toivottavasti tutkimukseen osallistumisesta on hyötyä. Itse mielellään olen tutkimustyötä tukenut.

Esikoisen kanssa osallistuttiin diabetes-tutkimukseen, kunnes häneltä löytyi näitä vasta-aineita eli noin 40-prosentin todennäköisyydellä diabetes hänelle puhkeaa. Jätimme tutkimuksen sitten siihen, koska olisi pitänyt käydä usein verikokeissa ja muissa testeissä. En halua lasta kiusata sellaisella, sillä jos selvät oireet ilmaantuu, niin jo osaamme ne diabetekseen yhdistää. Se, että olisimme jatkaneet tutkimusta,tuntui siltä, että ikäänkuin meillä olisi jo sairas lapsi, vaikka hän on edelleen täysin terve. Niin intensiivistä tutkimuksen jatkaminen olisi ollut. Kerran vuodessa käymme sitten verikokeella tarkistuttamassa missä oikeen mennään. Kuukauden päästä on seuraava aika ja taas saa jännitää tuloksia. Terveeltä poika ainakin vaikuttaa. Onko muita diabetes-tutkimukseen osallistuneita?

Aika vuodatusta, koittakaa kestää!

Vierailija
30/35 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet olivat päässeet ulrtaan, mukavaa!

Ikäero. meillä tulossa 1v11kk

vaunut: seisomalautaa ajattelin, mutta pitäis testata mahtuuko enään työntämään... Kaksosten rattaat tuntuu niin isoilta... Mutta ainakin vielä meillä nukutaan päikät ulkona, joten jos syksyllä sama tilanne, niin melkein pakko olla kaksosten rattaat. Naapurilla melkein samalla ikäerolla olevat pojat ja niillä käytässä vanhat ykkäset ja tuplat riippuen tilanteesta - vaikuttaa toimivalta. näin talvella isompi voi olla hyvin pulkassakin.. En tiedä vielä miten tehdään

Oma. mulla kanssa päänsärky, huimaus ja sydämmen tykytys herkässä. mutta etomiseen yms. verrattuna olo mainio!

Sukupuoli: aijon kyllä kysyä jos vai näkyy ja jos sanovat... mutta ei ole tarkoitus mennä 3/4 D:n ottamaan asiasta selvää. Toisaalta olis kiva jos olis kanssa poika, niin saisi isoveli peuhuseuraa, toisalta olis kiva saada tyttökin.. en osaa ainakan vielä toivoa kumpaakaan. Eikä ole tuntemuksia. Tosin ajattelin, kun oli niin kelju toi pahoinvointi, niin voisko se viitata tyttöön???

t. k rv13

Vierailija
31/35 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Heippa kaikille keijuille!

Täällä on taas heikko olo päivä, pedissä mennyt ja syöpötellessä. Esikoista odotamme, mutta seuraavaan ikäero toivotaan pysyvän pienenä. Melkeinpä pian syntymän jälkeen voisi jo ryhtyä uuteen yritykseen.

Oireiden (närästys ja alun raju pahoinvointi) perusteella meille on tulossa tuuheatukkainen tyttö. Tarkoituksena on ottaa sukupuoli selville rakenneultrassa, johon pääsen pahojen olojen takia. Muutoin kaupunki ei tarjoa muuta kuin vko 9 ultran. Np:tä edelleen mietimme, pitäisi pikaisesti päättää. Seerumiseulonta on parin viikon päässä, tuntuu menevän kamalan myöhään tulokset. Ja ovatko yhtä tarkat kuin np-ultran?

Keli täällä (Pohjois-Savossa) nollassa ja aurinkoinen. Eilen jaksoin lähteä miehen kaveriksi jäälle kävelylle, puuskutin ja kävelin auringossa 1,5 tuntia. Piristi mieltä sairastamisen jälkeen. :)

Orenji rv 12[/color]

Vierailija
32/35 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut TOSI paljon kirjoittajia viikonlopun ja maanantain aikana. Ei tässä pysy perässä, kuka kirjoitti mitä.

Mutta mun pahoinvointi oli (on) kans semmoista röyhtäilevää oloa, samalla kun röyhdyttää, tulee paha olo ja joskus mahanesteet nousee kurkkuun. Pari kertaa se on sitten äitynyt oikein oksennukseksi. Tätä röyhtäily-oloa on jatkunut ihan näihin päiviin saakka, mutta pahoinvointi sinänsä on mennyt jo ohi. Jos on tosi kova nälkä, se saattaa yllättää.

Meillä oli viikonloppuna vieraita, kokkailimme yhdessä alkuruoaksi etanoita (!) ja pääruoaksi paahtopaistia! Ai että se oli hyvää ja teki mulle, aneemiselle, hyvää! Rautaa olen nyt popsinut joka ilta, saas nähdä mitkä lukemat tulee parin viikon päästä neuvolassa. Vatsa on ollut niistä tableteista ehkä hieman sekaisin, mutta vähemmän, kuin oletin.

Helsingissäkään ei la:ta sirretty parin päivän perusteella, Kättärillä sanoivat, että n. 5 päivän heitosta siirtävät.

Olemme miehen kanssa suunnitelleet työsuhdeutoa, tänään saimme tarjouksia, tarjolla olisi Toyota Avensis tai Skoda Octavia. Apua, emme osaa päättää, kumpi! Ens viikolla se varmaan pitäisi tilata. Siten saisimme auton sit kesäkuussa. Mahtavaa!

Kiva uutinen oli myös se, että pomo sanoi, että voisi jatkaa työsuhdettani vielä kesäkuun loppuun! Näin ei tarvitsisi olla kuin heinäkuu työttömänä (passaa mulle!), siltä ajalta en kuitenkaan saisi työttömyyskorvausta, kun lomakorvaukset syövät työttömyyskorvauksen n. kk:n ajalta.

Tällaisin terveisin

Rizzu rv 14+2 (jo!)

Vierailija
33/35 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andoliniska: Juu, Tampereelta ollaan. Totta puhut, että lääkärisedällä ei kaikista hellimmät otteet olleet. Mä kans välillä siinä maatessani ajattelin, että eiköhän vähempikin runnominen riittäisi. Masutyyppikin tais hermostua kun liikkui koko ajan pois alta ja lääkärisetä siinä höpötti, että pysys nyt hetki paikoillaan niin saadaan mitattua. =) Oli myös aika työn touhussa eli paljoa ei puhunut. Mä siinä yritin sitten kysellä, et mitä noi on ja noi ja vastaili kyllä kaikkiin kysymyksiin asianmukaisesti. Toivotaan tosiaan, että tästä tutkimuksesta on hyötyä. Tämä kun ei minulta tämän suurempia uhrauksia vaatinut, niin suostuin tutkimuksiin ilman sen kummempia selittelyitä. Ja sainpahan kurkistella kauemmin mahaan =)

Otin parintunnin tirsat, niin johan päänsärky lähti. Onneks mulla ei nää parintunnin päikkärit vaikuta mitenkään siihen, etten sais illalla unta. Mä nukun kuin tukki.

Bambi06 13+6

Vierailija
34/35 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anmari: Kirjoitit lastenvaunuista, että vauvakopan käyttö jäi pieneksi, kauan sitä sitten käytitte? Ja kuinka nuo yhdistelmärattaat eroaa yhdistelmävaunuista? Olen jotankin pihalla näistä, vaikka kaupoissa ollaankin jo kierrelty. Meille on joka paikassa vain esitelty yhdistelmävaunuja, eli niissä on se vauvakoppa mukana ja niistä saa sitten rattaat. Muita vaihtoehtoja en edes tiedä... Niin, paitsi että kaverilla on joo sellaiset rattaat, joihin ei tule vauvakoppaa vaan auton turvakaukalo. Sellaistako meinaat? Turvakaukalossa ei vauvaa vaan kauaa saisi pitää, eli vain kuljetusta varten ja sen vuoksi olen päättänyt, ettei meille tuota tule. Tosin tietääkseni niihin yhdistelmävaunuihin, jotka ollaan ajateltu ostaa, on kanssa mahdollisuus laittaa tuo auton turvakaukalo kiinni.

Täältä löytyy nuo vaunut, joita himoitaan ja varmasti kanssa ostetaan: http://www.babyshop.fi/product_catalog.php?c=63

Niissä on käsijarru, joka on mulle tärkeä juttu. Ja neljäpyörää, ehdottomasti.

Seirana rv14 +3

Vierailija
35/35 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa tänne kirjoittelen. Onpas meitä syyskeijuja paljon!

Mulla on kolmas raskaus menossa vk 13+3, ja hyvin olen voinut jos ainaista väsymystä ei lasketa, ja päänsärkykin on alkanut lähipäivinä vaivata. Kävin viime viikon maanantaina np-ultrassa ja siellä se pieni ihmisenalku uiskenteli! Vaikka sen on jo kaksi kertaa aikaisemmin nähnyt, niin yhä se vaan on niin suuri ja uskomaton ihme! Tulevalle isukille varsinkin, hänelle lapsi on ensimmäinen.

Vanhemmat lapset ovat vm -99 ja -02, innoissaan ja ehkä hivenen mustasukkaisina odottavat tulokasta. Pienempi (tyttö) sanoi tänään katkerana, että sitten sie et äiti enää ehdi pussailee ja halailee meitä. Voi että, täytyy muistaa pitää huoli siitä, että vaikka kuinka väsyttäisi, niin aikaa vanhemmille lapsillekin löytyy.

Meillekin odotus sattui parhaaseen mahdolliseen aikaan, esikoinen lähtee syksyllä kouluun, saa olla viemässä ja hakemassa tai ainakin kotona ottamassa vastaan koulusta tullessa.

Haluaisin loppuraskaudesta käydä kolmiuloitteisessa ultrassa, varmistamassa, että vauvalla on kaikki hyvin. Tyttärellä todettiin synnytyksessä huuli-suulakihalkio ja se oli tietämättömälle aika kamalan kova isku, nyt haluaisin tietää sen jo etukäteen. Siinähän sitä sitten samalla voisi sitä sukupuoltakin kysäistä...Jotenkin nyt on ihan " poikaolo" ...Saa nähdä.

Oikein aurinkoista ja lämpenevää kevättä kaikille, eiköhän me täällä törmäillä kun nyt tänne löysin!