Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin sairaslomalla olevan työkaverini tänään kaupungilla! =O

Vierailija
14.12.2016 |

Terveyskeskus on ihan toisella puolen, ei siellä missä hän liikkui. Tk:hon on monta km siitä kohdasta jossa hänet näin. Siinä missä liikkui, on kyllä kauppoja (myös ruokakauppoja) ja esim. kirjasto on siinä lähellä. Ei näyttänyt mitenkään päällepäin sairaalta, mutta mistä näitä tietää.

Onko teidän mielestä ihan normaalia liikkua kaupungilla sairaslomalla ollessaan? Hän on ollut nyt tän viikon sairaslomalla ja on kuulemma ainakin huomenna vielä pois töistä, kipeänä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on sekopää...

Ymmärrän, että tuntuu siltä, mutta on hän kuitenkin päällisin puolin melko normaali ja ne saikkupuheet olen ottanut kyllä ihan huumorilla, ei nekään mielestäni hänestä vielä sekopäätä tee...

ap

Vierailija
22/36 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä mäkin olen tympäytyny työhöni. Nyt olen ollut murtuman takia saikulla useamman viikon, olen käyny shoppailemassa useampaan kertaan, huomenna aattelin taas mennä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kolme viikkoa ja sit hiukan myöhemmin taas kaksi viikkoa sairauslomalla. Kävin hiihtämässä, uimassa, jopa kevysti kuntosalilla, yksillä messuilla yms. Tein lumitöitä, kotitöitä yms.

Vierailija
24/36 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä flunssassakin voi ulkoilla, jos kunto antaa myöten. Harvoin se pelkkä kotona makaaminen tekee hyvää, vaikka olisi sairaskin. Ei se kuitenkaan ole verrattavissa työpäivään.

Vierailija
25/36 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit kysyny työkaverilta, etkä täältä.

Vierailija
26/36 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus siellä ruokaostoksilla on käytävä vaikka olis flunssakin. Ei kuitenkaan tarvi esim pärskiä asiakkaita päin, ja ei, ne ei tosissaan tykkää kun palvellaan räkärätti toisessa kourassa.

Vierailija
27/36 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn lenkillä vaikka olisin kuinka pahasti sairas. Vähän pakko kun olen koirien yh, tietenkään kovin pitkällä ei käydä jos sairas olen, mutta kotoa pitää poistua ja kävellä. Ihan hätätapauksessa vain saavat tyytyä takapihalla käyntiin.

Vierailija
28/36 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että kaikki jotka pystyvät kävelemään julkisella paikalla ovat työkykyisiä?

... yllättyisit...

Vierailija
29/36 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyyhän vaikkapa apteekissa käydä.

Apteekkiin matkaa noin 2 km siitä kohdin missä työkaverin näin. Hänen kotiinsa taas noin 3 km.

ap

Mä käyn yleensä aina kaupassa "kaupungilla", eli n. 5 km päässä kotoani. Myös silloin kun olen flunssan kourissa. Autolla mä menisin flunssassa myös lähikauppaan, jonne on matkaa vähän alle kilometri, joten samalla vaivalla ajan sinne isompaankin kauppaan, josta saan ostokseni halvemmalla ja jossa on paremmat tarjoukset. Uskallan väittää, etten kovin sairaalta ainakaan etäältä katsottuna silloin näytä ulospäin. Jaksan kyllä sen vajaan tunnin kauppareissun tsempata kuumeessakin sen verran, etten tuuperru voivotellen maahan kesken kaiken.

Vierailija
30/36 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin, että sairauslomalla oleva ulkoministeri oli presidentin juhlissa tanssimassaa, ja jatkoi sit sairauslomaa.

Vierailija
31/36 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut saikulla puolisen vuotta. Ja yksi ihan lääkärin määräämä hoitomuoto on se, että kotoa pitäisi poistua, mieluummin päivittäin. En siihen ihan vielä kykene, mutta pikkuhiljaa, Ja silloin kun kaupungille saan lähdettyä (tai uskallan lähteä), istun kahviloissa ja käyn museoissa yms. Eikä haittaa, vaikka idioottiduunikaverit näkisivätkin.

Vierailija
32/36 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyyhän vaikkapa apteekissa käydä.

Apteekkiin matkaa noin 2 km siitä kohdin missä työkaverin näin. Hänen kotiinsa taas noin 3 km.

ap

:D Seuraatko satelliitilla missä hän milloinkin liikkuu?

Vierailija
33/36 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että av:lla ensimmäiset vastaukset on:

- älä puutu

- et voi tietää

- syöpä

- masennus

- ruokakauppa

jne.

Todennäköisin syy on kuitenkin se, että sluibii töistä hoidellakseen joulujuttuja. Mistäköhän johtuu, että tietyillä aloilla on aina poissaolopiikki esimerkiksi joulun alla? Täydellä palkalla leipomaan tai lahjaostoksille?

Ja kyllä, en siedä ensimmäistäkään työpinnaria. En sietänyt ollessani palkkatyössä ja vielä vähemmän nyt yrittäjänä. Sairas saa sairastaa, mutta ei joka nuhatippaa tarvi liioitella. Vatsatauti kestää yleensä yhden päivän, pahimmassa tapauksessa kaksi päivää. Normi kausiflunssa ei välttämättä tarvi saikkua lainkaan tai 1-3 päivää, influenssa ehkä viikon, mutta influja ei tule joka vuosi. Päänsärky lähtee lääkkeillä ja tukielinvaivoja tulee työntekijän itsekin hoitaa. Kaikkihan me oltaisiin sairaita, jos ei itse kannettaisi vastuuta myös työkyvystä.

Vierailija
34/36 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen käynyt sairaalahoitoidossa ollessani kaupungilla.

Aika nopeasti voimat loppuivat mutta henkisesti se piristi.

Ja en ollut työkunnossa vaikka varmasti ihan terveeltä näytin.

Vierailija
35/36 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin aikoinani viikon saikulla tulehtuneen kyynerpään takia, enkä ymmärrä miksi olisi pitänyt kököttää kotona.

Tein fyysistä työtä, jota ei voinut kipeällä kädellä tehdä, mutta ei se kuitenkaan estänyt mun kaupungilla oloa.

Vierailija
36/36 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että av:lla ensimmäiset vastaukset on:

- älä puutu

- et voi tietää

- syöpä

- masennus

- ruokakauppa

jne.

Todennäköisin syy on kuitenkin se, että sluibii töistä hoidellakseen joulujuttuja. Mistäköhän johtuu, että tietyillä aloilla on aina poissaolopiikki esimerkiksi joulun alla? Täydellä palkalla leipomaan tai lahjaostoksille?

Ja kyllä, en siedä ensimmäistäkään työpinnaria. En sietänyt ollessani palkkatyössä ja vielä vähemmän nyt yrittäjänä. Sairas saa sairastaa, mutta ei joka nuhatippaa tarvi liioitella. Vatsatauti kestää yleensä yhden päivän, pahimmassa tapauksessa kaksi päivää. Normi kausiflunssa ei välttämättä tarvi saikkua lainkaan tai 1-3 päivää, influenssa ehkä viikon, mutta influja ei tule joka vuosi. Päänsärky lähtee lääkkeillä ja tukielinvaivoja tulee työntekijän itsekin hoitaa. Kaikkihan me oltaisiin sairaita, jos ei itse kannettaisi vastuuta myös työkyvystä.

No mä toivoisin enemmin että ap puuttuis sitten, ottaisi asian puheeksi että kun niin huolestuttaa että miten jaksat kun olet kipeänä eka ihmiselle itselleen ja sitten vaikka pomolle, mutta ottaa huomioon pari pientä realiteettia. Tää seläntakana kauhistelu kuulostaa typerimmältä mitä voi tehdä. Kun ei oikeasti selvästikään tiedä mistä kyse aloituksen perusteella!!

Mitenkä sulla oli tapana käräytellä sluibailijatyökaverisi? Tuliko mitään noloja tilanteita, esim että olikin ollut noro, jonka jälkeen ei oo asiaa hoito- tai elintarviketyöhön pariin päivään vaikka olis kuinka kunnossa.

Työnantaja pystyy näihin kyllä vaikuttamaan nimenomaan systeemitasolla, voit määrätä että voi olla poissa 1-3 päivää kun ilmoittaa sulle, eikä mee vaan tth hakemaan vakkarisaikun. Voit olla myös aktiivinen korvaavien töiden sopimisessa. Ohjaa työterveyteen vasta pidempien saikkujen kohdalla selvittelyihin. Perusvatsatauti tai flunssapotilas ei lääkäriä mihinkään tarvi. Moni työnantaja mokaa siinä että vaatii lääkärintodistuksen yhden päivänkin poissaolosta, työterveyslääkäri ei kuitenkaan kirjoita yleensä yhtä päivää vaan samantien 3 päivää. Ja työnantajat muutenkin vetäytyy yhteistyöstä työntekijän kanssa. Väliinpitämättömyys peilautuu aina. Outoa myös sallia nuhaisten pärskijien ja ripuloivien oleskelu työtiloissa, eritteet levittävät tautia hyvin tehokkaasti eli muiden työntekijöiden suojaamiseksi nämä ihmiset kuuluu ohjata kotiin sairastamaan tai etätöihin kunnon mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi