Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ottaa ihan tavalliseen taloon Verisure-hälytysjärjestelmä?

Vierailija
14.12.2016 |

Onko teillä tai jollain tutullanne? Kannattaako mielestäsi ottaa? Talo on tavis, ei hulppea ja ei ole arvoesineitä tms. Olemme keskituloisia.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille Sarille.

Mutta Anne ainakin suosittee.

Vierailija
102/106 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivystys kirjoitti:

Verisuren hälykeskuksen pojut tilaavat kuvan kameraliiketunnistimesta ja jos mielenkiintoista tilaavat lisää... ja taitaa löytyä mikrofonikin. Tälläista huhua Ruotsin lehdissä, mutta ei meillä (;

Nyt lähti nämä meidän huushollista, vaikka ei meillä mitään tirkisteltävää olekkaan. Ajax turvajärjestelmät tilalle laitan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/106 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaxit on kyllä päteviä, mutta vähän hinnakkaita

Vierailija
104/106 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä järjestelmä riippuu aika paljon siitä, onko kyse kodista, mökistä vai pienestä toimistosta.

Itse miettisin ensin, halutaanko vain ilmoitus omaan puhelimeen vai ratkaisu, johon kuuluu myös hälytyskeskus- ja vartiointipalvelu. Lisäksi kannattaa erottaa kamera, hälytysjärjestelmä, paloturva ja vuotovahdit toisistaan – ne ratkaisevat vähän eri ongelmia.

Mökille esimerkiksi kamera voi olla hyvä alku, mutta jos kohde on kaukana, tärkeä kysymys on: kuka reagoi, jos hälytys tulee? Kotiin taas voi olla tärkeää yhdistää murto-, palo- ja vuototurva samaan kokonaisuuteen. Pieneen toimistoon mukaan tulee usein myös kulunhallinta ja vastuu siitä, kuka saa hälytykset.

Kirjoitin aiheesta laajemman vertailuoppaan tänne, tästä voi olla apua päätöksessä:

https://turvavertailu.fi/blogi/halytysjarjestelmien-vertailu-2026/

Vierailija
105/106 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ko. järjestelmä. Täällä on vuosien mittaan liikkunut murtoporukoita ja kaikkiin niihin taloihin, joissa ei ole ollut mitään hälytinjärjestelmiä on murtauduttu.

Meillä on käytössä myös ns. vesivuotohälytin keittiön kaappien alla. Pari kertaa se on hälyttänyt, kun jostain putken liittimestä (tiiviste rikkoutunut) on tippunut vettä (pisara kerrallaan). Mitään isoa vanhinkoa ei ole päässyt syntymään, mutta ei tällaista vuotoa olisi välttämättä itse huomannut kovinkaan nopeasti.

Hälyttimen kautta saa myös yhteyden Verisureen ja sieltä voi tarvittaessa pyytää vartijaa paikalle (tai hälyttämään poliisit), jos on jokin hätä tai uhkaava tilanne.

Vierailija
106/106 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt ajaxia. Helppo asentaa ja vaihtaa paristot. Laitekokoelma on laaja ja sovellus on helppo käyttää. Elisaturva käyttää samoja laitteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan