Muita lapsettomia pariskuntia, jotka ovat omissa oloissaan koko joulun?
Meillä on joka vuosi sama juttu. Vanhemmat asuu kaukana ja lähipiiri viettää kukin oman perheensä kanssa joulua. Olen haaveillut jo vuosia isosta perhejoulusta ja joka vuosi tunnen suorastaan surua siitä, ettei ole kuin oma puoliso jolle ostaa lahjoja ja jonka kanssa joulua viettää. Toisaalta olen ihan onnellinen rennosta joulustamme mutta joku tässä ahdistaa. Ehkä kuitenkin kaipaisin läheisiä ihmisiä ympärille. Meillä ei ole mahdollista järjestää sukujoulua pienessä kaksiossamme ja tuskin kukaan tulisikaan. Hirveän ristiriitainen tunne ihan joka vuosi tähän aikaan.
Miten teillä muilla?
Kommentit (3)
Miehen kanssa "joudun" menemään hänen vanhemmilleen, oma perhe, suku ja ystävät toisella puolen maata. Nytkin vain muutama päivä lomaa joten suosiolla jään tänne.
Joudun- ilmaisu, koska itse taas mieluummin viettäisin yksin tai miehen kanssa rauhallisen joulun kotona. 'Mies tykkää, että olen mukana.
Niin ja kyllähän me puolin ja toisin vaihdetaan paketit postin välityksellä perheen kanssa.
Vuosikaudet surin myös koska perhe niin hajallaan jotta iso suku joulu ei onnistu. Nyt lakkasin sitä suremasta ja iloitsen rauhallisesti joulusta jossa ei ole pakko hampaat irvessä hymyillä ärsyttävälle sukulaiselle. Tämä kaksin vietettävä joulu on hyvä juuri näin.
Miksi ette mene vanhemmille jouluksi? Joulun pyhinä on kuitenki aikaa ajella pitempääkin matkaa :)