Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi änkeää joulupöytään

Vierailija
14.12.2016 |

Meillä olen äitini 63 v ja mummuni 83 v ja siskoni kanssa järjestänyt yhdessä jouluaaton jouluaterian. Sen jälkeen sitten jaetaan loput ruuat ja loppu joulu ruokaillaan omissa kodeissa. Anoppi on ollut meillä syömässä nyt kahtena joulussa apen kuoleman jälkeen. Anoppi ei lainkaan leivo ja laita ruokaa. Syö siis ravintoloissa ja kotona sitten leipää jne. Tuliaiseksi on jouluna kyllä tuonut joulutähden ja suklaarasian. En halua enää, että anoppi tule kuokkkimaan aattona. Voisi tulla sitten vaikka joulupäivänä jos on pakko. Tai aattona illemmalla kahville. Miten ilkeä miniä hoitaisi homman tyylikkäästi? Anopilla on kyllä toinenkin poika, mutta siellä ei kai niin joulua kovin vietetä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voisi kanssa sanoa sanansa. Esim sun äidille ja mummolle voisi sanoa, että tulkaa vasta iltakahville.

Ps. Leivonnaiset mukaan!

No mutta niinhän ne tuleekin ruokien kanssa. Mummoni tekee laatikot, äitini kalat, siskoni leipoo makeat, minä leivon leivät ja teen salaatit, pateet ym. Noloa juuri äitini, mummoni ja siskoni kannalta, että että he näkevät vaivaa ja tulevat ruokien kanssa ja yksi tulee sitten tyhjin käsin syömään heidän valmistamiaan ruokia.

Vierailija
22/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voisi kanssa sanoa sanansa. Esim sun äidille ja mummolle voisi sanoa, että tulkaa vasta iltakahville.

Ps. Leivonnaiset mukaan!

No mutta niinhän ne tuleekin ruokien kanssa. Mummoni tekee laatikot, äitini kalat, siskoni leipoo makeat, minä leivon leivät ja teen salaatit, pateet ym. Noloa juuri äitini, mummoni ja siskoni kannalta, että että he näkevät vaivaa ja tulevat ruokien kanssa ja yksi tulee sitten tyhjin käsin syömään heidän valmistamiaan ruokia.

Varmaan he ovat vieraanvaraisia eivätkä pidä mikää yhtä ludäsuuta. Kukaan ei joudu kivin paljoa panostamaan, kun on monta tekijää.

Minä teen yleensä kaiken ja kutsutut tulee pöytään.

Yhtä absurdia olisi kieltää anopin tulo kuin sinunkin sukusi

Jos haluat välttyä anopin ruokavieraululta, et voi kutsua ket

Lähde vaikka matkoille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi (ja aiemmin myös appi kun oli elossa) on kuokkinut jo 20 joulua. Haluaisin edes kerran olla vain oman perheen kesken (minä, mies, 4 lasta, miniä ja lapsenlapsi) mutta ei. Hänellä on kyllä toinenkin poika (mamman kultapoika!) ja sukulaisia mutta eihän niitä voi jouluna häiritä!!??

Ei koskaan osallistu joulun tekoon vaan tulee aina valmiiseen pöytään. Eikä koskaan myöskään kiitä.

Vierailija
24/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kertoneet selvästi anopille, että hänen toivotaan osallistuvan ruuan valmistukseen? Voisiko häneltä pyytää jotain helppoa, jonka voi ostaa valmiina? Juomia, juustoja tms.

Vierailija
25/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi pyytää anoppiasi ostamaan pöytään jotain valmista, vaikka graavikalaa? Sano, että järjestätte tänä vuonna nyyttärimeiningillä (anoppi säilyttää kasvonsa, kun et kiinnitä huomiota siihen, että näin on tehty joka vuosi).

Vierailija
26/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin ällöjä oikeasti olemassa? Anoppi kuokkii?

Vierailija
27/28 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kuokkiminen, eli siis se että anoppi ei osallistu kustannuksiin/töihin mitenkään, on se suurin ongelma, niin eikö helpointa olisi ilmoittaa anopille, että kun muut hommaavat/laittavat sitä tätä ja tuota niin anopille jäi sitten tuotavaksi tämä (juotavat tms.)?

Onko ne tiskit pakko ajoittaa lahjojen jaon kanssa samaan kohtaan?

Anoppisi saattaa olla samanlainen ihminen kuin mitä itse olen, minun on hirveän vaikea huushollata toisen kotona koska EN TIEDÄ miten ihmiset haluavat asiat tehtävän. Itse olen aika kiintynyt omaan järjestykseeni enkä pidä kovinkaan siitä jos joku sekoittaa sen, siksi arkailen sekoittaa järjestystä kenenkään muunkaan kotona. Jos mulle annetaan selkeät hommat niin ei ongelmaa, omatoimisesti vaan on vaikea tehdä.

Vierailija
28/28 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletsä aika sika ilkeä miehesi yksinäiselle äitiparalle. 

Toivottavasti miehesi sentään pitää äitinsä puolta.