Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi änkeää joulupöytään

Vierailija
14.12.2016 |

Meillä olen äitini 63 v ja mummuni 83 v ja siskoni kanssa järjestänyt yhdessä jouluaaton jouluaterian. Sen jälkeen sitten jaetaan loput ruuat ja loppu joulu ruokaillaan omissa kodeissa. Anoppi on ollut meillä syömässä nyt kahtena joulussa apen kuoleman jälkeen. Anoppi ei lainkaan leivo ja laita ruokaa. Syö siis ravintoloissa ja kotona sitten leipää jne. Tuliaiseksi on jouluna kyllä tuonut joulutähden ja suklaarasian. En halua enää, että anoppi tule kuokkkimaan aattona. Voisi tulla sitten vaikka joulupäivänä jos on pakko. Tai aattona illemmalla kahville. Miten ilkeä miniä hoitaisi homman tyylikkäästi? Anopilla on kyllä toinenkin poika, mutta siellä ei kai niin joulua kovin vietetä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
2/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö jouluna edes voisi sen verran olla lähimmäisen rakkautta, että sietää hetken sitä miehen äitiä? Eipä ihmetytä miksi ihmiset on niin yksinäisiä, jos tämä on se asenne miten toisia kohdellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä anoppi mukaan leivontoihin, ellei leivo niin voi vaikka siivota. Älä ala syrjimään yksinäistä.

Vierailija
4/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ihminen ei ole itse ikinä laittanut joulu, nähnyt vaivaa sen eteen. Kävi viettämässä joulua oman äitinsä ja sisarustensa kotona aikanaan. Aina pitäisi päästä valmiiseen pöytään. Sanonut inhoavansa joulua. Lastenlapsia muistaa kitsaasti. Taivastelee koko illan omia sairauksiaan ja sitä kuinka kamalaa kun lapset saavat taas leluja vaikka on ennestäänkin ja patistaa lapsia siivoamaan juuri saadut lelut pois. Nousee joulupöydästä kesken ruokailun, kun ei jaksa syödä enempää ja kun vatsaankin sattuu. Ei kiitä mistään,

Vierailija
5/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä anoppisi puolella, koska kuitenkin sinunkin äitisi tulee teille viettämään joulua. Tuntuuhan se varmasti epäreilulta. Eikö miehelläsi ole mitään mielipidettä asiaan?

Vierailija
6/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi hän ei voisi tulla?

Vierailija
7/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on anoppi joka on todella hoikka, hyvin toimeen tuleva ja ulkoisesti ok. Joulupöydässä toistuu aina sama näytelmä "ottakaa nyt , ottakaa nyt kun on niin hienosti laitettu" , kun tulee hänen vuoronsa, ei raaski ottaa mitään "kallista" tai mitään mihinkä on nähty vaivaa. Joulutortuttuja ja pipareita ihailee ihan ylisanoin, "voi syökää, voi syökää kun on noin ihanasti laitettu" "ottakaa nyt lisää kun voitte", hän itse harkitsee itse piiiiiiiiitkääääääääään voiko ottaa JOKO piparin TAI tortun, yleensä sitten nakertaa yhden piparin, enempää ei voi mitenkään syödä kun lihoo niin helposti, kiva siinä sitten muilla huomattavasti tukevimmilla ottaa sitä liian arvokasta ja lihottavaa kun tämä anoppi kotkan silmillään seuraa jokaista suupalaa. Kivoja joulutunnelmia nämä. ( ollaan siis vietetty aattoja perheinä yhdessä muutamia vuosia).

8/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellä sitten anoppia tulemasta teille. Joulusi on pelastettu ja anoppi viettää joulunsa, tai on viettämättä, yksinäisenä. Mikäs sen mukavampaa. Pääasia että oma joulusi on täydellinen.

Vierailija
9/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaa tunnelman. Arvostelee kotimme sisustusta, huomauttelee sisarenmiehen lievästä ylipainosta. Ei edes katso kun joulupukki jakaa lahjoja kun inhoaa sitäkin. Jonkin verran kyllä tiskaa, että apua on sikäli. Mutta vaatii minua kesken lahjojen jaon tulla neuvomaan, minne laittaa puhtaat astiat jne. En tiedä kumpi tässä on parempi ratkaisu pilata minun ja osin sukunikin joulu vai anopin joulu. Ja menisikö anopin joulu siitä edes pilalle, että tulisi vasta joulupäivänä tai illalla kahville.

Vierailija
10/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi "ulos".

Vierailija
11/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö anopille voi sanoa, että vietetään tässä talossa joulua talon tavoilla.

Vierailija
12/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverilla on anoppi joka on todella hoikka, hyvin toimeen tuleva ja ulkoisesti ok. Joulupöydässä toistuu aina sama näytelmä "ottakaa nyt , ottakaa nyt kun on niin hienosti laitettu" , kun tulee hänen vuoronsa, ei raaski ottaa mitään "kallista" tai mitään mihinkä on nähty vaivaa. Joulutortuttuja ja pipareita ihailee ihan ylisanoin, "voi syökää, voi syökää kun on noin ihanasti laitettu" "ottakaa nyt lisää kun voitte", hän itse harkitsee itse piiiiiiiiitkääääääääään voiko ottaa JOKO piparin TAI tortun, yleensä sitten nakertaa yhden piparin, enempää ei voi mitenkään syödä kun lihoo niin helposti, kiva siinä sitten muilla huomattavasti tukevimmilla ottaa sitä liian arvokasta ja lihottavaa kun tämä anoppi kotkan silmillään seuraa jokaista suupalaa. Kivoja joulutunnelmia nämä. ( ollaan siis vietetty aattoja perheinä yhdessä muutamia vuosia).

Vaivaako se syömisenne sitten teitä muita tukevampia? Kirjoituksestasi päätellen vaivaa. Mitä sen on väliä, jos joku pieniruokainenn ei halua syystä tai toisesta syödä liikaa - ei se ole muilta pois - päin vastoin. Eikä hänen syömisen vähyytensä kuulu sinulle pätkääkään.

Syökää kukin oman halunne mukaan. Mitä hän voi siihen syömiseenne sanoa - ei paljon mitään, ja jos sanookin, niin entäs sitten? Olkaa aikuisia älkääkä lampaita.

Vierailija
13/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu suoraan iltakahville, jos "pyrkii" syömään niin sano että olet luullut ettei hän nauti teidän kanssa syönnistä kun vatsakin oikkuillut ja illalla olisi rauhallista kahvitella kun joululahjat on jo jaettu jne.

Vierailija
14/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista kieltää yhtä mummoa tulemasta, jos muut kuitenkin tulevat. Se olisi niin suuri moka. Ainoa vain perua koko joulunvietto. Lähde vaikka matkoille, jos anoppi näin paljon vaivaa. Luultavasti ilmapiiri pilaantuu sinun vuoksesi, ei anopin

Vierailija
15/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelkaa miehesi kanssa joulunvieton porrastus ja kertokaa se myös anopille sekä kertokaa, mihin saumaan hänen porrastuksensa asettuu, siis myöhempään aattoiltaan vai joulupäivään? Joulupäivä voisi olla paras ratkaisu. Silloin on vielä hyvää ruokaa jäljellä, mutta puuttuu se aattohässäkkä. Voisiko äitisi tai mummisi tulla seuraksi? Näin se porrastus näyttäisi - siis ainakin näyttäisi - ihan todelliselta. 

Vierailija
16/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaivaako se syömisenne sitten teitä muita tukevampia? Kirjoituksestasi päätellen vaivaa. Mitä sen on väliä, jos joku pieniruokainenn ei halua syystä tai toisesta syödä liikaa - ei se ole muilta pois - päin vastoin. Eikä hänen syömisen vähyytensä kuulu sinulle pätkääkään.

Syökää kukin oman halunne mukaan. Mitä hän voi siihen syömiseenne sanoa - ei paljon mitään, ja jos sanookin, niin entäs sitten? Olkaa aikuisia älkääkä lampaita.

No kyllä mua häiritsee se että pöydästä ei voi ottaa laatikoita , rosollia ( suuritöisiä), lihoja tai kaloja ( kalliita) . Eli anoppi syö perunan katsellen muiden annoksia. Kun itse ottaa noita kaikkia tarjottuja tuntuu että tekee jotenkin väärin. Minut on kasvatettu arvostamaan tarjottua, ja koen sen törkeäksi että ei syödä. Toki jos ei halua syödä, voi sen tehdä tekemättä numeroa, ei niin että nostellaan lautasia toisten eteen ja "ota sinä, minä en näin kallista kehtoo...."

Vierailija
17/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle voisi tänä jouluna tehdä tilaa heittämällä se vittumainen äitisi ulos.

t. miehesi

Vierailija
18/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä olen äitini 63 v ja mummuni 83 v ja siskoni kanssa järjestänyt yhdessä jouluaaton jouluaterian. Sen jälkeen sitten jaetaan loput ruuat ja loppu joulu ruokaillaan omissa kodeissa. Anoppi on ollut meillä syömässä nyt kahtena joulussa apen kuoleman jälkeen. Anoppi ei lainkaan leivo ja laita ruokaa. Syö siis ravintoloissa ja kotona sitten leipää jne. Tuliaiseksi on jouluna kyllä tuonut joulutähden ja suklaarasian. En halua enää, että anoppi tule kuokkkimaan aattona. Voisi tulla sitten vaikka joulupäivänä jos on pakko. Tai aattona illemmalla kahville. Miten ilkeä miniä hoitaisi homman tyylikkäästi? Anopilla on kyllä toinenkin poika, mutta siellä ei kai niin joulua kovin vietetä.

Tyylikäs ihminenhän lähettää viestin etukäteen arvokkaalle paperille painettuna. Ilkeyden voi sitten sisällyttää viestiin (mutta huom! ole suora väärinkäsitysten välttämiseksi, vanhat ihmiset eivät aina tajua kiertelyä).Esim. "Pysy saatana kotonas jouluna, älä tule tänne".

Vierailija
19/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voisi kanssa sanoa sanansa. Esim sun äidille ja mummolle voisi sanoa, että tulkaa vasta iltakahville.

Ps. Leivonnaiset mukaan!

Vierailija
20/28 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onx sillä omaisutta?