Tietokoneilla pelaavat aikuiset miehet
Poikani on jo reilusti päälle parikymppinen ja viettää kaikki iltansa tietokonetta pelaten. Töissä poikani kuitenkin onneksi käy, mutta tuo pelaaminen alkaa jo hieman mietityttää. Miksi aikuiset miehet pelaavat tietokoneilla, eivätkä esimerkiksi käy tapaamassa kiinnostavia naisia kaupungilla tai vietä aikaansa kavereiden kanssa ulkoillen? Pelkään pahoin että poikani katuu vanhempana, kun nuoruus hukattiin tietokonetta pelaten.
Onko muilla samoja kokemuksia ja miten olette keskustelleet asiasta ilman syyttävää sävyä?
Kommentit (35)
Gay fish kirjoitti:
Mies 45v. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitko yhtä huolissasi, jos poikasi harrastaisi esim. lukemista?
Eipä tietenkään, koska lukeminen kannattaa aina ja on kehittävää ja materiaalista riippuen sivistävääkin. Paitsi tietenkin jos jotain raamattua tai muuta uskonnollista tahi poliittista propagandaa innostuu lukemaan, niin silloin kannattaa huolestua. Paljon lukevilla ihmisillä on yleensä laajempi sanavarasto ja paremmat kognitiiviset kyvyt. Lukemista ei voi mitenkään rinnastaa johonkin aivottomaan räiskintäpelin pelaamiseen. On kai niitä jotain fiksumpiakin pelejä, mutta nuoret miehet taitavat pääosin pelata kaikenmaailman sota- ja väkivaltapaskaa, joka ei voi olla vaikuttamatta muuhunkin käytökseen ja elämänasenteeseen. Jos pelaaminen on jatkuvaa ja päivittäistä, eikä vapaa-aikaan mahdu muuta, kyseessä on riippuvuus. Ja hänelle joka kutsuu pelaamista harrastukseksi muiden joukossa, sanoisin että niin ne ovat uhkapeli ja ryyppääminenkin, mutta en niitäkään suosittele koska nekin addiktoivat ja täyttävät lopulta koko elämän.
Suosittelen tutustumaan peleihin ja kokeilemaan itse. Ei todellakaan ole aivotonta puuhaa.
Eikö todellakaan aikunen mies muuta osaa kuin hakata jotain pleikkaria.
Viedäänkö teidät aamulla päivähoitoon muitten pikkulasten joukkoon, tuttipullokin teillä varmaan on ja vaipat, täti sitten pyyhkii pyllyn ja vaihtaa uuden kuivan vaipan.
Oikeesti onko joku nainen tämmösiä pikkulapsen leikkejä leikkivän miehentapaisen puolisokseenkin huolinut.
Vierailija kirjoitti:
Gay fish kirjoitti:
Mies 45v. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tietenkään, koska lukeminen kannattaa aina ja on kehittävää ja materiaalista riippuen sivistävääkin. Paitsi tietenkin jos jotain raamattua tai muuta uskonnollista tahi poliittista propagandaa innostuu lukemaan, niin silloin kannattaa huolestua. Paljon lukevilla ihmisillä on yleensä laajempi sanavarasto ja paremmat kognitiiviset kyvyt. Lukemista ei voi mitenkään rinnastaa johonkin aivottomaan räiskintäpelin pelaamiseen. On kai niitä jotain fiksumpiakin pelejä, mutta nuoret miehet taitavat pääosin pelata kaikenmaailman sota- ja väkivaltapaskaa, joka ei voi olla vaikuttamatta muuhunkin käytökseen ja elämänasenteeseen. Jos pelaaminen on jatkuvaa ja päivittäistä, eikä vapaa-aikaan mahdu muuta, kyseessä on riippuvuus. Ja hänelle joka kutsuu pelaamista harrastukseksi muiden joukossa, sanoisin että niin ne ovat uhkapeli ja ryyppääminenkin, mutta en niitäkään suosittele koska nekin addiktoivat ja täyttävät lopulta koko elämän.
Suosittelen tutustumaan peleihin ja kokeilemaan itse. Ei todellakaan ole aivotonta puuhaa.
Viedäänkö teidät aamulla päivähoitoon muitten pikkulasten joukkoon, tuttipullokin teillä varmaan on ja vaipat, täti sitten pyyhkii pyllyn ja vaihtaa uuden kuivan vaipan.
Oikeesti onko joku nainen tämmösiä pikkulapsen leikkejä leikkivän miehentapaisen puolisokseenkin huolinut.
Ei aikuinen mies millään pleikkarilla pelaa, koska tietokoneella saa paremmat grafiikat ja enemmän FPS
Vierailija kirjoitti:
Gay fish kirjoitti:
Mies 45v. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisi jokseenkin noloa, että pelaamista kehittämättömäksi haukkuva ihminen istuu koneen ääreen ja toteaa, että ei osaa pelata.
No se on kyl paha. Olishan se nyt nöyryyttävää saada puolta nuoremmilta selkäänsä jossain "aivottomassa" pelissä, kun ei osaa taktikoida.
Vierailija kirjoitti:
Gay fish kirjoitti:
Mies 45v. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin olen "huolinut" pelaavan miehen ja kaikilla pelaavilla miespuolisilla kavereillani on naiset.
Koska fuck the society. Itse 19v ja rakastan videopelejä. Helposti menee viikonloppuisin 10-14h koneella pelejä pelatessa. Käyn töissä ja kuntosalilla, en kuitenkaan täysin pelien hallinnassa ole.
Iltasanomat haluaisivat haastatella aikuisia miehiä jotka eivät pelaa friikkisirkus artikkeliinsa.
Melko väsyny aihe. Todnäk. Provo taas. Huono!
Juu kyllä se nuoruus pitää viettää kartsalla huumeita vetäen, muijia ahdistellen ja muita miehisiä tosijuttuja tehden.
Pelaaminen - wasting life... !
Sitä ei vaan pelinarkit voi myöntää, koskaan. Eivät tietenkään :D
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä se nuoruus pitää viettää kartsalla huumeita vetäen, muijia ahdistellen ja muita miehisiä tosijuttuja tehden.
Kartsalla voi myös olla vetämättä huumeita, ja naisienkin kanssa voi viettää aikaa ilman ahdistelua. ;D
Itse pelasin tuon ikäisenä paljon. Joskus tuolloin 16-25 veenä ajattelin olevani niin ruma, ettei tasan yksikään normaali nainen edes vilkaisisi kohti. Totesin, että baareissa käyminen vain sen asian vuoksi on ajanhukkaa.
Nyt olen 37 vee ja olen asian suhteen luovuttanut. En ole koskaan käynyt treffeillä ja kontaktini vastakkaiseen sukupuoleen on vapaa-ajalla 0.
Työelämässä olen menestynyt, pyöritän omaa firmaa, josta jää liikevoittoa 100k-200k vuodessa.
M37
Onhan se hieno fiilis kun on pelissä monta tuntia kaivanut jotain kuvitteellista arvomalmia jolla voi ostaa lisää kuvitteellisia juttuja.
Sehän olisi jokseenkin noloa, että pelaamista kehittämättömäksi haukkuva ihminen istuu koneen ääreen ja toteaa, että ei osaa pelata.