Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt jäävät kaikki myyjät työttömiksi, Amazon Go ohittaa jopa itsepalvelukassat

Vierailija
13.12.2016 |

Aivan mahtava keksintö, kävelet vaan ruokakauppaan, keräät kamat ja kävelet ulos. KYLLÄ ja se toimii, odotan tätä niin!
http://teknavi.fi/elektroniikka/amazon-esitteli-oman-kassattoman-ruokak…
Mitä palstan myyjät ajattelevat? Onko tulevaisuuden kauppatyö vain hyllyttämistä?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tradenomit sitten laitetaan?

Vierailija
2/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä vasta kysymys. Entä mitä töitä opiskelijat sitten tekevät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä mitään enää kohta hyllytetä, kun sekin automatisoidaan.

Vierailija
4/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt miten nykytapa on säilynyt vieläkin niin kauan. On kamala homma ensin kerätä tuotteet, laittaa hihnalle ja taas kassiin. Tuhlaa aikaa ja kassalla oleminen ei ole mitään ihmisen työtä, hajottaa paikat ja tappavan tylsäähän se kuulemma on.

Vierailija
5/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa robotit hoitaa tulevaisuudessa hyllyttämisen.

Vierailija
6/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo toimii vain valmispakkauksissa. Mistä irtokarkit haetaan? :(

Vierailija
7/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortistoon, kuten tähänkin asti.

Vierailija
8/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän ole selvää, että muutaman vuosikymmenen päästä tuntuu aivan hölmöltä ja käsittämättömältä, että joskus istutettiin valtavia määriä ihmisiä kassoilla suorittamassa mekaanisia, kuluttavia ja aivotyötä vaatimattomia työvaiheita. Automatisaation aiheuttama ammattien murros voi tehdä kipeää eikä ole vailla uhkakuvia, mutta sillä voi olla myös hyviä vaikutuksia ihmiskunnan hyvinvoinnin kannalta.

Vierailija
9/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä kysymys :)

Itse asiassa aloin miettiä tuota, että robotit hyllyttävät. Mitä järkeä on edes kävellä ja keräillä kamaa kaupasta, miksi ei homma toimisi kuten postin pakettiautomaatti eli painelet näytöltä mitä haluat ja odottelet, sitten jostain lokerosta putkahtaa valmis kassi ja sisällä kamat. Tilaa säästyy ja automatiikka kerää kamat "tehdaspuolelta", pakkaa laatikkoon/pussiin ja antaa oikealla koodilla sulle. SITTEN kävelet ulos :)

Haluan elää tulevaisuudessa!!!

Vierailija
10/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän vihannekset ja hedelmät edelleen punnita. Ja paistopisteen tuotteet.

Vierailija
11/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan mahtava keksintö, kävelet vaan ruokakauppaan, keräät kamat ja kävelet ulos. KYLLÄ ja se toimii, odotan tätä niin!

http://teknavi.fi/elektroniikka/amazon-esitteli-oman-kassattoman-ruokak…

Mitä palstan myyjät ajattelevat? Onko tulevaisuuden kauppatyö vain hyllyttämistä?

Luultavasti Amerikan kauppojen kaltaisia "varastoja". Tavara sisään, ihmiset itse keräävät romunsa kuten Ikeassa ja ulos.

Vierailija
12/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuleehan siihenkin ihan samanlainen viivakoodi punnituksen jälkeen, ei niitä kukaan erikseen laske

Vierailija
13/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalveluammatit häviää vähitellen lähes olemattomiin. Sitä ei varmaan vielä 15 vuottakaan sitten olisi uskottu, mutta näin vain käy. Robotin huollossa ja automaatiosuunnittelussa on töitä, sekä asumiseen liittyvillä aloilla - mutta homma menee niin, että jo 15 vuoden kuluessa työttömiä on Suomessa vähintään miljoona. Ilmiö tulee olemaan maailmanlaajuinen. Työssä palataan vanhaan, vain murto-osa tienaa 90 % tuloista, joten töitä tulee olemaan mm. kotiapulaisille. 

Vierailija
14/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 9 eli ap jatkaa vielä: haluaisin vaatekauppojen toimivan niin, että itse kaupassa on vain joka koosta mallikappale ja tavaran voi tilata kokeilun jälkeen ja se toimitetaan kotiin. Itse ei siis raahata mitään vaatteita kotiin, vaan ne sovitetaan kaupassa ja tehdään tilaus.

Vierailija
15/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin heti kehitysmahdollisuuksia. Jos hyllyllä olisi vaaka, niin se voisi mitata, että onko asiakas palauttanut tuotteen painon verran tavaraa. Wink ;)

Sinkkumies

Vierailija
16/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa robotit hoitaa tulevaisuudessa hyllyttämisen.

Hoitavat jo nykyäänkin kehittyneissä paikoissa.

Sinkkumies

Vierailija
17/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on vanhanaikaista että pitää lähteä sinne kauppaan ja takaisin.

Keräilijärobotti keräämään ne tuotteet ja pakkaamaan lennokkiin, joka kuljettaa ostokset kotiovelle ja kerrostaloasukkaalle vaikka parvekkeelle.

Vierailija
18/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalveluammatit häviää vähitellen lähes olemattomiin. Sitä ei varmaan vielä 15 vuottakaan sitten olisi uskottu, mutta näin vain käy. Robotin huollossa ja automaatiosuunnittelussa on töitä, sekä asumiseen liittyvillä aloilla - mutta homma menee niin, että jo 15 vuoden kuluessa työttömiä on Suomessa vähintään miljoona. Ilmiö tulee olemaan maailmanlaajuinen. Työssä palataan vanhaan, vain murto-osa tienaa 90 % tuloista, joten töitä tulee olemaan mm. kotiapulaisille. 

Minä taas ajattelen, että ihmiset eivät enää tee töitä niin paljon kuin ennen vaan aikaa vapautuu vapaa-aikaan ja ideointiin ja luovuuteen - uusiin keksintöihin. Jos vain 10 prossaa tienaisi rahaa ja muut olisivat köyhiä, talous romahtaisi eikä se robottikauppakaan kävisi.

Vierailija
19/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, nämä uutiset naurattaa mua. Vai jo pitää olla valmiudessa ilmoittautumaan kortistoon. :D

Tässä on nyt jo 10v odotettu että ne itsepalvelukassat tulee ja vie mun työt, mutta ihan vielä ei olla siinä asti.

Siinä vaiheessa kun tuollainen saadaan käytäntöön siinä määrin, että se uhkaa työpaikkoja, niin ehdin jo eläkkeelle.

Tuosta on vielä niiiiiiin pitkä matka siihen että se saadaan käyttöön laajasti, jos se koskaan edes pääsee siihen asti. (tai kosahtaa kuten itsepalvelukassat.)

Vierailija
20/43 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja 9 eli ap jatkaa vielä: haluaisin vaatekauppojen toimivan niin, että itse kaupassa on vain joka koosta mallikappale ja tavaran voi tilata kokeilun jälkeen ja se toimitetaan kotiin. Itse ei siis raahata mitään vaatteita kotiin, vaan ne sovitetaan kaupassa ja tehdään tilaus.

Siis tämä pitäisi olla kaikissa tuotteissa. Ei mua kiinnosta saanko kalsarini 3 viikkoa myöhemmin. Tai keittiö törppöni, kunhan olisivat oikeata kokoa ja laatua.

Sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän