Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa poikamme nimeksi Kari. Hänen edesmenneen narkomaani-isän mukaan

Vierailija
13.12.2016 |

Voitte arvata haluanko minä poikani nimeksi sen. Mutta mies vetoaa tunteisiin. Minä taas en ymmärrä miksi mies haluaa narkkarin nimen lapselleen. Hänen isänsä tai ei niin minusta narkkarin mukaan nimetty lapsi saa kirouksen yllensä.
Ehkä täältä saisi jotain apua ja ehdotuksia.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laittakaa nimen eteen japanilaisittain etuliite San (SanKari).

Ja onneksi olkoon että olette saaneet pienen pojan!

Vierailija
2/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pojalla isänsä sukunimi? Jos on, niin on kohtuullista ettei mies enää saa päättää etunimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nark-Kari

Vierailija
4/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka miehesi isä on olut narkkari, niin hän on ollut myös miehesi isä. Luultavasti miehelläsi on isästään myös positiivisiä muistoja ja tietynlainen isän ikävä, vaikka myöntää myös isänsä puutteet. Aika monella suvussa kulkevalla nimellä on ollut monenlaisia kantajia vuosisatojen kuluessa ja yleensä aika amyötä heistä muistetaan aina ne parhaat muistot eli luultasti poikasikin kuulisi Kari-papastaan enemmän positiivisia asioita, kuin tuon päihderiippuvuuden. Miksi pojan poika ei voisi kantaa pappansa nimeä?

Päihdeongelmat eivät tartu tai nimet ole kirottuja eli sinun pelkosi ja asenteesi tuntuu kurjalta. 

Voisiko tässä olla kompromissin paikka eli voisiko Kari olla pojan toinen nimi tai voisiko pojan etunimenä olla pappansa toinen nimi tai joku saman sukuinen nimi (esim. Karri tai Oskari).

Vierailija
5/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakkaa nimeksi Jimi, kuten Jimi Hendrix.... tai siis ..sekin taisi olla...

Tai Amy, kuten Amy Winehouse.....tai siis, sekin ,,,,

tai Janis, niin kuin janis joplin, tai siis sekin taisi....

Tai Terttu-Ada- Adalmiina kuten naapurin rouva, ai niin mutta jos sekin sitte....

saaplarin knarkit! Nyt ei voi teitin takia lapsiakaan nimetä ihmiset vapaasti! Tulee Suuri Kirous teidän nimistä!

Vierailija
6/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte arvata haluanko minä poikani nimeksi sen. Mutta mies vetoaa tunteisiin. Minä taas en ymmärrä miksi mies haluaa narkkarin nimen lapselleen. Hänen isänsä tai ei niin minusta narkkarin mukaan nimetty lapsi saa kirouksen yllensä.

Joo ikinä ei kannata periksi antaa missään piiruakaan että toinen tulisi onnelliseksi jos ei itse tykkää.

Niin vähän sitä nykyään rakastetaan toista. Itse ekana AINA.

Vierailija
7/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

(esimerkiksi joku) Ridge Kari Kutvonen olisi söpö ja ihana!

Vierailija
8/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä se on narkkari-isäkin ja ainoa isä miehellesi.

Vierailija
9/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammasnaiset, huoh.

Vierailija
10/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromissin paikka .

Pojan nimeksi Gary.

Everybody happy.

Vierailija
11/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän narkkareita mm. nimeltä Tiina, Heidi, Erik, Rudolf, Josefiina, Tia, Henry, Rebekka, Johannes jne.

Aika vaikeaksi menisi, jos lapsella ei saisi olla "narkkarin nimeä".

Pistäkää Kari keskimmäiseksi nimeksi, tyyliin Onni Kari Benjamin.

Ei kovin tyylikäs ja soljuva nimi, mutta mitäs siitä, jos se Kari niin tärkeä on.

Ensimmäiseksi/kutsumanimeksi älkää tommosta rumaa keski-ikäisen nimeä laittako.

Vierailija
12/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari Kari pieri ja pani.

Vierailija
13/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromissi. Kari toiseksi nimeksi. Tyyliin Johannes Kari Kullervo Mäkinen. Tai sitten etunimeksi muunnos Karista, kuten Oskari tai Karl.

Kari on kaunis nimi, eivätkä kaikki sen kantajat ole narkomaaneja.

Vierailija
14/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain pelkkä nimi. Kun av:lla keskustellaan nimistä, niin kaikki järki ja rationaalisuus näyttää katoavan. Ai niin, mutta niinhän käy melkein kaikissa keskusteluissa.

Vierailija
15/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua lapselleni isovanhempien nimiä, oli sitten narkki, alkkis tai ilman riippuvuuksia oleva.

Vierailija
16/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voithan sä ajatella vaikka nimeäväsi lapsen Kari Jalosen mukaan. Ties vaikka siitä tulisi huippujääkiekkoilija tai valmentaja.

Miehelläsi on ollut vain yksi isä. Isä on ollut ihminen, joka on jäänyt ikävä kyllä koukkuun huumeisiin. Mutta hänkin on ollut jollekin rakas, ja tärkeä. Narkkarius ei ollut ainoa piirre hänessä, hän oli paljon muutakin. Ihminen. MIehesi isä.

Naurettavaa ajatella että jostain nimestä saisi kirouksen. Montako Karia tässä maassa on?

Laittakaa se Kari toiseksi nimeksi, kutsumanimeksi joku muu jos et nimestä tykkää.

Vierailija
17/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ikinä ei kannata periksi antaa missään piiruakaan että toinen tulisi onnelliseksi jos ei itse tykkää.

Niin vähän sitä nykyään rakastetaan toista. Itse ekana AINA.

Ei helvetti.

Lapsen nimi on aika iso asia, eikä ole mitenkään epärakkaudellista olla suostumatta nimeen, joka on selkeästi epämieluisa.

Esim. itse en ikinä, koskaan suostuisi nimeämään lastani (kutsuma-/etunimeltään) Kariksi, sillä Kari on mielestäni yksinkertaisesti ruma nimi.

En suostuisi myöskään nimeämään lastani Jormaksi, Hanneleksi, Ristoksi tai Kyllikiksi.

Kari on samaa sarjaa noiden kanssa.

Omalle lapselle haluaa kauniin nimen, tottakai.

Vierailija
18/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, ihmiset antavat kuolleiden isovanhempiensa ja muiden sukulaisten nimiä lapsille, entä sitten. Minunkin lapsi on Aada isoäitinsä mukaan. Mistä sitä tietää vaikka tämä kyseinen mukavaksi mainittu isoäiti olisi ollut oikeasti ilkeä juoppo.

Vierailija
19/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan suurin osa pareista riitelee tulevan lapsensa nimestä. Oliko se jotenkin yllätys ap:lle? Sitä on tehtävä kompromissi tai sitten jommankumman on suostuttava toisen tahtoon.

Vierailija
20/33 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muk isä kuoli huumriden yliannostukseen ja nimettiin meidän esikoispoika hänen mukaansa. Pojasta ei tullut narkkaria vaan rauhanturvaaja. Isä on isä vaikka kuinka rankka elämä hänelle olisi suotukin.