Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia/kuinka pahoja oireita lihasjumit ym.voivat aiheuttaa?

Vierailija
13.12.2016 |

Otsikossa. Kokemuksia ja tietoa kaipaisin.

Että voiko esim.voimattomat kädet johtua niskahartiajumeista ja virheasennoista?

Kertokaa kokemuksianne. Rauhoittaisi mieltä.

T. Jumissa ja voimattomuutta sekä puutuilua ym.monessa paikassa

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop.

Vierailija
2/12 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua. Teen paljon istumatyötä ja mulla on niskat pahemman kerran jumissa. On toispuoleista voimattomuutta käsissä, mikä vaihtaa välillä puolta riippuen siitä, kummalta puolelta on pahemmin jumissa. Kädet on ikään kuin maitohapoilla, niitä voi myös särkeä. Jos selkä on jumissa, myös jalat temppuilee – kerran meni koko vasen jalka alta, kun olin ollut pitkään sängyssä aivan todella huonossa asennossa. Kädet ja jalat myös puutuilee herkästi. Päätä särkee melkein koko ajan, joko joka puolelta tai sitten vain toiselta, päälaen alueelta ja silmien takaa. Tänään tuli myös rintarangan fasettilukkoperäinen kipukohtaus, luulin hetken aikaa saaneeni sydäninfarktin, kun kipu oli niin kauhea. Vieläkin vähän säkenöi, enimmäkseen mennyt jo ohi.

Muita sekalaisia oireita on myös paljon. Silmissä säkenöi. Muisti pätkii välillä. Niskaa särkee jatkuvasti, eritoten aamuyöstä/varhain aamusta, joskus heräänkin tähän. Joskus kipu säteilee myös korviin. 

Hoitona mulla on Tempur-tyyny, venyttely ja viljatyyny, jonka kiedon kaulan ympäri lämmitettynä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtahepo kirjoitti:

Voi johtua. Teen paljon istumatyötä ja mulla on niskat pahemman kerran jumissa. On toispuoleista voimattomuutta käsissä, mikä vaihtaa välillä puolta riippuen siitä, kummalta puolelta on pahemmin jumissa. Kädet on ikään kuin maitohapoilla, niitä voi myös särkeä. Jos selkä on jumissa, myös jalat temppuilee – kerran meni koko vasen jalka alta, kun olin ollut pitkään sängyssä aivan todella huonossa asennossa. Kädet ja jalat myös puutuilee herkästi. Päätä särkee melkein koko ajan, joko joka puolelta tai sitten vain toiselta, päälaen alueelta ja silmien takaa. Tänään tuli myös rintarangan fasettilukkoperäinen kipukohtaus, luulin hetken aikaa saaneeni sydäninfarktin, kun kipu oli niin kauhea. Vieläkin vähän säkenöi, enimmäkseen mennyt jo ohi.

Muita sekalaisia oireita on myös paljon. Silmissä säkenöi. Muisti pätkii välillä. Niskaa särkee jatkuvasti, eritoten aamuyöstä/varhain aamusta, joskus heräänkin tähän. Joskus kipu säteilee myös korviin. 

Hoitona mulla on Tempur-tyyny, venyttely ja viljatyyny, jonka kiedon kaulan ympäri lämmitettynä. 

Harrastatko liikuntaa?

Vierailija
4/12 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtahepo kirjoitti:

Harrastatko liikuntaa?

Tiedän että pitäisi, mutta en saa aikaiseksi! Kävelylenkkejä aion kuitenkin alkaa tehdä. :) 

Vierailija
5/12 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtahepo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virtahepo kirjoitti:

Harrastatko liikuntaa?

Tiedän että pitäisi, mutta en saa aikaiseksi! Kävelylenkkejä aion kuitenkin alkaa tehdä. :) 

Tsekkaa paikallisen kansalaisopiston kevään ohjelma. Käyn sellaisessa "mummojumpassa" niska-selkävaivaisille ja se auttaa just noihin yläselän/hartioiden jumeihin. Jos löydät jostain jumpan, jossa ohjaajana on  fysioterapeutti, niin vielä parempi. Yksinkertaiset käsien heiluttelut jo auttaa ja aukaisee jumeja. 

Vierailija
6/12 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin voi tulla vaikka mitä oiretta. Näköhäiriöitä, päänsärkyjä, raajojen ja kasvojen puutumisia. Ja nämä siis itselläni ilman että on edes mitään kulumia ainakaan omassa tiedossa. Jos teet paljon koneella töitä, huolehdi, että kädet saavat kunnollisen tuen kyynärpäistä asti, rannetuki ei riitä. Helpottaa niskajumeihin huomattavasti, kun ei kannattele käsien painoa koko päivää. 

Vierailija
7/12 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsärky, migreeni, muistin ja keskittymiskyvyn huononemin, huimaus jne. Yllä mainittujen oireiden lisäksi.

Vierailija
8/12 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellakin voi tulla vaikka mitä oiretta. Näköhäiriöitä, päänsärkyjä, raajojen ja kasvojen puutumisia. Ja nämä siis itselläni ilman että on edes mitään kulumia ainakaan omassa tiedossa. Jos teet paljon koneella töitä, huolehdi, että kädet saavat kunnollisen tuen kyynärpäistä asti, rannetuki ei riitä. Helpottaa niskajumeihin huomattavasti, kun ei kannattele käsien painoa koko päivää. 

Olen miettinyt tällaisen tuen hankintaa, onko kellään täällä kokemuksia tuotteesta?

http://www.ergorest.fi/fi/

Vierailija
9/12 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy itsekin koettaa liikkua ja tehdä fyssarin määräämiä liikeratoja, jotta lähtis jumit ja virheasennot aukenemaan.

Päänsärkyä ja niskasärkyä on, käsissä voimattomuutta ja puutuilua, ym..

-ap

Vierailija
10/12 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmassa kädessäni esiintyi puutumista yhdessä vaiheessa. Syynä oli huono ryhti, jonka fyssari totesi. Nyt tarkkailen ryhtiäni ja ongelma on helppo korjata nopeasti, mikäli uudestaa esiintyy.

Vierailija
11/12 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmassa kädessäni esiintyi puutumista yhdessä vaiheessa. Syynä oli huono ryhti, jonka fyssari totesi. Nyt tarkkailen ryhtiäni ja ongelma on helppo korjata nopeasti, mikäli uudestaa esiintyy.

Mullakin huono ryhti, ja pitäisi sitä kohentaa.

-ap

Vierailija
12/12 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän