Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjakeräykset työpaikalla...

Vierailija
13.12.2016 |

Vähän nyppii nämä. Olen tämän vuoden aikana laskenut, että meillä on ollut 22 kertaa joku rahakeräys jonkun kahjaan :o Ja oletuksena tietty, että kaikki osallistuu...mielellään osallistun esim. työkaverin läksiäislahjaan muutamalla eurolla, mutta kun nämä keräykset, on tyyliä "Hei, Päivin kummityttö kirjoitti ylioppilaaksi. Jos kaikki osallistuu vitosella, voidaan antaa kalevalakoru X. Kiitos!" Siis kuka? Eikö kortti riittäis?! Kerätäänkö kaikilla työpaikoilla rahaa näin? Miten sanon ei, olematta juntti ilonpilaaja?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt periaatepäätöksen etten osallistu kuin oman (pienen) osaston muistamisiin. Niihinkin harkiten. Jos joku tulee ensimmäistä kertaa mummoksi, sellaiseen lahjaan en osallistu. Ajatelkaa, sellainenkin lahja on joskus kerätty!

Vierailija
2/16 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei koko puljusssa ihan hirveästi ole henkilökuntaa, mutta jotenkin tuo kulttuuri vaan on sellainen, että kerätään niille kumminkaimojen veljillekin arvokkaita lahjoja. Just joku kalevalakoru tms. on ihan perussettiä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin osallistuin, kun oltiin pienemmässä yksikössä ja tunsin hyvin kaikki kollegat. Nyt meitä on liki sata ja jos kaikille kerättäisiin joka kissanristiäisiin lahjoja, niin koko ajan joku keräys menossa ja sit joku unohtuisi ja siitä sitten niin mielensä pahoittaisi!! Niinpä meillä tehtiin ihan yleinen päätös, ettei kerätä mitään kenellekään!! Ja hyvä niin!

Vierailija
4/16 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muistetaan lähteviä, vauvoja, häitä, 50v. ja 60v.-synttäreitä. Ihan tarpeeksi näissäkin.

Vierailija
5/16 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voit vallan hyvin ottaa linjan, että osallistut vain tuntemiesi henkilöiden lahjoihin, ja siis ns. isompiin lahjoihin kuten lasten syntymiin tai eläkkeelle jäämisiin.

Minä ainakin olen toiminut noin jo vuosia. Meitä on useamman sadan ihmisen yksikkö, ja keräyksiä tämän tästä. Osallistun, jos tunnen henkilön läheisemmin kuin vain morjestustasolla. Muuten en.

Vierailija
6/16 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika erikoista. Mua risoo jo nämä työkavereiden läksiäis-, 50- ja 60- lahjat kun niitäkin on ihan helvetisti. 

Vierailija
7/16 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitin täällä viimeksi kun meillä eläkkeelle jäävä pyysi työkavereiltaan lahjakeräystä uutta puhelinta varten. Sen työt siirtyi mulle 1500 euroa pienemmällä kk-palkalla. Vitutti jo valmiiksi.

Vierailija
8/16 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksiäiset, vauvat ja 50v, 60v... enpä muista muihin osallistuneeni tän liki 20v aikana yhdessäkään työpaikassa.

Vierailija
9/16 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kerätä rahaa mihinkään, miesvaltainen työpaikka. Tuo lienee enemmän naisten kotkotuksia.

Vierailija
10/16 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä miesvaltainen ala ja on kerätty rahaa vain jos menee naimisiin tai täyttää 50 tai 60v. Noihin itse ainakin joutunut ottaa osaa.

Vierailija
11/16 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En penninninjeesusta ole antanut mihinkään vitun keräyksiin. Aika nopeasti oppivat kiertämään toimistoni kaukaa tuon asian tiimoilta. Ei tunnu missään, ajatelkoon mitä ajattelevat.

Vierailija
12/16 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on tosi ärsyttäviä. Mun entisellä työpaikalla kerättiin kans tuohon malliin, että jokaiseen kissanristiäiseen ja joskus lahjakin oli päätetty etukäteen ja kaikille sitten laskettu "osuudet". Keräystä ei edes voitu toteuttaa anonyymisti johonkin lippaaseen tai jollekulle henkilölle sopivalla hetkellä. Kerääjä kiersi avokonttorissa (20 ihmistä, joten kaikki kuulee kun jollekin jutellaan) ja siinä sitten kaikkien kuullen kysyi että "Kerätään tässä lahjaa x:lle, halutko osallistua?" Ainahan sitä sanotaan että voihan voista kieltäytyäkin, mutta sanon että vaatii kyllä pokkaa tuollaisessa yhteydessä täräyttää siihen että "en halua osallistua."

Vierailija
13/16 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on tosi ärsyttäviä. Mun entisellä työpaikalla kerättiin kans tuohon malliin, että jokaiseen kissanristiäiseen ja joskus lahjakin oli päätetty etukäteen ja kaikille sitten laskettu "osuudet". Keräystä ei edes voitu toteuttaa anonyymisti johonkin lippaaseen tai jollekulle henkilölle sopivalla hetkellä. Kerääjä kiersi avokonttorissa (20 ihmistä, joten kaikki kuulee kun jollekin jutellaan) ja siinä sitten kaikkien kuullen kysyi että "Kerätään tässä lahjaa x:lle, halutko osallistua?" Ainahan sitä sanotaan että voihan voista kieltäytyäkin, mutta sanon että vaatii kyllä pokkaa tuollaisessa yhteydessä täräyttää siihen että "en halua osallistua."

Ei tarvitse sanoa että ei halua. Voihan sitä sanoa että "osallistuisin, mutta..." ja keksi joku hyvä syy tai anna todellinen, eli että pysty koko ajan maksamaan kaikkiin kissanristiäiskeräyksiin kolehtia, jos konttorissa on kymmeniä ihmisiä. 

14/16 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä eläkkeelle jääville voi kerätä lahjan, tai jos hyvä työkaveri tulee raskaaksi ja saa vauvan, niin joku pieni vauvalahja voidaan ostaa. Kaikki muu on mielestäni täysin turhaa, en osallistu. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
15/16 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Mun mielestä eläkkeelle jääville voi kerätä lahjan, tai jos hyvä työkaveri tulee raskaaksi ja saa vauvan, niin joku pieni vauvalahja voidaan ostaa. Kaikki muu on mielestäni täysin turhaa, en osallistu. 

Miksi toi perheenlisäyksen johdosta kerättävä lahja olisi vain naisille? Kyllähän siihen mieskin tarvitaan ja mieskin saa lapsen. Eläkkeelle jäänyttä on mielestäni ok muistaa, mutta kaikki muu on turhaa.

Vierailija
16/16 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Miksi toi perheenlisäyksen johdosta kerättävä lahja olisi vain naisille? Kyllähän siihen mieskin tarvitaan ja mieskin saa lapsen. Eläkkeelle jäänyttä on mielestäni ok muistaa, mutta kaikki muu on turhaa.

Miehille keräys Fleshlightiin, jos perheenlisäystä tulossa.