Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahastutko, jos julkisessa kulkuvälineessä vieressäsi istuva henkilö istuu leveästi?

Vierailija
12.12.2016 |

Olen itse mies ja tykkään istua melko leveästi. Joskus vieressä istuva on minulle siitä sanonut, ja olenkin sitten asentoa korjannut. Oletan, että jos jotakuta tilaavievä istumatyylini haittaa, hän sanoo siitä minulle. Jos pahastut käytöksestäni, niin kerrotko siitä minulle vai kärsitkö koko matkan ajan hiljaa istuen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sanon, joskus en. Toivomus olisi, että kaveri pysyy omalla tontillaan, eikä tunge mun puolelle, vaikka pieni olenkin.

Vierailija
2/11 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän, mikä on melko leveästi. Ymmärrän sen, että miesten on mukavampi istua jalat vähän erillään toisistaan, mutta jos muuten hoikka mies painautuu istuma-asennon takia minua vasten, niin mieluummin vaihdan paikkaa kuin olen ihokontaktissa koko matkan ajan. En uskalla sanoa mitään, koska kanssaihmisten reaktioista ei ikinä tiedä ja fyysisessä kontaktissa jäisin miehelle alakynteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin en, jos henkilö ei pysty istumaan kapeammin (on esimerkiksi pitkä ja jalat eivät muuten mahdu). Mutta muuten pidän tosi epämiellyttävänä ja epäkohteliaana sitä, että toinen tunkee minun puolelleni vaikkei olisi pakko. En silti kehtaisi tai uskaltaisi huomauttaa. Vaikka olenkin pieni, haluan silti oman tilani.

Vierailija
4/11 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse mies ja tykkään istua melko leveästi. Joskus vieressä istuva on minulle siitä sanonut, ja olenkin sitten asentoa korjannut. Oletan, että jos jotakuta tilaavievä istumatyylini haittaa, hän sanoo siitä minulle. Jos pahastut käytöksestäni, niin kerrotko siitä minulle vai kärsitkö koko matkan ajan hiljaa istuen?

Minäkin tykkään istua julkisissa kulkuvälineissä yksin, ilman että ketään on vieressä, mutta koska aina ei voi tehdä niin kuin tykkää, päästän viereiselle penkille muita ihmisiä. Siksi toivon että muutkin ottavat toiset huomioon, eikä esimerkiksi tarvitse muistuttaa, että pidä ruumiinosasi vain omalla penkilläsi, vaikka kuinka tykkäisit levitellä niitä.

Vierailija
5/11 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mainitse, vaan nojaan oikein kunnolla ja kaarteissa vasta nojaankin. Minulla on oikeus istua ilman käytävälle putoamisen tai ikkunaan litistymisen pelkoa. Hinaat vain jalkasi tyttömäisesti vierekkäin, ei ne pikku pähkinäsi enää pienemmiksi voi litistyä. Samoin voit lukea lehtesi, nyplätä kännykääsi tai tablettiasi jossain tilavammassa paikassa ettei minun tarvitse väistellä kyynärpäätäsi.

Vierailija
6/11 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko istut niin, että mahdut omalle puolellesi tai menet taksilla. Tässä vaihtoehtosi.

Ällöttävä manspreadaaja, yök

Vierailija
7/11 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei ahdista, mutta en halua istua kiinni vieraassa ihmisessä, eli sen verran vähemmän leveästi voisit istua ihan pyytämättäkin, ettei tarvitse ihokontaktissa kanssasi olla. Luultavasti en kehtaisi sanoa sinulle mitään, vaan kärsisin koko matkan tai nousisin ylös ja mieluummin vaikka seisoisin.

Vierailija
8/11 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti uskalla huomauttaa. Pidän silti moukkamaisena sitä, että jollekin on oletusarvoista että julkisessa liikennevälineessä SAA istua niin leveästi kuin haluaa ja muuttaa käytöstään vasta jos siitä erikseen huomautetaan. Vähän sama kuin joku ruuhkabussissa hoilaisi täyteen ääneen jotain suomi-iskelmää ja vaikenisi vasta erillisestä pyynnöstä. 

Vierailija
9/11 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta laitan ostoskassini esim. siihen minulta viedyn tilan viereen, esim. haarojen väliin. Oletan kivesten väistyvän, elleivät ne itse tajua sanoa mitään.

Vierailija
10/11 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdun pienempäänkin tilaan vaikka kuusi lasta synnyttänyt. Naapuri saa leveillä :)

Vierailija
11/11 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkäisin istua leveästi toisenkin tilaa vallaten, mutta otan silti kanssamatkustajat huomioon ja pidän asentoni sellaisena että raajani pysyvät omalla paikallani, vaikkei se olisikaan se kaikkein mukavin asento. Suoraan sanottuna inhottaa miehet, jotka kuvittelevat että on ihan ok varastaa minulta tilaa ellen sitä erikseen vaadi takaisin itselleni. 

Joskus huomautan mutta useimmiten en, koska nykypäivänä miehet ovat niin arvaamattomia. Parhaiten tuntuu toimivan se, että istuu itse sen verran leveästi ettei epäkohtelias mies yksinkertaisesti pääse valtaamaan minun penkkitilaani.