Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

USA:ssa synnyttaneet!

12.03.2006 |

Kuinka pian vauvan syntyman jalkeen teidat on kotiutettu sairaalasta, siis jos kaikki on mennyt ihan ok? Suomessa meidan paikallinen sairaala on hirmu tiukka sen kolmen vuorokauden suhteen. Sattaahan taallakin toki olla alueittain eroja ja vakuutuksen laatukin kai vaikuttaa asiaan, mutta kunhan mielenkiinosta kyselen, itse en tullut moista kysyneeksi kun kavin tutustumassa tulevaan synnytyssairaalaani.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, vastaan tahan, vaikka en itse ole USA:ssa synnyttanyt. Tunnen kuitenkin muutamia taalla synnyttaneita ja kaikki kotiutuneet 2 vrk:a synnytyksen jalkeen. Heilla ollut siis nk. normaali synnytys.

BT

Vierailija
2/12 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat myos hoputtavat aikaisemmin. Kysyvät että tekisiko mieli mennä tänään kotiin.

Vakuutukset maksavat sairaanhoitajan kotikäynnin jos menet aikaisemmin.

Jos et ole sairaalassa viihtyvä tyyppi niin on se kivaa mennä aikaisemmin kotiin.

Ainoa haittapuoli on se että jos lapsi tarvitsee enemmän hoitoa niin äidin pitää lähteä. Tyotoverini vauva muuttui keltaiseksi ja piti olla sairalassa ylimääräisen päivän joten sairaala teki sen niin että kirjasivat äidin ulos, mutta vauva jäi. Hän sai kuitenkin vietettyä sen ylimääräisen päivän osastolla. Tuntui aika kummalliselta mutta he saivat sen järjestettyä. Tietenkin tilanne olisi varmaan ollut erilainen jos sairaala olisi ollut täynnä. Mutta onneksi heidän kohdalla kaikki meni hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri kaksi viikkoa sitten vierailleena sain sellaisen kasityksen etta 2 1/2 vrk siella pitaa olla. Kun joku kysyi sitten mista toi aika lasketaan, ei opas oikein osannut sanoa, sanoi vaan luulevansa etta se lasketaan siita kun ne sut sisaan ottaa. Meilla vakuutus taitaa korvata 3 vrk joten en sitten tieda. Oli sen verran kiva paikka etta eipa haittaa jos siella taytyy se parikin paivaa olla.

Lullaby80 rv 26+2

Vierailija
4/12 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalisynnytyksesta pidetaan 1 paiva ja kotiin, jos vauvalla ei mitaan ongelmia. Sektioni jalkeen minua pidettiin 3 paivaa, mika oli normaali. Olisivat pitaneet viela yhden paivan pidempaan jos vauvalla olisi ollut painon tms. kanssa ongelmia. Itse synnytin 2004.

Vierailija
5/12 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyksen ja 3 pv sektion jälkeen saa olla. Vaihtelee ilmeisesti hieman osavaltioittain. Lasketaan lapsen syntymästä. Tyttäreni syntyi 00.35, joten käytännössä olin 2.5 pv. Olin kyllä ihan valmis lähtemään kotiin tuon jälkeen, minä en ole sairaalassa makaavaa tyyppiä (ehkä koska olen tottunut olemaan siellä töissä). Vaikka vauvani oli keltainen (tosin ei mitään valohoitoa tarvinnut), pieni eikä osannut imeä tissiä, kotiin pääsi (hommasivat rintapumpun mulle). Jouduin sitten ravaamaan sairaalassa muutamana päivänä punnituksessa ja verikokeissa, mutta eipä haitannut, kun sairaalaan oli vain 20 min kävelymatka.

Vierailija
6/12 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taalla floridassa vakuutusyhtio on lain mukaan velvollinen korvaamaan 48 tuntia synnytyksen jalkeen. yleisin kaytanto tuntuu kuitenkin olevan kotiutua 24 tunnin jalkeen, jos kaikki on hyvin.

itse kotiuduin heti seuraavana paivana, silla sairaalassa ei oikein saanut levattya, sen verran ahkerasti hoitajat ja laakarit kavivat syynaamassa. ensimmainen ns. neuvola eli lastenlaakarilla kaynti piti sitten varata heti kahden paivan paahan kotiutumisesta.

Vierailija
7/12 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tuo 48 tuntia koskee siis alatiesynnytysta. sektion jalkeen aika oli hieman pidempi.

Vierailija
8/12 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massachusettsin osavaltiossa asutaan eli ilmeisesti tuo 2 vrk sitten koskee meidan perhetta, en kovin mielellani jaisi sairaalaan pitkaksi aikaa, joten sikali kuulostaa ihan hyvalta.. kunhan vaan menisi kaikki hyvin noin muuten ja saisi vauvan samaan aikaan kotiin.

Vierailija
9/12 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Teksasissa 2 viikkoa sitten

Vierailija
10/12 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti 7 lähtien huoneessa ramppas jos minkä sortin lääkäriä ja hoitajaaa, muuta virkailijaa ja valokuvaajaa iltapäivälle saakka, oli tosi uuvuttavaa. Mm. kun vauva syntyi klo 00.35 ja loppuyö meni sitten ihaillessa vauvaa, että en nukkunut laisinkaan. Sain vasta aamulla suihkuluvan (epiduraalin vuoksi), mutta ei meinannut löytyä yksityisyyttä edes suihkuun menoon, jossain vaiheessa mieheni kimmastuikin kaikille ovesta kurkkijoille:) Mielellään lähti kotiin arkielämään, eipä tarvinnut yrittää rynnätä aamulla ennen seitsemää suihkuun.

Vierailija
11/12 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mina menin sinne tiistaiaamuna klo 5.30am ja paasin pois lauantaina klo 12pm. olin jo tosi kypsa lahtemaan just ton yoramppauksen kanssa, mutta jos pyysin etta voisivat pitaa enemman valia mittauksiensa kanssa he kylla suostuivat siihen. mulla oli suunniteltu sektio, mutta se paatyi epiduraalin sun muiden kanssa general anesthesia, eli minut nukutettiin kun ei muuten aineet tehonneet. missasin syntyman, herasin 1/2 tuntia leikkauksen jalkeen. ehka se oli syyna moiseen pitkaan " lepoon" . onneksi oli vakuutus, lasku oli $14600.vakuutuksen suosittelu on 48h ja sektion jalkeen 72h. nekin nakojaan vaihtelee.

Vierailija
12/12 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole viela omaa kokemusta. Mutta tapaamani katilo meinasi, etta synnytyksen jalkeen sairaalassa ollaan 6-48 tuntia, jos synnytys on sujunut normaalisti.