Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hähähää, RKP hävisi !!! Vaasa ei saa laajaa päivystystä! Lällällälällääää!

Vierailija
12.12.2016 |

"Vaasa menettää laajan sairaalapäivystyksen"

http://yle.fi/uutiset/3-9348374

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö tässä nyt niin, että kun Seinäjoen sairaalan status nousee korkeammaksi, pätevimmät lääkärit siirtyy Vaasasta Seinäjoelle? Samalla hoituu se kieliasiakin kuntoon. Ja Vaasa näivettyy.

Vierailija
62/64 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö tässä nyt niin, että kun Seinäjoen sairaalan status nousee korkeammaksi, pätevimmät lääkärit siirtyy Vaasasta Seinäjoelle? Samalla hoituu se kieliasiakin kuntoon. Ja Vaasa näivettyy.

Tämä onkin ehkä tämän koko shown varsinainen syy, eikä ruotsinkielisen palvelun tarve. Mutta kun se kielikortti on niin näppärä uhriutumisväline, jossa yleensä saa aina tahtonsa läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suomenkielinen ja työskentelen sairaanhoitajana Vaasan keskussairaalassa. Pelkällä "kouluruotsilla" ei välttämättä pärjää, mikäli (usein iäkkäämpi) potilas puhuu murretta ja epäselvästi. Nämä potilaat harvemmin myöskään osaavat suomea ja onko inhimillistä vaatia vanhusta opettelemaan suomea kun meillä on päteviä ja hyviä kaksikielisiä hoitajia/lääkäreitä?

Tämä uudistus ei kosketa negatiivisesti vain ruotsinkielisiä, sillä Vaasassa on myös valtion oikeuspsykiatrinen sairaala. Mahtaa tulla valtiolle kalliiksi kun (usein monisairaita) potilaita pitää hoitajineen seinäjoelle lähettää. Luonnollisesti potilaskuljetus ja hoitajien matkakulut maksavat jne.

Vierailija
64/64 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen suomenkielinen ja työskentelen sairaanhoitajana Vaasan keskussairaalassa. Pelkällä "kouluruotsilla" ei välttämättä pärjää, mikäli (usein iäkkäämpi) potilas puhuu murretta ja epäselvästi. Nämä potilaat harvemmin myöskään osaavat suomea ja onko inhimillistä vaatia vanhusta opettelemaan suomea kun meillä on päteviä ja hyviä kaksikielisiä hoitajia/lääkäreitä?

Tämä uudistus ei kosketa negatiivisesti vain ruotsinkielisiä, sillä Vaasassa on myös valtion oikeuspsykiatrinen sairaala. Mahtaa tulla valtiolle kalliiksi kun (usein monisairaita) potilaita pitää hoitajineen seinäjoelle lähettää. Luonnollisesti potilaskuljetus ja hoitajien matkakulut maksavat jne.

On se kumma,jos näitä päteviä ja hyviä kaksikielisiä hoitajia/lääkäreitä ei millään voitaisi rekrytoida Seinäjoelle. Eivät he mitään Vaasan paikallisaarteita ole. Tuskimpa kaikki kaksikieliset lääkärit ja hoitajat on nyt rekrytoituna Vaasan keskussairaalaan ja lisää ei mistään valmistu ja työpaikkaa ei voi vaihtaa. Voisi olettaa, että myös tällaisilla kaksikielisillä työntekijöillä olisi tulevaisuudessa kiinnostusta hakea töihin Seinäjoelle, jos haluaa esim.edetä urallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan