Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää ängetä bussissa viereen istumaan

Vierailija
12.12.2016 |

Vaikka puolityhjässä bussissa on ikkunapaikkoja joista valita? Vieras ihminen siis.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki melukuulokkeet jos häiritsee!

Täytyy olla puolikuuro (tai täyskuuro) jos kuvittelee että mistään ääntä vaimentavista kuullokkeista on apua. Sellaisia ei ole keksittykään jotka normaali-bussissa tai junassa olevaa melua vaimentaisi sille tasolle ettei se häiritse. Siihen tarvittaisiin vähintään kuulosuojaimet.

Vierailija
22/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton takia pidän laukkua siinä käytävän puoleisella paikalla, mikäli bussissa on runsaasti tyhjiä paikkoja. Jos joku kuitenkin änkeää viereeni siirryn itse täysin tyhjälle paikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, kyllä se oma auto on ainoa vaihtoehto jos on noin antisosiaalinen misantrooppi.

Vierailija
24/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua muutenkin hirvittää ja v*tuttaa muut ihmiset, saati sitten jos joku hajuvedellä kyllästetty sotanorsu laskee itsensä siihen syliin. Sitten jos haluaa ulos niin suunnilleen kaks pysäkkiä aiemmin pitää alkaa kyselemään et voisko arvon manaatti liikahtaa...

Ei sillä, lähes yhtä paljon ottaa pannuun suihkunraikas komea mieskin siinä vieressä. Ja kaikki jotka puhuu julkisissa.

Kaikki jotka puhuu?! kannattaa hakea apua!

On olemassa maita joissa tuo julkisissa puhuminen ja muu metelöinti on kiellettyä. Ihanan rauhallista! Töiden jälkeen ruuhkabussissa aivan todella raivostuttavaa saada joku puoli tuntia puhelimeen molottava tyyppi viereen istumaan tai pahimmassa tapauksessa kirosanoja toistava teinilauma lähietäisyydellä. Aivan ymmärrettävää miksi puhuminen ärsyttää, mutta Suomessa nyt ihmisiä kiinnostaakin lähinnä se oma perse.

Hölö hölö. Ainahan nämä mukamas maailmaa niin  tuntevat valittavat, kun suomalaiset eivät puhu julkisissa eikä muutenkaan. 

Vierailija
25/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki melukuulokkeet jos häiritsee!

Täytyy olla puolikuuro (tai täyskuuro) jos kuvittelee että mistään ääntä vaimentavista kuullokkeista on apua. Sellaisia ei ole keksittykään jotka normaali-bussissa tai junassa olevaa melua vaimentaisi sille tasolle ettei se häiritse. Siihen tarvittaisiin vähintään kuulosuojaimet.

Outoa hakea busseista tai junista hiljaisuutta ja rauhaa. Mene vaikka kirkkoon tai erämaavaellukselle.

Vierailija
26/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua muutenkin hirvittää ja v*tuttaa muut ihmiset, saati sitten jos joku hajuvedellä kyllästetty sotanorsu laskee itsensä siihen syliin. Sitten jos haluaa ulos niin suunnilleen kaks pysäkkiä aiemmin pitää alkaa kyselemään et voisko arvon manaatti liikahtaa...

Ei sillä, lähes yhtä paljon ottaa pannuun suihkunraikas komea mieskin siinä vieressä. Ja kaikki jotka puhuu julkisissa.

On olemassa maita joissa tuo julkisissa puhuminen ja muu metelöinti on kiellettyä. Ihanan rauhallista! Töiden jälkeen ruuhkabussissa aivan todella raivostuttavaa saada joku puoli tuntia puhelimeen molottava tyyppi viereen istumaan tai pahimmassa tapauksessa kirosanoja toistava teinilauma lähietäisyydellä. Aivan ymmärrettävää miksi puhuminen ärsyttää, mutta Suomessa nyt ihmisiä kiinnostaakin lähinnä se oma perse.

Öö... koko bussin pitäisi olla hiljaa sinun takiasi? Ketähän tässä kiinnostaa vain se oma perse?

Hanki melukuulokkeet jos häiritsee! Jos sulla on ongelma niin ei koko maailma voi muuttua sun ongelman vuoksi!

Öö... kaikkien bussissa pitäisi kunnioittaa myös muita matkustajia? Taitaa kyllä olla ihan liikaa pyydetty tällaisessa junttilassa. :D

Vierailija
27/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viimeksi enin koska vapaana oli vain yksi paikka, missä oli 2 vapaata paikkaa ja tiesin bussiin tulleen samaan aikaan pariskunnan perässäni. Ajattelin jättää paikan niille ja menin tyhjien penkkien taakse istumaan jonkun viereen ja se pariskunta jäikin seisomaan keskiosaan O_O Oli vain pari pysäkkiä matkaa mutta hitaita oli sekuntit ja en kyllä koskaa enää tee tuollaista. Jotenkin aina silloin harvoin kun yrittää tehdä niitä arjen pieniä sankaritekoja niin kaikki menee ihan päin persettä ja päätyy hullun idiootin rooliin.

Vierailija
28/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko Suomea? En ole törmännyt niin hiljaisiin matkustajiin missään muualla julkisissa. Ja olen matkustanut aika todella paljon... Ainoa johon täällä puhutaan julkisilla paikoilla on puhelin.

No ehkä jos asut Oulussa. Helsingissä on ainakin aina hirveä meteli, esim. Pariisissa huomattavasti hiljaisempaa ja seesteisempää.

Vierailija
29/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö... koko bussin pitäisi olla hiljaa sinun takiasi? Ketähän tässä kiinnostaa vain se oma perse?

Hanki melukuulokkeet jos häiritsee! Jos sulla on ongelma niin ei koko maailma voi muuttua sun ongelman vuoksi!

Öö... kaikkien bussissa pitäisi kunnioittaa myös muita matkustajia? Taitaa kyllä olla ihan liikaa pyydetty tällaisessa junttilassa. :D

Sitä varten siellä on ne vasarat seinällä, että voi kumauttaa järjen kaikumaan örvelöiltä.

Vierailija
30/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti se on niin raivostuttavaa kun siihen viereen pitää väkisin istua. Kerrankin eräs ihminen tuli väkisin viereeni istumaan vaikka minä yritin lähteä ikkunan viereiseltä paikalta pois ja sanoin, että olen jäämässä seuraavalla pysäkillä pois. Silti piti ensin väkisin tulla siihen käytävän viereiselle paikalle istumaan sanoen, että "Kyllä kyllä, sinä olet jäämässä pois mutta minä istun ensin tähän ensiksi vähäksi aikaa". Sen takia minä pääsin pois linja-autosta viisi pysäkkiä oman pysäkkini jälkeen, kun hän ensin vaivalloisesti änkesi siihen istumaan ja sitten yhtä hitaasti ja vaivalloisesti nousi taas seisomaan. Siis mitä järkeä tuollaisessakin on, pitää saada asettaa se ahteri siihen penkille parin sekunnin ajaksi vain siksi, että heti joutuu nousemaan pois ja minä en päässyt pois sillä pysäkillä pois millä olin jäämässä ja myöhästyin sen takia töistä?

Vierailija
31/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi meenkin niin perälle istumaan kuin mahdollista. Jotkut ihmiset nappaa ekan bongaamansa tyhjän paikan, ei ne välttämättä tajua että takana on reippaasti tilaa.. Ei oo kukaan koskaan sinne perälle tullut viereen istumaan ennen kuin bussi täynnä.

Vierailija
32/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten siellä on ne vasarat seinällä, että voi kumauttaa järjen kaikumaan örvelöiltä.

Aaa! Olen valaistunut, kiitos! Vaviskaa, käytöstavat kotiin unohtaneet!

Vierailija
33/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussissa koettua -aihe taas vaihteeksi.

Ratkaisu kaikkiin mahdollisiin bussiongelmiin: oma auto. Suosittelen!

Tässä on puolet totta. Suurin matkavastus julkisissa ovat juuri toiset ihmiset.

Höpöttävät, huutavat, haisevat, tuijottaja, puhelimeen hölöttäjät, känniset, pennut, teinit..

Tästä ei vain saa pc:n takia puhua.

Niin kauan kun on laillista aion ajaa omalla autolla jolloin voin valita suljetussa tilassa seurani.

Vierailija
34/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ääliö, joka istuu itse ikkunapenkillä ja pitää laukkuaan siinä toisella penkillä, mä istun sen laukun päälle, jos se ei tajua ottaa sitä pois. Ne on yleensä naama norsunveellä, mut kun kysyy, paljonko maksoit laukun bussilipusta, niin yleensä laukku siirtyy pois penkiltä.

Vierailija
35/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama junassa. . Koko juna täynnä tyhjiä loosseja ja pitää änkeä suoraan mua vastapäätä istumaan.

Vierailija
36/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mä tungin Makwan Amirkhanin viereen, kun siinä vapaata oli. Hullu olisin ollut, jos sellaisen tilaisuuden olisin jättänyt käyttämättä. Sain kuvan ja nimmarin.

Vierailija
37/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sitä tahallani. Etenkin nuoria ja lapsia on mukava pistää jumiin ikkunapaikalle ja pakottaa heidät sanomaan taikasana jolla pääsee pois. Minulla on usein myös nappikuulottimet joten jumissa olijan pitää käyttää ääntä tai koskea minua :)

Höhööhöhöhöhö

Erityisen iloinen olen jos saan kuulla taikasanat. Mielikki matkustajiani ovat ulkoisesti hiirulaisnaiset sellaiset joista huomaa että he kavahtavat kun lähestyn istumapaikkaa.

Vierailija
38/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun reviiri on se sun penkki. Se viereinen on vapaata riistaa eikä kuulu sun laukulle. Kestä se tai kävele.

Mä aina toivon et viereen tulis hyvältä tuoksuva nuori mies. Joskus tulee ja ai että se on ihanaa :)

Vierailija
39/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kovin pieni enkä ihanakaan. En pidä vieraista ihmisistä lähelläni ja jos siihen ei ole pakkoa bussin ruuhkaisuuden takia, ärsyttää suunnattomasti kun joku tunkee huvikseen siihen reviirilleni. Ap

Minä sanon anteeksi, nousen ja menen muualle istumaan.

Käytäväpaikalle. 

Vierailija
40/46 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran onnibussissa ja tiesin että tulee melko täyteen niin tein pelimiesliikkeen ja menin takapenkille keskipaikalle ja oikealle puolelle meni yks tyyppi ja se vasen jäi tyhjäksi, joten jess ei tarvitse olla kenessäkään kiinni. No sieltä tuli joku somaliporukka jotka levittäytyivät ympäri linjabiiliä, niin eikö näistä yks tullut sinne taakse. No se ei vielä mitään, mut tää tyyppi heitti takkinsa ja reppunsa sinne ikkunan puolelle ja rupes istuu siihen mun viereen ja jalat ja kyynärpäät kolis siinä. Istu siinä saatana 3h. Kyllä muuten vitutti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi