Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo kokemus läheisen kuollessa, kokemuksia?

Vierailija
12.12.2016 |

Ystäväni kuoli muutama päivä sitten sairauteen, ja viime yönä koin todella erikoisen kokemuksen ja jopa vähän pelottavan. Nukahdin yöllä, ja unessa ystäväni istui olohuoneen sohvalla ja juttelin hänen kanssaan normaalisti. Hän kertoi että hänellä on kaikki hyvin eikä kipuja enää ole. Meillä oli todella liikuttava ja ihana keskustelu. Sen päätteeksi ystäväni käveli ulos asunnosta, ja sen jälkeen näin jotain ihan muita unia joita en tarkkaan muista. Outoa on se, että heräsin aamulla siitä sohvalta enkä sängystäni. Kävikö ystäväni jättämässä viimeiset terveiset? Jäi sellainen fiilis, että tuo oli enemmän totta kuin luulisi...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mukava ajatus,että läheiset voisivat vierailla unissa tarkoituksella. Itse näin joitain vuosia isäni kuoleman jälkeen vähän samantapaisen unen,isä tuli kertomaan että kaikki on nyt hyvin. En tiedä oliko kyseessä viesti alitajunnasta vai tuonpuoleisesta, mutta joka tapauksessa  siitä tuli hyvä mieli, olin ollut pitkään vihainen isän itsemurhan takia.

Vierailija
2/7 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta, että äidinäiti itkee aivan hillittömästi, muuta unessa ei tapahtunut. En ole koskaan nähnyt hänen itkevän, hän oli aina todella hyvällä tuulella ja nauravainen. Seuraavana päivänä isäni soittaa ja kertoo, että mummi on kuollut. Se tuntui todella oudolta, jonkunlaiselta enteeltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole unia nähnyt, mutta rakkaan läheiseni kuollessa vakavaan sairauteen pidin häntä kädestä kiinni. Kuoleman hetkellä hänen kädestään virtasi minuun käteeni erikoinen tunne. Se oli voimakas ja lämmin tunne ja aikaansai minussa hyvän ja rauhallisen tunteen, Tuo kihelmöinti käsivarressani kesti koko päivän, tein sitten mitä tahansa. Samoin rauhallisuuden ja hyvänolon tunne.

Se oli hyvä kokemus.

Vierailija
4/7 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin haluan uskoa, että poismenneet läheiset voivat jättää hyvästit unen kautta :) Mummoni kuoli syövän uuvuttamana ja puoli vuotta sen jälkeen näin unta, että olin hänen kanssaan hänen vanhassa asunnossaan. Hän makasi vierashuoneen sängyssä peiton alla ja katseli minua hiljaa. Huoneessa soi klassinen musiikki (minun ja mummon yhteinen juttu, kun olin lapsi :D) aika kovalla volyymillä ja mummo viittoi pistämään sitä hiljemmalle. Musiikin hiljentyessä myös uni loppui. Oli kummallinen, mutta kaunis kokemus.

Vierailija
5/7 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoleman jälkeen näin aika pian unta jossa äitini tuli sanomaan minulle että kaikki on nyt hyvin ja hänen on hyvä olla. Taustalla seisoi äitini edesmennyt kaksoissisko joka hymyili. Muu suku kattoi samalla pöytää vähän kuin juhlia varten. Sen unen nähtyäni tuli levollisempi olo.

Vierailija
6/7 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vastaava kokemus, mummo(puoli) kävi jättämässä jäähyväiset hieman ennen kuolemaansa (pari viikkoa). Rauhallinen olo jäi.

Vierailija
7/7 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noita ollut..en tosin tiedä niiden yliluonnollisuudesta.

tämä nyt ei ole kuolemanuni, mutta olin unessa hyvän lapsuudenystäväni luona sairaalassa 500 km päässä ja leijuin muka katossa, oli valkoista ja juostiin. Sitten häntä leikattiin, näin että poikavauva tuli. Hänen miehensä seisoi käytävällä. Yritin soittaa ja kun ei vastannut puhelimeen, kirjoitin siitä sitten kaverille (kännyjä ei siihen aikaan ollut), että näin sinusta tällaista unta.  Takaisin tuli muutaman päivän päästä puhelinsoitto, että joo. Hän sai hätäsektiolla poikavauvan. Tiesin kyllä että hän oli raskaana, mutta silti veti hiljaiseks..

Tädistä näin unta 12 vuotta hänen itsemurhansa jälkeen (olin silloin 10 v). Kesken ihan toisen unen muistan, että kaikki muuttui ihmeen valoisaksi, kuin olisi valoa ja hopeaa täynnä huone. Tätini istui kotitalonsa sohvalla ja käski sanoa kaikille "teki väärin, ja katuu, mutta ei mitään hätää enää." Säpsähdin hereille nahka kananlihalla. Kysyin mummilta, joka asui yhä talossa, että mistä täti aikoinaan löytyi ja mummi sanoi että "siltä yläkerran sohvalta. Tappoi itsensä unilääkkeillä." Jotenkin olin kuvitellut, että täti ampui itsensä, mutta ei se ollutkaan niin. Meille lapsille ei asiasta paljon puhuttu. Mummille se minun uni oli jotenkin valtava helpotus. Hän oli uskovainen.

Koirani oli 8-v vehnäallerginen, se oli ripuloinut ja luulin että se oli kaivellut roskiksesta jotain vehnäpitoista,  mutta kun se ei rauhoittunut, ja oli muutenkin kummallista ripulia, vein sen lääkäriin. Eläinlääkäri otti kokeita ja kertoi, että sillä on haiman vajaatoiminta, ja hoitoennuste oli siihen aikaan huono ja lyhyt, nykyään on kai paremmat lääkkeet. Tulin siis eläinlääkäristä kotiin vain taluttimen kanssa ja itkin silmiäni pihalle. Äiti tuli tuomaan unilääkettä. Noh, taas tuliuneen ihmeellinen hopeavalo ja uneen ilmestyi koira, joka tuli sinne kissan kanssa. "Älä sä itke, mä sain täällä kissan seurakseni, kun en mä tykkää muista koirista". Heräsin iho kananlihalla, eikä missään ollut ikkunoita auki. Koira siis piti kissoista ja minulta oli ollut lapsena 6-veenä ikkunasta tippunut  kissa, jota tuskin muistin. Noh, mielikuvitusta kuitenkin...mutta aamulla en itkenyt enää.

Isäni kuoli sydänkohtaukseen. Isän kuoleman jälkeen näin unta että istuttiin kesämökin pihalla ja kuunneltiin kahdestaan radiota, rautalankaa, oli kaunis kesä. Se oli jotenkin rauhoittavaa. Äitiä ei siinä unessa näkynyt. Mutta se saattoi olla vaan isän ikävää.

Ennen ukin kuolemaa isä tuli yhtäkkiä uneeni. Hän näytti väsyneeltä, kalpealta. Puhui jotain pyörästä, joka pitäisi ehdottomasti tarkistaa, ja nimenomaan tarkoitti etupyörää. Heräsin kun jossain kolahti, ja uni jäi kesken. Siitä meni pari viikkoa, niin ukki kaatui potkupyörällään ja löi päänsä asfalttiin, ja kuoli kallonmurtumaan. Ei ole selvinnyt tänäkään päivänä, oliko potkupyörässä jotain vikaa. Ehkä ukille tuli vaan huimausta ja siksi kaatui. Mutta uni oli outo.

Mutta mielikuvituksen tuotetta, luulisin. Olen siis agnostikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme