Montaako kieltä osaatte? Minä osaan kahdeksaa!
Kommentit (46)
Minö osaan aina yhtä kieltä enemmän kuin te muut koska olen tietysti parempi ihminen kuin te muut.
Mutta onko sinulla mitään sanottavaa?
:))
Neljää osaan 'vähintään ihan ok' ja viidettä vähän.
Minä osaan rakkauden kielen. Muuta ei tarvita.
Mies
Minä toimin aikanaan Atrialla 10v kielenkääntäjänä. Ei ollut kummoinenkaan opittava.
Vierailija kirjoitti:
Joo sä osaat. :D
Oot ihanan kateellinen :) Ap
Ihan kunnolla lasken osaavani kahta.
Kolmatta osaan ihan kohtalaisesti.
Sitten on monia joita osaan small talkin verran.
Vierailija kirjoitti:
:))
Mä odotan, että te sanotte ensin jotain. Sit pääsen kuittaileen ja brassaileen :) Ap
Mitä hyödyt sillä? Itse osaan suomea ja englantia, koska muita ei ole ollut aikaa opetella ja ne ovat suhteellisen hyödyttömiäkin. Tienaan yli sata tonnia vuodessa.
Neljää sujuvasti joista kahta ilman murretta (äidin ja isän kielet) sekä näiden lisäksi kahta välttävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:))Mä odotan, että te sanotte ensin jotain. Sit pääsen kuittaileen ja brassaileen :) Ap
Eli nolo teini.
Kolmea (suomi=äidinkieli, englantia ja ruotsia kuuntelen, kirjoitan ja luen sujuvasti, mutta en puhu, vaikka osaan :D))
Suomea ja englantia kunnolla. Ruotsia, norjaa, tanskaa, saksaa, viroa ja hollantia riittävästi, että osaan lämmittää einekset kutakuinkin oikein. Venäjää pari sanaa. Eli kahta kieltä.
Joskus miettinyt kielten opiskelua enemmän, mutta ei ole oikein käyttöä. Jos kaivas ruotsin oppikirjat esiin ja opettelis sitä sen jälkeen vähän pidemmälle omatoimisesti, niin siitä ois suht helppoa opetella norjaa ja tanskaa. Viro viel tosta lisäks, niin parin vuoden aktiivisella opiskelulla vois väittää osaavansa kuutta kieltä.
Voi juku.
Välttävästi suomea, pohjanmaata täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:))Mä odotan, että te sanotte ensin jotain. Sit pääsen kuittaileen ja brassaileen :) Ap
Eli nolo teini.
Teinit ei yleensä osaa kahdeksaa kieltä, joista kolmea äidinkielisen tasoisesti, yhtä sujuvasti, yhtä hyvin, yhtä lukenut 66 op:ttä yliopistossa jne jne :)
Ap
Kielten opiskelu pitää aivot virkeänä, joten se on hyvä juttu. Enemmän kuitenkin suosittelisin yleissivistävää opiskelua, koska se kasvattaa yksilön tietotasoa ja ajattelukykyä enemmän.
Joo sä osaat. :D