Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa kokeneet: haluan laihtua, en kiinteytyä/saada lihaksia

Vierailija
12.12.2016 |

Olen täysin kyllästynyt kuntoiluprojektiini. Olen liikkunut nyt 1,5 vuotta n. 6 krt vko monipuolisesti ja syön aika terveellisesti. Ikää 40 joten vaihdevuodet lähenee. Taas kerran olen huomannut että olen saanut lihaksia ja kiinteytynyt, laihtunut toki olen myös n. 20 kg ja vaatekoko pienentynyt 4 numerolla (koosta 48 kokoon 40). MUTTA: haluaisin olla nimeonomaan hoikan vartalon, en tätä tymäkkää lihaksikasta kuten aina vartaloni on ollut. En halua isoa takapuolta tai rintoja, lihaksikkaita käsivarsia tai reisiä, vaan solakan ja hoikan vartalon.

Tämä on ollut haaveena koko elämäni, sillä vartalotyyppini on tiimalasi, rinnat valtavat samoin takapuoli kasvanut kahvakuula/salitreenissä. Olen kyllä kiinteä, esimerkiksi reisissä ja pohkeissa ei ole ylimääräistä, missään ei hölsky rasva, mutta silti reidet ja sääret ovat paksut. Olen ollut aina helposti lihaksia saava, teini-ikäisenä harrastin erästä urheilulajia kilpatasolla ja jo silloin reidet olivat paksut, samoin käsivarret ja sääret. Valmentajani pitivät lihaksien saamista arvossaan, ja se aina mainittiinkin,ilmeisesti jotkut ihmiset kuuluvat tähän vartalotyyppiin ja saavat lihaksia helposti. Samoin painoni on ollut aina indeksin ylärajoilla, jo lapsuuskuvissa vartaloni on mallia tymäkkä, ilmeisesti olen perinyt tämän vartalonmallini isältäni joka oli lihaksikas ilman mitään liikuntaharrastusta.

Vyötärön ja lantion suhde on iso, vy 75 ja lantio 104, samoin yläosasta menee tiimalasin mittoihin (en halua mainita kuppikokoani). Rinnat ja takapuoli haittaavat urheillessa, ovat oikeasti tiellä. Samoin vaatteita on vaikeaa löytää. Kuvaa aika paljon se että tätä kroppamallia näillä mitoilla ei löydy vartalonmallilaskureista länsi-eurooppalaisen alta vaan tummaihoisten/latinoiden kohdalta. Olen täysi vastakohta hoikkajalkaisille omenamallisille, joka on Suomessa tyypillisin vartalonmalli (ja näyttää helposti hoikalta).Useilta olen saanut kuulla että epäilevät minulla olevan silikonit, sillä jostain syystä laihtuminen ei pienennä rintojani.

Miten saisin solakan, hoikan kropan, muotojen menetys ei haittaa, vaan on jopa suotavaa. Lopetanko urheilun kokonaan ja alan tekemään esim. pitkiä kävelylenkkejä ja kalorit minimiin?

Noi superdieetit jne eivät toimi kun tavoitteena on kiinteytyminen ja lihaksien saaminen ja niitä en halua. Ihan sama, mitä kukakin pitää kauniina, itse haluan olla HOIKKA. Olen aika lyhyt, ja tämä peritty vartalonmalli rajoittaa jonkin verran mutta haluan edes tavoitella hoikkuutta kun kerran painokin on pudonnut ja nyt olisi mahdollista kerrankin saada se unelmien vartalo. Ja kyllä, olisin mielummin laiha, löysä, pienirintainen kuin kiinteän muodokas. Tämä on tärkeää myös sillä lapseni on perinyt minun vartalonmallini, ja haluaisin olla hänelle esimerkkinä siitä miten itsensä voi hyväksyä ja pitää kropan kunnossa (itseäni lapsena/nuorena muodoista kiusaattiin ja koin häirintää teinistä asti vanhempien miesten taholta).

Auttakaa, te hoikat ja solakat!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut joskus nuorempana alipainon rajallekin vain syömistä vähentämällä, en liikkunut yhtään. En ole koskaan innostunut liikunnasta tai saanut pakotettua itseäni harrastamaan sitä. Näin nelikymppisenä vaihtoehtoni ovat olla läski läski tai laiha läski. Aika tyytyväinen olen silti aina ollut. Tiedän, että mielipiteeni on kerettiläinen, mutta minusta kroppani on varsin naisellinen.

Vierailija
22/23 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitusyöminen on paha ihmisen fysiikalle. Monet arvot menee vituralleen kun kroppa uskoo keskitysleirin koittaneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet kuin minä. Olen aina ollut tosi lihaksikas ja urheillutkin sm-tasolla. Vihaan lihaksikasta naiskroppaa. En käsitä miten sitä voidaan pitää hyvännäköisenä - leveät hartiat naisella on kamalaa.

Isot tissit ja kapea uuma ja jäätävät pohkeet ja reidet täällä. Sain ne pois 10 v sitten lopettamalla liikunnan ja syömällä tosi vähän. En kuitenkaan kokenut olevani dieetillä, söin vain vähän. Sitten retkahdin urheiluun taas ja tässä ollaan :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän