Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies on sitä mieltä, ettei meidän tarvitse erota ja "suhteemme on hyvä!" . mitä hel"""iä? :(

Vierailija
12.12.2016 |

olen saanut kestää vuosia vitseiksi naamioituja piikkejä, vähättelyä ja arvostelua. jopa telkkarin katselu on jatkuvaa valtataistelua: lempisarjani ovat miehen mielestä paskaa ja miehen lempiohjelmat taas unettavat minua.. samoin mies vihaa mielimusiikkiani ja toisinpäin. mikä nyt on ymmärrettävää, jos toinen kuuntelee Nekromanticia ja toinen Yötä..

olemme olleet 15v yhdessä ja noista ensimmäiset 5v olivat normaali, onnellinen parisuhde... lapsia on 2, jos olisimme lapsettomia olisin luultavasti jo häipynyt aikapäiviä sitten ! koska mies on kuitenkin hyvä isä, yritin kestää, mutta nyt tuli mitta täyteen. haluan muuttaa pois.. ja tätähän mies ei ymmärrä! "mä siivoan, mä teen teille ruokaa, mikä sulla nyt on huonosti? sulla on varmaan hormonit sekas tai jotain..."

AI MIKÄ ON HUONOSTI? en halua enää edes hipaista tuota miestä, en nukkua vieressä enkä suudella ja tulen pahalle päälle heti kun tämä saapuu töistä, mutta miehen mielestä meillä on "hieno suhde ja kaikki hyvin". tämä on parisuhteen irvikuva ja sitä ei pelasta se, että mies pesee pyytämättä vessaan ja leipoo sämpylöitä !

onko mies tosiaan niin vanhankantainen, että lasten (lapsilla pitää olla ehjä koti! erolapset menevät sekaisin!) takia tahtoo jatkaa tätä pelleilyä?!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan happea. Jos mies on kerran saanut 10 vuotta olla sellainen pösilö kuin kerrot, niin miksi hänen pitäisi haluta olla eroamassa? Hänellähän on kaikki hyvin.

Vierailija
2/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettet ole sekaisin? Lyöhän kuule se torttu pöytään! Kyllä ne asiat siitä selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset sano sille äijälle, ettei sua huvita kuunnella jatkuvaa ilkeilyä? Vai onko se piikittely vain omassa päässäsi?

Vierailija
4/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota heti uhteyttä terapeuttiin. Kirjoituksesi perusteella sanon näin.

Vierailija
5/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sanonut suoraan miehelle, että mikä mättää? Kuulostaa siltä, että miehen pitäisi taas olla ajatustenlukija.

Vierailija
6/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut keskustella asiasta aikaisemmin. Nyt on hankalampi muuttua ja puuttua käytöksiinne.

Vierailija
7/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikset sano sille äijälle, ettei sua huvita kuunnella jatkuvaa ilkeilyä? Vai onko se piikittely vain omassa päässäsi?

ei ole. vi""ee jopa ystävieni kuullen ja he kaikki ovat kauhussaan asiasta. esim. kerran menimme ystäväni kanssa nettiin ja mies huikkaa " hei Tiina (ystäväni nimi), katso ettei tuo tohelo riko meidän uutta konetta !"ja toinen ystävä todisti, kun en meinannut saada farkkuja kiinni ja mies (joka oli muuten sinä aamuna itse leiponut!) huuteli "pullaa pullaa, enemmän vaan pullaa!" laukoo viikottain jotain ilkeää ja sitten kun itken, esittää ihmettelevänsä kun en "huumoria kestä"

tekee mielellään ruokaa, mutta samalla puhisee että "nälkäänhän tässä kuoltaisiin jos en olisi kokkaamassa!" jos olen siivonnut, huokaa että ei näin JA SIIVOAA UUDESTAAN.  ei suostu lähtemään esim. kavereiden kanssa  laivalle sillä "kuka täällä ruokaa laittaa kun olen poissa ? ette te pärjää, en voi lähteä ".. ja sitten puhisee marttyrina sohvannurkassa KUN EI PÄÄSE IKINÄ MIHINKÄÄN.

itsetuntoni on ihan riekalainena, enkä jaksa enää edes yrittää :( teen kaikkeni, eikä kelpaa!

Ap

Vierailija
8/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kertonut miehellesi että piikittelyt ärsyttävät/satuttavat? Mitä tapahtui 10 vuotta sitten kun tämä alkoi?

Jotenkin en usko että tässä on kyse vain tv-sarjojen ja musiikkimaun piikittelystä. Piikitteleekö kaikesta muustakin?

Pitäisiköhän sinun ihan puhua sen miehesi kanssa ja kertoa mikä on vikana. Ja kun tämä piikittely alkaa niin sano (kunhan lapsia ei ole paikalla) että tämän takia haluat erota, et jaksa kuunnella jatkuvaa piikittelyä, se syö sinua ja nyt on tullu mitta täyteen. Sano myös että et voi tv-sarja- ja musiikkimaullesi mitään, ja että se ei tarkoita että jos joku muu katsoo eri ohjelmia kuin miehesi, siinä ei ole mitään väärää. Ei ole oikeanlaisia tai vääränlaisia ohjelmia, samalla lailla kaikki istuu sohvalla töllöttämässä. Kerro kuinka kuolettavan tylsiä miehen ohjelmat ovat ja kuinka kauheaa musiikki on. Jos lapset ovat paikalla niin kerro samat asiat myöhemmin kahden kesken, sano että "muistatko kun tänään sanoit niin ja niin..." Onko hankalaa hankkia toinen tv tai kuunnella musiikkia kuulokkeilla? Ei ole.

Jos yhteistä säveltä ei löydy niin eiköhän ero ole paras vaihtoehto. Sinä siitä päätät. Ole valmis myös kantamaan seuraukset. Erotessa helpottaa aika paljon kun toinen tietää että miksi erotaan. Vaikka monesti käy niinkin että vaikka selittää miljoona kertaa mikä on vikana niin toinen ei vain kuuntele ja vetää aivan omat päättömät johtopäätöksensä.

Vierailija
9/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itken  iltaisin suihkussa, etteivät lapset kuule. olen itkenyt myös baarissa ja lenkkipolulla. melko terapeuttista.. nukkumaan menen vasta miehen jälkeen ja mieluiten nukkuisin sohvalla! tuntuu ettei elämässä ole enää iloa ja mies vain ihmettelee että hänhän laittaa ruokaa ja leikkii lasten kanssa, mikä ihme minua  voi surettaa?

seksin puutetta nurisee eikä ymmärrä senkään suhteen, mikä on vikana kun ei haluta. annan kerran viikossa, että pitäisi turpansa kiinni..

Ap

Vierailija
10/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuota on kymmenen vuotta jatkunut niin tuskin se siitä miksikään muuttuu.

Vierailija
11/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä toivon, että mies löisi mielummin turpaan kuin aukoisi päätään. musta silmä sentään paranee jälkiä jättämättä. sydän ei..  ystäväni koettavat vakuuttaa minulle ettei minussa ole mitään vikaa, mutta 2h miehen kanssa saman katon alla saa nuo vakuuttelut tyhjiksi. olen ruma, lihava, hyödytön... nytkin alkaa itkettää ;( onneksi mies ei ole kotona, ei pääse taivastelemaan että  "mitä se taas itkee ilman syytä?" ai niin hullu, hullu olen myös!  miehen mukaan. unohdinko jotain?lihava hullu hyödytön itkupilli..

joko muutan pois tai vedän itseni kiikkuun, en jaksa enää näin... 

Ap

Vierailija
12/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan sille äijälle, että mikä mättää. Ja kerro vaikka nuo tietokoneenkäyttöesimerkit yms. Tai tee vaikka lista kaikista hänen piikeistään (näin tilanne voi muuttua sinunkin kannalta helpommaksi, kun oikein haluat kerätä niitä). Ja sitten kun on sopivan pitkä lista, niin annat sen miehellesi.

Vierailija
13/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleko sinä sanonut tästä asiasta miehellesi? Ja jos olet, niin miten hän reagoi?

Vierailija
14/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen väkivalta on konkreettista, tekijä tietää kyllä lyöneensä. Ap:n kuvaama henkinen väkivalta taas on abstraktimpaa, on mahdollista että mies ei tajua harrastavansa henkistä väkivaltaa. Jos mies on persoonaltaan kontrolloiva, itsekäs ja ilkeä, hän ei välttämättä tajua että hänen toiminta on väkivaltaa, koska se on häneen niin syvään juurtunut tapa olla ihminen (voi johtua kasvatuksesta tms). Se ei tietystikään oikeuta piikittelyä ja ilkeyttä, mutta voi selittää miksi mies ei nyt ymmärrä miksi haluat erota. 

Ap et tarvitse miehen lupaa eroon. Jos haluat erota, voit erota.

Vierailija
15/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita kirje jossa kerrot missä mättää, tulee ainakin kaikki sanottua ilman keskeytyksiä ja riitelyä.

Vierailija
16/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysinen väkivalta on konkreettista, tekijä tietää kyllä lyöneensä. Ap:n kuvaama henkinen väkivalta taas on abstraktimpaa, on mahdollista että mies ei tajua harrastavansa henkistä väkivaltaa. Jos mies on persoonaltaan kontrolloiva, itsekäs ja ilkeä, hän ei välttämättä tajua että hänen toiminta on väkivaltaa, koska se on häneen niin syvään juurtunut tapa olla ihminen (voi johtua kasvatuksesta tms). Se ei tietystikään oikeuta piikittelyä ja ilkeyttä, mutta voi selittää miksi mies ei nyt ymmärrä miksi haluat erota. 

Ap et tarvitse miehen lupaa eroon. Jos haluat erota, voit erota.

Avausviestissähän ap ihmetteli sitä, miksei mies halua erota? No ei kai, kun asiat menee miehen mielen mukaan. Ap voi tehdä niin kuin haluaa myös, erota jos tahtoo. 

Vierailija
17/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei tosiaankaan ole normaali parisuhde , että pillittää suihkussa, kun mies on sanonut pahasti!

veikkanpa että mies on narsisti ja ap herkkä. ap:n kannattaa nyt lähteä kun vielä on voimia . 

Vierailija
18/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis...öö. .

Apua, mutta mun mielestä ap on aika uhriutuvaa tyyppiä...

Mä jotenkin aattelen asiosta niin, että muut kohtelee minua niin kuin minä sallin. Eli jos kymmenen vuotta puree hammasta ja ottaa niskaan vaikka mitä huumorin kukkasia, niin on hieman naiivia odottaa, että se 'huumori' loppuisi kun itseltä menee asiasta kuppi nurin.

Oikeesti joku ihminen voi pitää törppöjä juttujaan läppänä. Eikä oikeesti näe, että nyt menee lapasesta jos reagoi näkymättömästi menemällä yksin metsään tai suihkuun vaikeroimaan.

Lopeta. Tuntuu loukkaavalta. En hyväksy tuollaista puhetta. Voisitko sanoa ääneen suikuitkujen sijaan?

Montako kertaa olet selvästi sanonut miehellesi, että nyt seis? Että nyt loppuu loukkaukset tai tämä liitto.

Niin, että toinen tajuaa?

Miehesi vastaa omista sanoista ja teoistaan.

Samoin ap. Jos ei sano tai tee selväksi ajatuksiaan, niin kukaan ei tiedä. Parhaimmatkaan meistä eivät ole meedioita. Joku tietty odotusarvo toisen olemisesta voi olla, mutta ilman sanoja on vaikea tajuta, varsinkin jos ei ole asiasta selvästi tuonut rajojaan ja ajatuksiaan julki. Kymmenen vuotta on pitkä aika, joku voi erehtyä ja luulla, että omat läpät on toisenkin mielestä harmittomia ja sallittuja jos vain hiljaa mielessään jupisee .

Vierailija
19/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sinkkuus ei kyllä ole yhtään hullumpaa...

Vierailija
20/27 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä mitä hyötyä on märistä siellä suihkussa...ei se mitään auta tai muuta.

Omat rajat olisi pitänyt asettaa jo silloin 10 vuotta sitten eikä kuunnella mitään piilovittuiluja ja piikittelyjä ja vähättälyjä vuosikausia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi