Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko hyväntekeväisyyteen rahaa?

Vierailija
12.12.2016 |

Itse en ole antanut kuin katusoittajille ja veteraaneille. Lisäksi annan Pelastusarmeijalle. Tuntuu kauhealta, kun joka paikassa lähes kerjätään rahaa kaiken maailman hyväntekeväisyyskohteisiin. Pitäisi vaatia tehokkaampaa verovarojen jakopolitiikkaa. Suuri osa noista hyväntekeväisyysrahoista menee sitä paitsi organisaation suuruuden kasvattamiseen ja pönkittämiseen, ei itse kohteisiin. Tuttavani on jonkinlaisena koordinaattorina eräässä suuressa hyväntekeväisyysjärjestössä. Työ tuntuu olevan kaukana varsinaisesta auttamisesta. Näitä suunnittelijoita ja koordinaattoreita on siellä enemmän kuin suuressa markkinointiyhtiössä. Missä on tehokkuuden vaatimus näissä järjestöjen suojatyöpaikoissa? Eikö avuksi annettu raha pitäisi toimittaa liki täysimääräisesti perille?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vuosien varrella antanut sotaveteraaneille,

Veteraanijärjestöillä taitaa olla rahaa niin paljon että jokainen veteraani kun osansa saisi, ei olis huolen häivää. Mutta niinhän se on että rahaa pantataan tileillä ja suuri osa käytetään järjestön pyörittämiseen. Oikeestihan siinä ei montaa ihmistä tarvittaisi hommaa koordinoimaan.

Vierailija
22/22 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan satunnaisesti wwf:lle ja spr:lle (yleensä joulukeräykseen). Tänä vuonna annoin myös unicefille. Ennen lahjoittamista katson miten järjestö rahansa käyttää ja suosin niitä joilla menee vähiten hallintokuluihin. Toki avustusjärjestöissä on myös ongelmia mutta en rupeaisi niitä kaikkia täysin demonisoimaan. Ja mieluummin menee edes muutama euro oikeasti apua tarvitsevalle kuin että mä käyttäisin ne sit johonkin turhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme