Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri lopetti kimppakyydin tosta vaan!

Vierailija
12.12.2016 |

Onko tämä normaalia käytöstä?

Minun naapuri sanoi tänään aamulla, kun menin parkkipaikalle, ettei enää "viitsi kuskata" minua töihin. Jouduin sitten menemään bussilla.

Minusta kimppakyyti oli kätevä ja ekologinen tapa taittaa työmatka aamulla.

Harmittaa että nyt täytyy mennä bussilla ja raitiovaunulla.

Mikähän sille naapurille mahtoi tulla? Outoa käytöstä!

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa jatkaa tätä provoa, mutta itse kuljin aikoinaan naapurikaupungissa töissä ja matkaa noin 60km. Moni muukin kulki ja pikkuhiljaa siinä sitten alkoi muodostua kimppaporukoita. Autollisten kesken homma toimi loistavasti, kun ajettiin vuorotellen omilla autoilla, eikä kenenkään tarvinnut maksaa toisilleen mitään. Alussa mukana oli myös autottomia, jotka maksoivat rahalla matkoista, koska ei ollut autoa jolla ajaa oma vuoro. Pikkuhiljaa nämä autottamat putosivat kyydeistä pois, kun eivät suostuneet maksamaan riittävää osuutta omista kyydeistään, vaan olettivat että saavat kulkea pikkuhiluilla mukana, kun kuitenkin autolliset joutuvat ajamaan sen matkan joka tapauksessa. Mutta onhan siinä iso ero että onko kimpassa neljä autollista, vai kaksi autollista ja kaksi vapaamatkustajaa.

Tää sinun kyhäelmä osoittaa loistavasti yksityisautoilun kannattajien arrogantin tyhmyyden! Kohta varmaan vaadit että niiden autottomien olisi pitänyt maksaa sun auton pysäköinnistökin työpäivän aikana ja maksaa yksi talvirengas :D

Ap

Pysäköinti oli maksutonta. Bussit kulkee teitä autottomia varten. Ekologisuus on vain tekosyy, köyhyys on todellinen syy autottomuuteen.

Vierailija
42/53 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus oli vielä ihan virkistävä - tästä olisi voinut saada maanantaiksi seurattavaa - mutta nämä Apn liian helpot vastaukset vei homman pensaaseen. Uskottavuus meni heti.

Tuomariäänet 1/5 - aloitus oli ok

Jep. Huono provo. Liian överit ja liian agressiivinen. Keksi ap uusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olikin yllättävän hauska. :D

Ap, ihan yhtä paljon bensaa siinä kuluu vei hän sinut töihin tai ei. Todennäköisesti enemmänkin ellette ole töissä samassa paikassa, hyvin lähekkäin tai matkan varrella. Sen sijaan bussit kulkevat joka tapauksessa, joten miksi et kulje niillä? Nehän ovat se ekologisin vaihtoehto.

Kun toisella on auto ja toisella ei, toinen joutuu näkemään enemmän vaivaa kun ajaa autoa ja se on väsyttävää. Sinä sen sijaan vain istua rönötät rentona vieressä. Bensan lisäksi naapurisijoutuu maksamaan auton vakuutusmaksuja ja veroja. Hän siis maksaa siitä että hän pystyy käyttämään omaa autoansa, ja sinun mielestäsi sinun pitää päästä ilmaiseksi?

Vierailija
44/53 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus samanlainen tilanne... siis kuskasin erästä tyyppiä töihin mutta lopetin sen kun ei alkanut bensarahoja kuulua pyynnöistä huolimata.

Vierailija
45/53 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olethan maksanut osuutesi bensoista ja muista autoilun kuluista?

Siipeilijöitä eikukaan viitsi kuskata.

No kylläpä täällä taas ajatellaan vanhanaikaisesti! Oletteko huomanneet, että elämme 2010-lukua?

Naapuri jo maksaa ne bensat joka tapauksessa. Koska naapuri on päätynyt epäekologiseen yksityisautoiluun, ei kai minun tarvitse rahoittaa sitä? En halua maksaa ilmaston pilaamisesta. Itse asiassahan naapurin pitäisi maksaa minulle, että kuljen hänen autossaan, koska se pienentää hänen fossiilisten polttoaineiden käytön aiheuttamia ympäristöhaittoja! Siis ihan samoin kuin mistä päästökaupassa on kysymys.

Ja mihinkään auton kuluihin en halua osallistua, koska en kannata yksityisautoilua! Minun moraalini ei taivu sentään ihan kaikkeen. Ap

Olet täysin oikeassa. Sinun tulee tehdä rikosilmoitus naapurisi törkeästä toiminnasta.

Vierailija
46/53 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kylläpä täällä taas ajatellaan vanhanaikaisesti! Oletteko huomanneet, että elämme 2010-lukua?

Naapuri jo maksaa ne bensat joka tapauksessa. Koska naapuri on päätynyt epäekologiseen yksityisautoiluun, ei kai minun tarvitse rahoittaa sitä? En halua maksaa ilmaston pilaamisesta. Itse asiassahan naapurin pitäisi maksaa minulle, että kuljen hänen autossaan, koska se pienentää hänen fossiilisten polttoaineiden käytön aiheuttamia ympäristöhaittoja! Siis ihan samoin kuin mistä päästökaupassa on kysymys.

Ja mihinkään auton kuluihin en halua osallistua, koska en kannata yksityisautoilua! Minun moraalini ei taivu sentään ihan kaikkeen. Ap

Ap hei, olet kyllä aikamoinen LehmÄ

Vierailija
47/53 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos ap joku viherfasisti? Kääntelet ja vääntelet totuutta siihen malliin.

Vierailija
48/53 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet täysin oikeassa. Sinun tulee tehdä rikosilmoitus naapurisi törkeästä toiminnasta.

Kannattaa neuvotella ensin naapurin kanssa. Takautuvasti menetetyt työmatkat kauppakäynteinä ja huomisesta asti homma rullaa kuten ennen, niin et tee rikosilmoitusta tuosta kauheasta toiminnasta. Olisi kuitenkin vähän reilu, vaikka naapuri onkin selvä lurjus, kun yrittää velvollisuudestaan noin luistaa.

Vierailija
49/53 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän provoyritelmä ei tietenkään ole totta, mutta oma kokemukseni kimppakyydetettävästä on seuraava: 

Naapuri kysyi ihan ystävällisesti, voinko alkaa kyyditä häntä työpaikalleen, joka on hyvin lähellä omaani ja tarjosi korvausta tästä. 

Vaikutti ihan hyvältä idealta ja suostuin. Pari kuukautta jaksoin: ensinnäkään ei maksanut mitään ja en nyt ruvennut ulosotolla uhkailemaan. Mitä se nyt minulta sinänsä on pois, jos joku istuu kyydissä. 

MUTTA, myöhästyi tosi usein sovitusta ajasta milloin milläkin verukkeella. Pyyteli kyllä kohteliaasti anteeksi. Pinna paloi siinä vaiheessa, kun myöhästyin hänen takiaan tärkeäksi luokiteltavasta palaverista. 

Lisäksi jatkuvasti radiokanava ei ollut hänen makuunsa ja muutenkin marmatti koko matka milloin mistäkin, esim. muka ajamastani ylinopeudesta (ei edes pitänyt paikkaansa)

Pakko oli sitten keksiä tekosyy, että järjestely ei käykään. Miksi tekosyy? 

No... siksi, että lapset ovat kavereita ja en halua naapurisuhteisiin säröjä. Olen lisäksi ns. liian kiltti ihminen sanomaan suoraan ketutukseni alkulähteet. Nyt sitten usein ajan bussipysäkin ohi, missä hän värjöttelee. 

Tyhmältä sekin tuntuu, mutta kun ei toiminut, niin ei toiminut. 

Vierailija
50/53 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa neuvotella ensin naapurin kanssa. Takautuvasti menetetyt työmatkat kauppakäynteinä ja huomisesta asti homma rullaa kuten ennen, niin et tee rikosilmoitusta tuosta kauheasta toiminnasta. Olisi kuitenkin vähän reilu, vaikka naapuri onkin selvä lurjus, kun yrittää velvollisuudestaan noin luistaa.

Tämä on ihan kohtuullista. Ei kannata alentua naapurin tasolle 🙂

Vierailija
51/53 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asutte?

Vierailija
52/53 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä pummeja on nähty. Yksikin "ystävä" oletti, että voi matkustaa kyydissäni 200 km/ 5 pvänä vkossa, koska minulla on auto ja ajan töihin joka tapauksessa 😀. Kerran pyysin bensarahaa suoraan ja sainkin. Kerran ei antanut, vaikka pyysin. Siihen loppui kyydit. Kk loisi minun autossani. Törkeääääää!!!!

Vierailija
53/53 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en haluais kyllä olla sidoksissa kenenkään muun aikatauluihin kuin omiini. Ymmärrän naapuriasi

Ainahan se joka tapauksessa menee puoli kasilta autolleen. Ei meillä mitään aikatauluja ole sovittu. Ap

Asutko kenties Solsidanissa?