Naapuri lopetti kimppakyydin tosta vaan!
Onko tämä normaalia käytöstä?
Minun naapuri sanoi tänään aamulla, kun menin parkkipaikalle, ettei enää "viitsi kuskata" minua töihin. Jouduin sitten menemään bussilla.
Minusta kimppakyyti oli kätevä ja ekologinen tapa taittaa työmatka aamulla.
Harmittaa että nyt täytyy mennä bussilla ja raitiovaunulla.
Mikähän sille naapurille mahtoi tulla? Outoa käytöstä!
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Minun naapuri sanoi tänään aamulla, kun menin parkkipaikalle, ettei enää "viitsi kuskata" minua töihin. Jouduin sitten menemään bussilla.
Taidat olla hyväksikäyttäjä ja naapurisi tajusi sen. Tarpeeksi kun toista pissii silmään niin joutuu itsekin kärsimään. Olisiko kannattanut osallistua matkakuluihin tms.
Vierailija kirjoitti:
Miten se sen lopetti jos siitä ei edes ollut mitään sovittu?
No sanomalla, ettei viitsi enää kuskata minua. Sillä tavalla lopetti.
No ymmärsin, että meillä oli sanaton sopimus. Johan tässä pari kuukautta mentiin kimpassa töihin. Ja kun puhuttiin yksityisautoilun haitoista, niin luulin että hän oli samaa mieltä ja ymmärsi kyseessä olevan ympäristöteko! Mutta hän sitten ei ollutkaan päässyt 2010-luvulle. Ap
Siis sä olet lojunnut sen autossa tuulenhuuhtoma perseesi homeessa ja vielä saarnannut samaan aikaan yksityisautoilun haitoista ja nyt ihmettelet, mitä tapahtui. Ok.
Hum.kand. on aloittanut kaljan kittaamisen tänään ajoissa. Varo ettei mene työn puolelle.
Moraalisesti ja ekologisesti hyväksyttävää siipeillä kulkemalla yksityisautolla?
Kaksinaismoralismi ei enää onnistu. Hyvää työmatkaa niillä julkisille.
Mikä jäi epäselväksi, koska tiedät syyn? Naapurisi ei viitsi enään kustata sinua töihin.
Kyllä sen autoilun kulut nousee, kun siellä on useampi kyydissä. Kulutus siis nousee, kun on painavampi kuorma. Joten raahaa ne kilosi sinne bussipysäkille ja maksa omat matkasi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko osallistunut bensakuluihin?
Kaikki köyhät olettavat että kyyditsemisestä riittää se että osallistuu bensakuluihin. Bensakulut on noin 30% auton kuluista. Jos antaisin kyydin jollekkin, niin oletan että hän maksaa vähintään kaikki bensakulut, mielummin vähän vielä enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksoit kyydistä tai kuskasitko vastavuoroisesti? Porvoosta on onneksi hyvät yhteydet.
Kuten sanoin edellä, en katso moraalisesti ja ekologisesti hyväksyttäväksi rahoittaa yksityisautoilua. Eikä minulla ole autoa tai korttia samasta syystä. Ap
Mutta kyyti kyllä kelpaa. Kaikenlaista porukkaa sitä Porvoosta löytyykin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se sen lopetti jos siitä ei edes ollut mitään sovittu?
No sanomalla, ettei viitsi enää kuskata minua. Sillä tavalla lopetti.
No ymmärsin, että meillä oli sanaton sopimus. Johan tässä pari kuukautta mentiin kimpassa töihin. Ja kun puhuttiin yksityisautoilun haitoista, niin luulin että hän oli samaa mieltä ja ymmärsi kyseessä olevan ympäristöteko! Mutta hän sitten ei ollutkaan päässyt 2010-luvulle. Ap
Sanottomat sopimukset tai oletukset eivät ole 2010-lukua, mieluummin peruja jostakin vuosisadan takaisista ajoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksoit kyydistä tai kuskasitko vastavuoroisesti? Porvoosta on onneksi hyvät yhteydet.
Kuten sanoin edellä, en katso moraalisesti ja ekologisesti hyväksyttäväksi rahoittaa yksityisautoilua. Eikä minulla ole autoa tai korttia samasta syystä. Ap
No nythän pääsit eroon yksityisautoilusta ja saat kulkea ekologisesti julkisilla. Mitä parkumista tässä muka nyt sitten on?
En jaksa jatkaa tätä provoa, mutta itse kuljin aikoinaan naapurikaupungissa töissä ja matkaa noin 60km. Moni muukin kulki ja pikkuhiljaa siinä sitten alkoi muodostua kimppaporukoita. Autollisten kesken homma toimi loistavasti, kun ajettiin vuorotellen omilla autoilla, eikä kenenkään tarvinnut maksaa toisilleen mitään. Alussa mukana oli myös autottomia, jotka maksoivat rahalla matkoista, koska ei ollut autoa jolla ajaa oma vuoro. Pikkuhiljaa nämä autottamat putosivat kyydeistä pois, kun eivät suostuneet maksamaan riittävää osuutta omista kyydeistään, vaan olettivat että saavat kulkea pikkuhiluilla mukana, kun kuitenkin autolliset joutuvat ajamaan sen matkan joka tapauksessa. Mutta onhan siinä iso ero että onko kimpassa neljä autollista, vai kaksi autollista ja kaksi vapaamatkustajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nythän pääsit eroon yksityisautoilusta ja saat kulkea ekologisesti julkisilla. Mitä parkumista tässä muka nyt sitten on?
Miten et voi ymmärtää tämän jutun pointtia? Siis viemällä minut töihin naapuri vähentää yksityisautoilun aiheuttamaa hiilidioksidijalanjälkeään, koska siinä autossa kulkee kaksi. Mutta hän ei tietenkään voi vaatia maksua minulta, koska päinvastoin hänen pitäisi maksaa minulle jalanjälkensä pienentämisestä.
Tervetuloa 2010-luvulle! Ap
Aloitus oli vielä ihan virkistävä - tästä olisi voinut saada maanantaiksi seurattavaa - mutta nämä Apn liian helpot vastaukset vei homman pensaaseen. Uskottavuus meni heti.
Tuomariäänet 1/5 - aloitus oli ok
Vierailija kirjoitti:
En jaksa jatkaa tätä provoa, mutta itse kuljin aikoinaan naapurikaupungissa töissä ja matkaa noin 60km. Moni muukin kulki ja pikkuhiljaa siinä sitten alkoi muodostua kimppaporukoita. Autollisten kesken homma toimi loistavasti, kun ajettiin vuorotellen omilla autoilla, eikä kenenkään tarvinnut maksaa toisilleen mitään. Alussa mukana oli myös autottomia, jotka maksoivat rahalla matkoista, koska ei ollut autoa jolla ajaa oma vuoro. Pikkuhiljaa nämä autottamat putosivat kyydeistä pois, kun eivät suostuneet maksamaan riittävää osuutta omista kyydeistään, vaan olettivat että saavat kulkea pikkuhiluilla mukana, kun kuitenkin autolliset joutuvat ajamaan sen matkan joka tapauksessa. Mutta onhan siinä iso ero että onko kimpassa neljä autollista, vai kaksi autollista ja kaksi vapaamatkustajaa.
Tää sinun kyhäelmä osoittaa loistavasti yksityisautoilun kannattajien arrogantin tyhmyyden! Kohta varmaan vaadit että niiden autottomien olisi pitänyt maksaa sun auton pysäköinnistökin työpäivän aikana ja maksaa yksi talvirengas :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää sinun kyhäelmä osoittaa loistavasti yksityisautoilun kannattajien arrogantin tyhmyyden! Kohta varmaan vaadit että niiden autottomien olisi pitänyt maksaa sun auton pysäköinnistökin työpäivän aikana ja maksaa yksi talvirengas :D
Ap
Ap on provo, mutta... Oon parissa ympäristöjärjestössä tehnyt vapaaehtoishommia ja on kyllä siepannut kun siellä ei ole autollisia, niin saan aina välillä kuunnella kuinka olen kauhea ympäristön pilaaja, kun omistan auton, mutta mun auto tietenkin kelpaa kun on tapahtumia, joihin pitäisi paljon kamaa kuskata. Ja välillä on vaikea sit pyydellä juurikin esim parkkikustannuksia kun tapahtuma järkätään kaupungin keskustassa, jonne olisin muuten mennyt julkisilla, mutta tapahtuman vuoksi joudun jättää auton kalliille parkkipaikalle. Jos Ap ei ole provo todellakin ymmärrän naapuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten et voi ymmärtää tämän jutun pointtia? Siis viemällä minut töihin naapuri vähentää yksityisautoilun aiheuttamaa hiilidioksidijalanjälkeään, koska siinä autossa kulkee kaksi. Mutta hän ei tietenkään voi vaatia maksua minulta, koska päinvastoin hänen pitäisi maksaa minulle jalanjälkensä pienentämisestä.
Tervetuloa 2010-luvulle! Ap
Meni jo vähän yli tämä provoilu. Ei auton hiilijalanjälki siitä penene että istut bussin sijaan naapurin autossa. Kumpikin ajo ajetaan joka tapauksessa.
Olen kahvilla kahvihuoneessa, vaikka mitä se sulle kuuluu mitä minä teen. Ap