Mikä kiire porukalla junassa päästä pois?
Kulen aika paljon nykysin junalla, niin huomannut että monella on hirveä kiire päästä pois junasta ja Tikkurilan asemallekkin on niin kova kiire päästä, että mennään ovelle jonottamaan jo Apolan kohdalla ja sitten seistä törrötetään se vartti siinä. Sama Tampereelle jyväskylästä tullessa, niin Oriveden jälkeen ollaan jo ovelle menossa. Miksi? Ei ole multa pois milläänlailla, mutta naurattaa istua samassa lähijunassa sitten tämmösen kiirehtiän kanssa ja minä olin tyyliin viimeinen joka poistu junasta.
Kommentit (59)
Sitäpaitsi liika istuminen on vaarallista ;)
Kiire seuraavaan kulkuneuvoon, kiire töihin/kouluun/kotiin, kiire ulos, jotta kiireiset sisäänpyrkijät pääsee sitten heti sisään ja tiukoilla aikatauluilla liikennöivät junat pääsee kiireesti jatkamaan matkaansa...
Kuljen aika harvoin junalla ja pelkään, etten ehdi ulos ennenkuin juna jo jatkaa matkaa, jos en ole valmiina ovella töröttämässä :D
No vähän taidat liioitella! ;) Itse monesti lähden ovelle, kun kuulutetaan seuraava asema. Ihan siksi, kun en tunne maisemista, että onko asema oikeasti lähellä. Monella voi sitä paitsi olla kiire jatkoyhteyteen ja siksi ei ehdi odotella niitä kymmeniä muita menijöitä ensin. Päätepysäkillä itsekin jättäydyn viimeiseksi, jos ei ole kiire minnekään tai kukaan odottamassa.
Sama ilmiö busseissa :D noustaan penkiltä vaikka matkaa jäljellä varmaan viisi minuuttia
Saman olen huomannut. Jotkut nousevat pitkän matkan junissa reilu puoli tuntia ennen asemaansa seisomaan käytävälle, eivätkä ole yhtään ennemmin pois junasta, kuin ne jotka istuvat pysähtymiseen saakka paikallansa.
Sulla on ehkä liikaa hajuvettä, koira mukana vaunussa, jonne niitä ei saisi tuoda, tai paha flunssa. T. Astmaatikko
Koska vaihtoyhteyteni lähtee yleensä vain parin minuutin päästä ja missaan sen jos en ole yksi ensimmäisistä junasta poistujista. Jos lähden myöhemmin, tukkivat muut lähtijät reitin kun auttamattakin ei pääse liikkumaan nopeasti.
Asemien tolpilla on vain rajallinen määrä takseja.
Jos on täyttä vaunussa ja junan eteinen on tyhjä niin mukavampi siellä on mennä ne viimeset minuutit.
Nopeuttaa se jonkin verran ja sujuvoittaa kun kaikki ei rynneksi samaan aikaan penkeiltä ylös.
Heh joo. Itse kuljin aikoinaan monta kertaa viikossa väliä Hki-Tre.
Yleensä se kuulutus "Saavumme hetken kuluttua Tampereelle" tuli n. 5 minuuttia aikaisemmin kaiuttimista. Todella moni pomppasi kiireesti siinä kohtaa kassiensa kanssa välikköön ovelle pönöttämään, niin että jono ylettyi pitkälle vaununkin puolelle.
Hyvin usein sitten vielä juna stoppasi noin puolen kilometrin päähän asemasta ja jäi odottamaan raiteen vapautumista. Olihan se hauska katsella kun jengi kärvisteli kahden painavan laukkunsa kanssa 10-15 minuuttia käytävällä tai välikössä. Niin kiire oli, ettei laukkuja voinut edes laskea käsistään tuona aikana. Aika tuskaisia ilmeitä oli ihmisillä, ja vaihtoivat siinä jalkaa ja pyörittelivät silmiään ihan kuin vika olisi jossain muualla kuin omassa älyvapaassa hötkyilyssä.
Itse istuin kaikessa rauhassa paikallani, ja sitten kun juna oli pysähtynyt laiturille ja ne hätähousut päässeet pois alta, kävelin kaikessa rauhassa ulos junasta. Kertaakaan en jäänyt junan vangiksi ja päätynyt seuraavalle asemalle.
Vierailija kirjoitti:
Koska vaihtoyhteyteni lähtee yleensä vain parin minuutin päästä ja missaan sen jos en ole yksi ensimmäisistä junasta poistujista. Jos lähden myöhemmin, tukkivat muut lähtijät reitin kun auttamattakin ei pääse liikkumaan nopeasti.
no ainakin tampereella on aikaa reilusti vaihtaa junaa vaikka olis myöhässäkin ja siellä on aika useasti niin että vaihtojuna, jos siis näitä heti vaihtoja on siinä vieressä.
Itse yritän ihan tietoisesti vähentää istumista. Jos ei koko matkaa viitsi seistä, niin edes osa.
Vierailija kirjoitti:
Heh joo. Itse kuljin aikoinaan monta kertaa viikossa väliä Hki-Tre.
Yleensä se kuulutus "Saavumme hetken kuluttua Tampereelle" tuli n. 5 minuuttia aikaisemmin kaiuttimista. Todella moni pomppasi kiireesti siinä kohtaa kassiensa kanssa välikköön ovelle pönöttämään, niin että jono ylettyi pitkälle vaununkin puolelle.
Hyvin usein sitten vielä juna stoppasi noin puolen kilometrin päähän asemasta ja jäi odottamaan raiteen vapautumista. Olihan se hauska katsella kun jengi kärvisteli kahden painavan laukkunsa kanssa 10-15 minuuttia käytävällä tai välikössä. Niin kiire oli, ettei laukkuja voinut edes laskea käsistään tuona aikana. Aika tuskaisia ilmeitä oli ihmisillä, ja vaihtoivat siinä jalkaa ja pyörittelivät silmiään ihan kuin vika olisi jossain muualla kuin omassa älyvapaassa hötkyilyssä.
Itse istuin kaikessa rauhassa paikallani, ja sitten kun juna oli pysähtynyt laiturille ja ne hätähousut päässeet pois alta, kävelin kaikessa rauhassa ulos junasta. Kertaakaan en jäänyt junan vangiksi ja päätynyt seuraavalle asemalle.
Sitä se tekee vielläkin että odottelee sen 5min siinä radan vapautumista, mutta porukka vaan seisoo oven edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no ainakin tampereella on aikaa reilusti vaihtaa junaa vaikka olis myöhässäkin ja siellä on aika useasti niin että vaihtojuna, jos siis näitä heti vaihtoja on siinä vieressä.
Vaihtoyhteyteni onkin bussi, ei toinen juna.
Vierailija kirjoitti:
No vähän taidat liioitella! ;) Itse monesti lähden ovelle, kun kuulutetaan seuraava asema. Ihan siksi, kun en tunne maisemista, että onko asema oikeasti lähellä. Monella voi sitä paitsi olla kiire jatkoyhteyteen ja siksi ei ehdi odotella niitä kymmeniä muita menijöitä ensin. Päätepysäkillä itsekin jättäydyn viimeiseksi, jos ei ole kiire minnekään tai kukaan odottamassa.
Orivedestä kyllä, mutta Apolasta en.
Nopea vaihto seuraavaan kulkuvälineeseen. Vaihtoehdot joko juosta tai pidentää matka-aikaansa vielä puolella tunnilla.