Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua.. Panacod ja alkoholi

Pelkurityty
11.12.2016 |

Terve! Olen 20v nainen, ja olen nyt kärsinyt noin viikon kovasta päivittäisestä hormonaalisesta päänsärystä, johon olen nyt viimeisinä kolmena päivänä ottanut yhden Panacodin jolla kipu on helpottanut ja olen kyennyt olemaan töissä. Perjantaina otin klo 14 aikaan yhden, ja illalla 21 aikaan join tupaantuliaisissa muutaman tölkin ilojuomaa, pienen humalatilan verran siis. Juomisen lopetin 00 maissa ja painuin nukkumaan. Ei mitään krapuloita ollut seuraavana aamuna.

No sitten päivällä se sama inhottava särky palasi, ja otin Panacodin taas siinä 13-14 maissa. Illalla oli sitten railakkaammat bileet, meni pitkäksi jne...

Tänään sitten nyt 17 maissa alkoi taas tuttu kipu johon codin nappasin, ja tajusin vasta että Paracetamoli alkoholinkäytön jälkeen/ennen on vaarallista, ja nyt pelkään että kuolen viikon sisällä.

Yleensä juon harvoin, 1x kuussa tulee ehkä tällaisia viikonloppuja joten en ajatellut sitten tietenkään tätä asiaa... ja tietenkin tää kipukausi iski samalla kun on ehkäisyn taukoviikko. paniikkihan tästä nyt iski. Onko mulla vaaraa? Jaksaako mun maksa...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hei hei maksallesi.

Oikeasti, pakkoko sitä alkoholia on kiskoa?

Vierailija
2/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt vaan odotellaan ja katsotaan mitä tapahtuu.. Muista päivittää tänne!

Noin lähtökohtaisesti en ymmärrä miksi pelkkä panadoli ei riitä, enkä muutenkaan ymmärrä miten olet niin tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin nyt kuolet eikä varmaan pysyvääkään vahinkoa tapahtunut maksalle. Hyvä että huomasit jo parin päivän päästä ettei alkoholi ja parasetamoli sovi yhteen, mutta muista nyt sekin tulevaisuudessa ettei Panacod (kodeiini) ja alkoholi sovi yhteen nekään...

Vierailija
4/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se luonto karsii meistä tyhmimmät XD

Vierailija
5/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ojentaa Darwin awardin*

Vierailija
6/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään ottaa kännit viinalla ja tabuilla, panacodia paremmin toimii diapam.

Vierailija
7/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda lääke buranaan. Se on toimivampikin. Tuskin kuolet, mut voithan soittaa asiantuntijalle, terveysneuvontaan tms. Jos olisit ottanut haitallisen määrään, niin siinä oli joku aikaraja milloin voi saada jotain vasta-ainetta.

Vierailija
8/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alko yhtä vaarallista maksalle pelkän parasetamolin kanssa. Noilla apn määrillä ei pitäis vielä haittaa tulla nyt jatkossa älä leiki hengelläs.

Vierailija
9/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on jo sanottukin, etteivät nuo aineet sovi yhteen. Sinuna soittaisin varmuuden vuoksi myrkytystietokeskukseen kuitenkin, saat sieltä varmemman vastauksen kuin täältä. Saat myös ohjeistukset, jos tarvitsee tehdä jotain ja mitä oireita kannattaa tarkkailla.

Vierailija
10/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakin syö buranaa tai panadolia kun niistä ei ole MITÄÄN apua. Siksi panacod. Alkoholia en kyllä siihen yhdistä.

Vierailija
11/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain tutkimuksessahan oli todettu Parasetamolin ja alkoholin yhteiskäytöstä olevan päinvastoin hyötyä maksan kannalta. Mutta ei sitä nyt kyllä tavaksi varmaan kannata ottaa. Tuskin siis kuolet.

Vierailija
12/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ottanut siis kolmen päivän aikana yhteensä kolme Panacodia on määrä niin mitättömän pieni että mitään vaaraa ei tästä maksallesi ole vaikka olet nauttinut myös alkoholia. ~>5-10x määrillä tilanne voisi olla eri.

Vierailija
13/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Juu, mulle on ihan näihin koviin kipuihin määrätty kyseiset lääkkeet koska Burana ja Panadol yhtä tyhjän kanssa. Tietenkään en "kiskonut" alkoholia yhtäaikaisesti pillerien kanssa, vaan aikaa oli lääkkeen otosta kulunut monen monta tuntia, joten lääkkeen vaikutus ei ollut päällä oletettavastikaan. Mutta maksan rasittumista tässä vain pohdiskelin.. :/ kai sitä joskus virheitä tekee itse kukin, tai sitten se luonto vaan karsii meikäläiset näin pois!

- ap

Vierailija
14/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ihmeessä panacodin käyttö, tai olet riippuvainen ja voin kertoa, että sitä riippuvuutta on aika ikävä katkaista.

Vierailija
15/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette tuo nyt vain olisi hormonaalinen migreeni, jota kyllä hoidetaan ihan erityyppisillä lääkkeillä kuin kipulääkkeet? Triptaanit ovat monilla ainoita lääkkeitä, jotka tepsivät. 

Vierailija
16/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tiedoksesi että Suomi on täynnä pöljiä jotka ihan tarkoituksella vetävät panacodia ja viinaa yhdessä, ja paljon isompia määriä. Maksa on todella kestävä ja pystyy myös korjaamaan itseään hämmästyttävän hyvin, rajun ja pitkäaikaisenkin rasituksen jälkeen.

Joten no worries.

Vierailija
17/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin nyt kuolet eikä varmaan pysyvääkään vahinkoa tapahtunut maksalle. Hyvä että huomasit jo parin päivän päästä ettei alkoholi ja parasetamoli sovi yhteen, mutta muista nyt sekin tulevaisuudessa ettei Panacod (kodeiini) ja alkoholi sovi yhteen nekään...

No nehän vasta sopiikin.300mg kodeiiniä ja muutama olut niin elämä hymyilee.Valivali hengityslama sitä hrngityslama tätä

Vierailija
18/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on ollu monta vuotta tämä lääke määrättynä ja ihan olen ollu pitkiä aikoja (vuosikin oli väliä kerran) ilman ja käytän noin kerran kuukaudessa muutaman päivän ajan 1-2 päivässä. Että en pidä itseäni riippuvaisena, ja välttelen pitkiä aikoja putkeen käyttämistä sekä isompia annoksia :)

Ja siis hormonaalinen on, iskee tämä hirveä auraton migreeni joka kuukausi taukoviikolla ja ainoa joka tepsii on Panacod. Aion kyllä lopettaa hormonaalisen ehkäisyn tässä piakkoin, jospa kivuistakin pääsis.

- Ap

Vierailija
19/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, pieni kai on nyt se maksavaurion riski näillä määrillä joten jospa menis säikähdyksellä.

Ja tosiaan ihan tähän viikonloppuun jää tämä kauhistuttava alkoholin vetämiseni, voin sitten vetää taas kuukauden päästä helvetilliset viinalitkut tyhmyyksissäni. Eipä kukaan muu ilmeisesti koskaan juhlikaan.

- Ap

Vierailija
20/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tiedoksesi että Suomi on täynnä pöljiä jotka ihan tarkoituksella vetävät panacodia ja viinaa yhdessä, ja paljon isompia määriä. Maksa on todella kestävä ja pystyy myös korjaamaan itseään hämmästyttävän hyvin, rajun ja pitkäaikaisenkin rasituksen jälkeen.

Joten no worries.

Onko oikeasti sellaisia jotka tarkoituksella ottavat alkoholia ja panacodia? En luottaisi maksan paranemiskykyyn aineissa mitkä on oikeasti todella maksatoksisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän