Virsiä / lauluja 4v lapsen hautajaisiin?
Tyttömme kuoli leukemiaan viikko sitten ja nyt olemme järjestämässä hänelle hautajaisia. Olisiko kenelläkään mitään hyviä vinkkejä musiikiksi hautajaisiin? Kun jotenkin tuntuu, että nuo aivan perinteisimmät hautajaisvirret eivät tähän tilaisuuteen istu.
Kommentit (32)
Maankorvessa kulkevi lapsosen tie. Me valitsimme sen vauvamme hautajaisiin. Se on kaunis ja tehty kuolleelle lapselle.
Samuli Edelmanin Tähtipölyä?
Joku tytön lempilaulu?
Päivänsäde ja menninkäinen?
Onpa taivaassa tarjona lapsillekin
Tuli kirkkoon mies ja lapsi
Meillä oli oman vajaan vuoden ikäisen tyttären hautajaisissa virtenä 499 Jumalan kämmenellä.
Suosittelen käymään meedion luona. Lapsenne sielu voi tuoda teille viestin henkimaailmasta. Kuolemaa ei ole.
Onpa taivaassa tarjona lapsillekin (löytyy YouTubesta, jos sävel ei ole tuttu).
Otan osaa suureen suruunne. ;( Halaus sinulle ja voimia..
(tajusin mitä sanat tarkoittaa, vasta kun pienen serkkuni hautajaisissa se laulettii, vaikka olin tiennyt laulun jo pari vuosikymmentä)
Voimia ja lämmin osanotto teille. Sydän särkyi kun luin aloitusviestin.
Minä en ottaisi noin pientä lasta mukaan hautajaisiin, koska hän ei kuitenkaan osaisi istua hiljaa kirkossa hautajaisten ajan ja huutelisi koko ajan tyhmiä kysymyksiä tyyliin, "Miksi se ruumis on tuolla arkussa", "Miksi kaikki itkevät" ja "Miksi pappi heitti hiekkaa arkulle".
niin kirjoitti:
Minä en ottaisi noin pientä lasta mukaan hautajaisiin, koska hän ei kuitenkaan osaisi istua hiljaa kirkossa hautajaisten ajan ja huutelisi koko ajan tyhmiä kysymyksiä tyyliin, "Miksi se ruumis on tuolla arkussa", "Miksi kaikki itkevät" ja "Miksi pappi heitti hiekkaa arkulle".
Lue otsikko ja aloitus uudestaan ja mieti kaksi kertaa ennen kuin kirjoitat,kiitos!!
Lapsen lempilaulu, syntisen virsikirjassa on esim. hämä-hämähäkki, koska se on laulettu jonkun lapsen hautajaisissa.
Vierailija kirjoitti:
(tajusin mitä sanat tarkoittaa, vasta kun pienen serkkuni hautajaisissa se laulettii, vaikka olin tiennyt laulun jo pari vuosikymmentä)
Mitä merkitystä olet sitten huomannut? Itse ajattelen sen edelleen vain sunnuntai kirkkona johon isä on tullut lapsensa kanssa.
Maan korvessa kulkevi lapsosen tie?