Mielestäni nuorten äitien kykyjä saa vähätellä ja alentaa
Joku 20-vuotias nyt ei vain tiedä mistään mitään eikä osaa hoitaa lasta. Ihan sama vaikka ei tietäisikään asioista mitään, ikä kertoo kaiken. Synnytyslaitoksella ja neuvolassa nuorille äideille tulisi näyttää kädestä pitäen kaikkien yksinkertaisimmatkin asiat. Neuvomassa ja määrämässä on oltava koko ajan. Vanhemmat (aikuiset) äidit kuitenkin jo osaavat, nuoret äidit eivät.
Kommentit (5)
En mä vaan osannut mitään aikuisenakaan. Esikoinen 29-vuotiaana, enkä ollut toiminut kenenkään lastenpiikana eikä ollut nuoria sisaruksiakaan tms.
Hienoa, että löytyy näköjään yksi ihminen joka on seppä syntyessään asiassa kuin asiassa. Sai esikoisen sitten 17 - vuotiaana tai 35 - vuotiaana, kaikille se on uuden opettelua. Ei se ikä tuohon asiaan liity mitenkään. Mä olen 21v ja voin ylpeänä sanoa olevani kahden pienen lapsen äiti, ja kyllä osaan lapseni hoitaa ilman, että mun tarvisi kehenkään turvautua. Ja aika jännä ettei neuvolassa, sairaalassa tai muuallakaan ole kukaan ikinä kyseenalaistanut ikääni tai sitä miten hoidan ja kasvatan lapseni, pikemminkin päinvastoin. Mutta kiva jos sulle tulee hyvä mieli tuosta, katkeralta kuulostat :)
Ilmeisesti et toivu ja parane koskaan. Surullista sinulle.
Keitä muita saa vähätellä ja alentaa? Sinulta varmasti löytyy vinkkejä.
Pösilö!