Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesittekö että Ranskassa käytettiin giljotiinia vielä 1970-luvulla?

Vierailija
11.12.2016 |

Jotenkin iljettävää ajatella että Ranskan kaltainen kehittynyt sivistysvaltio on teloittanut ihmisiä vielä 1970-luvulla, vieläpä giljotiinilla. Vertailun vuoksi Suomessa tehtiin viimeinen mestausteloitus vuonna 1825.
Hamida Djanboubi teloitettiin giljotiinilla vuonna 1977. Ihan kamala ajatuskin että tuollaista on tehty vielä alle 40v sitten.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin. Olen sitä mieltä että joissain tapauksissa se voisi edelleen olla ihan käyttökelpoinen mestausväline.

Vierailija
2/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemantuomio on se mitä vastustan, giljotiini on nopea ja tehokas teloitusväline, toimii paremmin kuin tämän päivän kuolemantuomiot trumplandiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä giljotiini on parempi kuin USA:n menetelmät, joissa teloitettava kituu pitkiä aikoja, kun myrkkyruiskeet ei toimi kunnolla.

Vierailija
4/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi olla edelleen käytössä.

Vierailija
5/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on munaa - toisilla ei.

Vierailija
6/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on varmaankin humaanimpi teloitustapa kuin ainakin se jenkkien myrkkyruisku, jonka antavat jotkut idiootit vartijat jolla ei ole mitään lääketieteellistä koulutusta (hyvä jos sinne suoneen ne neulat joskus saavat). Usein kuoleminen kestää kymmeniä minuutteja, jonka aikana voi kärsiä paljonkin. Itse ainakin mieluummin valitsisin giljotiinin, koska sitä sentään vaikea kenenkään mokata, ja äkkiä kuolet. Ihmisiä tuntuu vaan haittaavan giljotiinin graafisesti ikävä puoli, mutta jos sen järjellä ajattelee, niin sehän haittaa kuitenkin helvetisti enemmän muita kuin sitä teloitettavaa.

Vierailija
7/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toi jenkkien tappo systeemi, onko kanssa ihan kauheaa?

Siellä murhaajat tapetaan valtion toimesta.

Vierailija
8/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se tulisi ottaa taas käyttöön, kun ei sivistyneitä on tullut tänne, torille vaan ja sinne katsomaan kuinka käy, pommiukkojen ja raiskareiden, pää putoaa saaviin.

Ja sinä varmaankin pidät itseäsi sivistyneenä? Lasketaanko noihin mestattaviin raiskareihin mm. Matti Putkonen, persujen perusraiskaaja?

Vierailija
9/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä giljotiini on parempi kuin USA:n menetelmät, joissa teloitettava kituu pitkiä aikoja, kun myrkkyruiskeet ei toimi kunnolla.

Vaikkei nuo ruiskeet kunnolla toimisikaan, niin itse en tunne kyllä minkäänlaista sääliä noita teloitettavia kohtaan. Ovat aivan itse valintansa tehneet ja olleet etukäteen tietoisia minkälaisen rangaistuksen tulevat saamaan jos jäävät rikoksestaan kiinni.

Kyseessä on heidän oma valintansa ja heidän uhrinsa on tuskin nauttinut kohtalostaan.

Vierailija
10/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva, että jos eutanasia sallitaan Suomessa, käytettäisiin giljotiinia.

Vierailija
11/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se tulisi ottaa taas käyttöön, kun ei sivistyneitä on tullut tänne, torille vaan ja sinne katsomaan kuinka käy, pommiukkojen ja raiskareiden, pää putoaa saaviin.

Ja sinä varmaankin pidät itseäsi sivistyneenä? Lasketaanko noihin mestattaviin raiskareihin mm. Matti Putkonen, persujen perusraiskaaja?

Oikeuslaitois tekee työnsä ja kuolemaan tuomitut teloitetaan.

Esimerkiksi sen porilaisen lenkkeilijä tytön polttoraiskanneen pään saisi irrottaa.

Vierailija
12/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeiset julkiset mestaukset Ranskassakin tapahtuivat 1930-luvulla.

Sen jälkeiset tapahtuivat kaikki jossain vankilan piha-alueella. Kaikki läsnäolijat olivat siellä vain virkansa puolesta. (lääkäri,pappi,vangivartijat ja tuomari sekä se pyöveli. )

Taisi muuten tuossa Djandoubin tapauksessa olla kuuluisa Ferdinand Meysonnièr,viimeinen 'Monsieur de Paris' kuten virkaa hoitavaa pyöveliä sielläpäin (nimen suojaamiseksi julkisuudelta )nimitettiin. Taisi olla vielä Baumetten vankila,lähellä Marseilles'ta

Vierailija
13/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei laskettaisi? Samaan teloitettavien jonoon vaan SDP:n huumekauppiaiden ja salakuljettajien kanssa.

Vierailija
14/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva, että jos eutanasia sallitaan Suomessa, käytettäisiin giljotiinia.

Kiva missä tapauksessa ?

Itsellesikö vai muille ? Olisiko se  esim.  sinun 'toiveloppusi' ?

Vierailija
15/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tulen katsomaan sitten kun porvarien päät putoavat saaviin.

Vierailija
16/35 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

DDR:ssa sitä käytettiin myös, mutta salaa.

Vierailija
17/35 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä esimerkiksi Breivik joutaisi giljotiiniin.

Vierailija
18/35 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheeseen liittyen niin kun ihmisen pää irrotetaan niin aivot toimivat vielä hetken aikaa eli siinä ehtii nähdä kun putoaa maahan ja muu ruumis jää giljotiiniin tai väännellä naamaa kivusta.

Vierailija
19/35 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheeseen liittyen niin kun ihmisen pää irrotetaan niin aivot toimivat vielä hetken aikaa eli siinä ehtii nähdä kun putoaa maahan ja muu ruumis jää giljotiiniin tai väännellä naamaa kivusta.

Miten se on mahdollista? Miksi taju menee heti jos ammutaan sydämeen?

Vierailija
20/35 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvosi ovat erittäin samanlaiset kuin Lähi-Idässä. Oletko myös sitä mieltä, että naisilla on liikaa vapauksia ja mies on perheen itseoikeutettu pää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme