Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vero% sulla on työttömyyskorvauksissa?

Vierailija
11.12.2016 |

Mies saa aina yli 1000e veronpalautuksia, on ollut työttömyysturvalla vuosia. Mietin että minkä verran enemmän sais kuussa käteen jos asettas veroprossan kohilleen niin, että palautuksia ei tulis juurikaan. Mulla vaan ei ole mitään käsitystä siitä, mitä se 'kohilleen' tarkottas. Paljonko sä maksat?

Kiitos!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onkos sillä miehelläs haettu verokortti sosiaalietuuksille?

Vierailija
2/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama kuin duunissa ollessa eli 25,5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroprosentti lasketaan edellisen vuoden tulojen perusteella, joten vaikea sanoa paljonko se miehelläsi pitäisi olla, kun ei tiedetä miehen tuloja.

Verohallinnon sivuilta löytyy veroprosenttilaskuri, sinne kun syöttää kaikki verotusta varten tarvittavat omat tiedot niin se kertoo prosentin.

Vierailija
4/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 21 ja mätkyjä tuli 300e. Ansiosidonnaista sain 1100 euroa.

Vierailija
5/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hakenut mitään, eli menee sillä mikä sille on annettu. ap

Vierailija
6/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä veroprosenttia käydä korjauttamassa, jos tulot romahtaa.

Vierailija
7/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20%

Vierailija
8/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veroprosentti lasketaan edellisen vuoden tulojen perusteella, joten vaikea sanoa paljonko se miehelläsi pitäisi olla, kun ei tiedetä miehen tuloja.

Verohallinnon sivuilta löytyy veroprosenttilaskuri, sinne kun syöttää kaikki verotusta varten tarvittavat omat tiedot niin se kertoo prosentin.

Niin, mä en ole koskaan ollut työtön joten en tiedä paljonko se perustyöttömyysraha (kelan) on, ja eikös siihen tuu joku lapsikorotus (meillä yks lapsi). Vuosikaudet se on ollut työkkärin rahoilla, joten tulot on sitä luokkaa.. Oisko se brutto jotain 800e/kk? ap

Vierailija
9/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 30℅

Tänä vuonna maksoin lisäveroa 72,60€

Vierailija
10/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ok, joku alapeukutti tätä, eli sunkin mielestä kannattas hakea uus verokortti? Mä olen koittanut ehdottaa tätä miehelle, mut se vetää aina hirveet raivarit ja sanoo että haluaa saada ton törsäyspotin joka joulukuu.. Itse en tällaista rahankäyttöä tajua. ap

Vierailija
11/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 30℅

Tänä vuonna maksoin lisäveroa 72,60€

Kelan maksamilla työttömystuilla? :O Herranjumala. 

ap

Vierailija
12/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä te sillä 80 "lisäeurolla" tekisitte kuukaudessa? Ette mitään, valuisi ruokaostoksiin. Kivempihan se on saada 1000 euroa könttänä.

Vierailija
13/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25%

Kävin vielä erikseen säätämässä sen kuntoon että menisi suunnilleen nollilleen veronpalautus/mätkyt. Sain veronpalautusta 1158€. En ymmärrä miksei tätä osaa kukaan ihminen, järjestelmä, ennustaja laskea niin että pääsisi nollille. Olisin voinut toki riskillä laskea sen 23% vaikka näin eivät verotoimistossa suositelleet. Palkkatyössä ei oo muuten koskaan ollut noin korkea veroprosentti. 

Vierailija
14/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais vaihtaa miestä ja mennä itsekkin töihin.

Vierailija
15/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25%

Kävin vielä erikseen säätämässä sen kuntoon että menisi suunnilleen nollilleen veronpalautus/mätkyt. Sain veronpalautusta 1158€. En ymmärrä miksei tätä osaa kukaan ihminen, järjestelmä, ennustaja laskea niin että pääsisi nollille. Olisin voinut toki riskillä laskea sen 23% vaikka näin eivät verotoimistossa suositelleet. Palkkatyössä ei oo muuten koskaan ollut noin korkea veroprosentti. 

Kaikissa etuuksissa on ansiotuloja korkeampi verotus, koska palkkatyöstä saa erilaisia automaattisia vähennyksiä verotuksessa. Siksi kannattaisi tarkistaa saamiensa etuuksien veroprosentti, etenkin jos jää kesken vuoden työttömäksi ja alkaa saamaan ansiosidonnaista, koska aina se automaattisesti tuleva 25 % ei aina kaikille riitä ja voi saada jälkiveroja.

Vierailija
16/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mä en ole koskaan ollut työtön joten en tiedä paljonko se perustyöttömyysraha (kelan) on, ja eikös siihen tuu joku lapsikorotus (meillä yks lapsi). Vuosikaudet se on ollut työkkärin rahoilla, joten tulot on sitä luokkaa.. Oisko se brutto jotain 800e/kk? ap

Käy niin sääliksi, kun viaton lapsi on saanut tuollaiset luuserivanhemmat. :( Köyhyys, kaikenlainen vähäosaisuus, sivistymättömyys, tyhmyys, laiskuus ja huonot elämäntavat tulevat suurella todennäköisyydellä olemaan tämän pienen ihmisen osa elämää aikuisenakin.

Vierailija
17/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy niin sääliksi, kun viaton lapsi on saanut tuollaiset luuserivanhemmat. :( Köyhyys, kaikenlainen vähäosaisuus, sivistymättömyys, tyhmyys, laiskuus ja huonot elämäntavat tulevat suurella todennäköisyydellä olemaan tämän pienen ihmisen osa elämää aikuisenakin.

Näin. En vaan tajua, miksi kaiken maailman "osattomat" (eli laiskat selittelijä-valittajapaskiaiset) hankkivat lapsia. Eikö se kaljapullon hoivaaminen riitä?

Vierailija
18/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. En vaan tajua, miksi kaiken maailman "osattomat" (eli laiskat selittelijä-valittajapaskiaiset) hankkivat lapsia. Eikö se kaljapullon hoivaaminen riitä?

Anteeks mitä? Siis puhutteko te meistä? Mä olen kyllä aina ollut palkkatöissä, tuollahan mä jossain kirjoitinkin että kun en ole koskaan itse ollut työtön, en tiedä paljonko nämä tuet on. Mulla on ihan hyvä palkka, mutta olis kiva kun mies vois osallistua enemmänkin yhteisiin kuluihin eikä se olis niin että mun rahat on meidän rahat ja hänen rahat on hänen rahat koska saa niin vähän. Totta kai osallistun kuluihin enemmän, mutta jotenkin se ajatus että elää niukasti muun vuoden mutta joulukuussa törsää ei sovi mun rationaaliseen talousajatteluun. 

Mutta palatakseni tuohon syytökseen meitä kohtaan, jonka joku älykäs yhteiskunnan tukipilari kirjoitti - mies on alkoholistivanhempiensa takia absolutisti, mä nyt en oikeestaan juo muuten vaan, tutkintoja mulla on plakkarissa 2, mies on kulttuurialalla eli on kyllä sivistynyt ihminen vaikka ei apurahoja aina saakaan (eli on paljon työttömyyskorvauksella). Asutaan Helsingissä kantakaupungissa (velaton omistusasunto) ja käydään paljon teatterissa ja oopperassa (tai no, baletissa). 

Mutta miten tää siis liitty mun kysymykseen?

ap

Vierailija
19/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ok, joku alapeukutti tätä, eli sunkin mielestä kannattas hakea uus verokortti? Mä olen koittanut ehdottaa tätä miehelle, mut se vetää aina hirveet raivarit ja sanoo että haluaa saada ton törsäyspotin joka joulukuu.. Itse en tällaista rahankäyttöä tajua. ap

ok, tätäkin alapeukutettu, eli EI kannata hakea uutta verokorttia? Vai että on jees törsätä joulukuussa? ap

Vierailija
20/23 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattais vaihtaa miestä ja mennä itsekkin töihin.

Kannattaisko sun opetella lukemaan? Tai mistä sait päähäsi että mä en ole töissä? Sitä paitsi kun lukee tätä palstaa, tulee hyvin nopeesti selville että mun mies joka ei juo, vittuile eikä katoile on oikeasti aika hyvä mies.

ap