Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen tuli hääjuhlakutsu, tietenkin tilinumero mukana

Vierailija
10.12.2016 |

Mieheni sukulainen menee tammikuun lopulla naimisiin, meille ihan läheinen ihminen.Kyseessä 30 v. Pariskunta, hyvissä ammateissa molemmat. Aika nopeasti edenneet, kolme vuotta yhdessä ja reilun vuoden ikäinen lapsi. Hääkutsu oli kaunis mutta siinä luki, että meillä on vielä useita unelmia ja voit kartuttaa niitä+ tilinumero. Vituttaa suoraansanoen kun heillä uusi koti, autot viimeisenpäälle. Ja , kun meillä taas ei asiat ole niin hyvin. En nyt viitsi kaikkea selitellä mutta ylimääräistä rahaa ei ole.En voi ymmärtää miksei lahja voi olla joku muu kun aina kinutaan rahaa, Olisin voinut kehitellä jonkun kauniin paketin esim, 30 eurolla mutta kun halutaan vaan rahaa. Ja mitään 100 € pienempää ei kehtaa antaa tai siis laittaa tilille.

Kommentit (173)

Vierailija
41/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen hääpari joka lähettää tuon laittoman rahankerjuukirjeen, Keräyslupahan tarvitaan lain mukaan huomaa kylään tullessaan, että kahvi/ruokapöydässä on myös hinnasto. Kahvi 2e, piirakkapala 4e, täytekakkupala 6e, vessamaksu 1e.

Lämmin ruoka sitten esim keitto 8e per annos, ruokajuoma 2e, leipä 1e per viipale, lasagneannos 15e jne.

Jos kerran he menevät naimisiin vain rahastaakseen vieraita, joiden oletetaan maksavan kunniasta päästä paikalle niin maksakoon he mun laadukkaista tarjottavista kotonani ja kun kuluttavat lattioita ja naarmuttavat pintoja jne.

Luonnollisesti lähetän hääparille laskun myös matkakuluistani ja majoituskuluistani sekä vaatetus jne kuluista. Olenhan joutunut tuhlaamaan kallista aikaani raahautuaksi heidän teennäisiin pippaloihinsa. Saavat varmaan verovähennyksiin noita vieraskuluja.

Kannattaisko joskus lukea lehdistä muutakin kuin horoskooppi ?

Kenellä on oikeus lähettää lasku ? Vaatii sopimuksen

Ketkä tarvitsee keräysluvan ?

Vierailija
42/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmiset ylipäätää pitävät häitä. On stressi puvusta, tarjoilusta, ohjelmasta, paikasta, vieraslistasta... kaikki maksaa ja kukaan ei ole tyytyväinen. Aivan sama mitenpäin teet pieleen menee.

Sitten ne lahjat... raha on viimeisin jota itse haluaisin. Ehdottomasti tavarana ja niin ettei se ole mikään lahja lista villeroy bochiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viimevuonna kutsun entisen koulukiusaajani häihin, jonka kanssa en ole ollut tekemisissä lähes kymmeneen vuoteen. Tämä henkilö kiusasi minua ala-asteelta lukioon saakka. Olin täysin tyrmistynyt tuosta kutsusta, mutta syy sen saamiselle löytyi kutsun loppupuolelta. Pari pyysi pelkästään rahaa lahjaksi ja mukana oli tilinumero. Halusi siis vain hyötyä minusta vielä tämän kerran.

En ilmoittautunut häihin enkä kiittänyt kutsusta, ja kas kummaa viimeisen ilmottautumispäivän jälkeen morsian alkoi utelemaan, että miksi en ole ilmottautunut häihin. Ei minun olisi kai ollut pakko vastata mitään, mutta kirjoitin huvikseni että ei ole rahaa. Rahaa kyllä oikeasti oli ja onkin, mutta ei tullut kuuloonkaan, että käyttäisin niistä senttiäkään tuon ihmishirviön häämatkan rahoittamiseen.

Tuo henkilö seuraa minua sosiaalisessa mediassa ja saan jotain sairasta mielihyvää siitä, kun julkaisen kuvia ostamistani konserttilipuista, kengistä ja matkoista, joihin on uponnut useita satoja euroja :D

Vierailija
44/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sukulainen menee tammikuun lopulla naimisiin, meille ihan läheinen ihminen.Kyseessä 30 v. Pariskunta, hyvissä ammateissa molemmat. Aika nopeasti edenneet, kolme vuotta yhdessä ja reilun vuoden ikäinen lapsi. Hääkutsu oli kaunis mutta siinä luki, että meillä on vielä useita unelmia ja voit kartuttaa niitä+ tilinumero. Vituttaa suoraansanoen kun heillä uusi koti, autot viimeisenpäälle. Ja , kun meillä taas ei asiat ole niin hyvin. En nyt viitsi kaikkea selitellä mutta ylimääräistä rahaa ei ole.En voi ymmärtää miksei lahja voi olla joku muu kun aina kinutaan rahaa, Olisin voinut kehitellä jonkun kauniin paketin esim, 30 eurolla mutta kun halutaan vaan rahaa. Ja mitään 100 € pienempää ei kehtaa antaa tai siis laittaa tilille.

No kehtaisit kuitenkin 30€ nätin paketin antaa?

Mun mielestä 70€ paketti tai rahatilitys on ihan ok.

Kateellinen ei kannata olla heidän taloista eikä autoista. Elä omaa elämääsi ja koita parantaa sitä.

Vierailija
45/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain viimevuonna kutsun entisen koulukiusaajani häihin, jonka kanssa en ole ollut tekemisissä lähes kymmeneen vuoteen. Tämä henkilö kiusasi minua ala-asteelta lukioon saakka. Olin täysin tyrmistynyt tuosta kutsusta, mutta syy sen saamiselle löytyi kutsun loppupuolelta. Pari pyysi pelkästään rahaa lahjaksi ja mukana oli tilinumero. Halusi siis vain hyötyä minusta vielä tämän kerran.

En ilmoittautunut häihin enkä kiittänyt kutsusta, ja kas kummaa viimeisen ilmottautumispäivän jälkeen morsian alkoi utelemaan, että miksi en ole ilmottautunut häihin. Ei minun olisi kai ollut pakko vastata mitään, mutta kirjoitin huvikseni että ei ole rahaa. Rahaa kyllä oikeasti oli ja onkin, mutta ei tullut kuuloonkaan, että käyttäisin niistä senttiäkään tuon ihmishirviön häämatkan rahoittamiseen.

Tuo henkilö seuraa minua sosiaalisessa mediassa ja saan jotain sairasta mielihyvää siitä, kun julkaisen kuvia ostamistani konserttilipuista, kengistä ja matkoista, joihin on uponnut useita satoja euroja :D

Olisit mennyt häihin, syönyt ja juonut hyvin. Jollei pelkkä lahja olisi kelvannut niin olisit jättänyt tiliile vaikka 1snt viestillä - tämän verran arvostan sinua ja sinun juhlaasi. Pakettiin taas olisit voinut hankkia kirpparilta käytetyn potan, metsästä koirankakat ja pakettiin ja rusetti päälle =D

Vierailija
46/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mussukka_ kirjoitti:

Olen ilkiö.

Jos kutsussa on tilinumero, niin saavat lahjaksi Käytöksen kultainen kirjan.

Tänä kesänä tuli kutsu nuoren serkkuni rippijuhliin. Ei vastauspyyntöä, ei osoitetta tai ajo-ohjeita, vain tilinumero kutsun perässä.

No, otin selvää missä se perhe asuu nykyään... Sattu olemaan kesäreissun matkalla, joten piipahdettiin syömään. Oltiin paremmissa vaatteissa ja annettiin rippilapselle kaksikymppiä kortin välissä. Kaksi aikuista neljä teiniä.

Ja itse et ole vaivautunut edes avaamaan sitä käytöksen kultaista kirjaa. Toivottavasti saat joululahjaksi.

Vierailija
47/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 euroa on kyllä tosi vähän, kun teitä on kaksi ihmistä syömässä. En ymmärrä ihmisiä, jotka luulee  voivansa syödä mahan pinkeäksi ilmaiseksi toisten juhlissa. Tuodaan vielä kakarat mukaan mässyttämään ja maksetaan vain parikymppiä

Parempi, että jäätte kokonaan pois

Jos ei ole varaa maksaa omia juhlia vaan ne pitää maksattaa vierailla siis nimenomaan vierailla niin on parempi kaikille osapuolille että ettet järjestä juhlia ollenkaan. Vieraat eivät maksa juhlia vaan juhlien järjestäjä.

Vierailija
48/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin 20e+kortti eräältä vähävaraiselta perheeltä häälahjaksi. Oltiin tosi otettuja ja kiitollisia. Toiselta vastaavalta pelkkä kortti ja siitäkin oltiin onnellisia ja kiitollisia. Sen sijaan yksi läheisimmistä ystävistäni tuli tyhjin käsin "ilmaisen viinan bileisiin" bilevaatteissa. Ja kännäsi menemään ihan sen mukaisesti. Siitä alkoi ystävyys rakoilla.

Eli jos on rahasta tiukkaa niin vie paikalle kortti tai laita se 20e. Se on teille iso raha ja oikein hyvä häälahja. Kaikille hääpareille on tärkeintä läheisten läsnäolo.

Vierailija
49/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesällä kaasona eräissä häissä, joissa lahjatoive oli nimenomaan raha. Ja summat vaihteli pariskunnasta riippuen joko 60-90euroa. Isommat summat kertyi lähimmiltä sukulaisilta. Mutta tuskin kukaan olettaa että kaverit rupeaa mitään 100euroa per pää lahjoittamaan kenenkään matkakassaan. 

Eli kyllä, se 30euroa on todellakin ok yhdeltä. Tai vaikka 20euroa. Mieluummin niin, kuin joku maljakko kaappiin pölyttymään. 

Vierailija
50/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä ymmärrä näitä hääpareja jotka eivät ymmärrä, että joku ei kehtaa tulla häihin koska ei ole laittaa rahaa sinne matkakassaan Itsestään jo häihin kutsuminen aiheuttaa vaivaa, vaatteet, kampaajalla käynti, taksikyydit/ oma auto, pienet lapset hoitoon, kaikki eivät halua huutamaan kirkkoon yms.

Jos häihin meno on sinulle noin vaivalloista, niin ymmärsithän, että se on pelkkä kutsu? Sinne häihin voi toki jättää menemättä, jos omat resurssit ei riitä, tuskin siitä kukaan loukkaantuu.

Meidän häissä oli tilinumero kutsussa ja useimmat laittoivatkin rahaa. Saatiin myös muutama hieno kortti, johon oli eri muotoihin (origami-tyylisesti) taiteltu viiden euron seteleitä pari ja teipattu euron tai kahden kolikoita vielä koristeeksi. Oli tosi kiva idea ja rahaa oli siis yhteensä joku 30 euroa. Me ainakin ilahduttiin kovasti.

Tosin yksi hyvin tienaava pariskunta, jotka vielä ottivat lapsensa mukaan ilmoittaen siitä hääpäivän aamuna, eivät antaneet mitään lahjaa. Ei siis edes korttia. Pakko sanoa, että tästä jäi vähän huono maku suuhun ja välit eivät enää ole ihan ennallaan. Tehtiin vielä heidän takia hirveässä kiireessä muutoksia pöytäjärjestykseen ja poikkeus lapsen kohdalla, kun periaatteessa olivat lapsivapaat häät. Itse en olisi kehdannut tulla ihan tyhjin käsin.

Vierailija
51/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 euroa on kyllä tosi vähän, kun teitä on kaksi ihmistä syömässä. En ymmärrä ihmisiä, jotka luulee  voivansa syödä mahan pinkeäksi ilmaiseksi toisten juhlissa. Tuodaan vielä kakarat mukaan mässyttämään ja maksetaan vain parikymppiä

Parempi, että jäätte kokonaan pois

Jos juhliin on sisäänpääsymaksu, niin kyllä se tulisi mainita etukäteen. Yleensä juhlat järjestetään läheisille ja juhlien maksajina ovat juhlien järjestäjät, ei vieraat.

Niinpä. Missä kohtaa ihmisistä on tullut niin juntteja etteivät he tajua tai tiedä että juhlat maksaa juhlien järjestäjä ei vieraat? Nykyäänkin ihmiset on tarkkoja esim siitä perinteestä että häissä vain morsian pukeutuu valkoiseen mutta se tapa että vieras tulee häihin vieraana eikä hänen tarvitse miettiä juhlien kuluja on haluttu unohtaa

?

Vierailija
52/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkee saman kuin siinä köyhyysketjussa jossa kenelläkään ei ole muka rahaa mutta mannapuuroa voidaan aina tarjota.

Ap voi lähettää hääparille kilon mannapuuroa. Ehdotankin että Suomen valuutta muutetaan mannaksi.

Vierailija
53/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vain on tapana antaa lahjoja häihin, eikä jokaista kutsua varmaan henkilökohtaisesti muotoilla jokaiselle kutsutulle sopivaksi.

Sitäpaitsi, ap:llahan se on päässään ongelma kun ei kehtaa pienempää summaa sinne tilille laittaa, ei ne kutsujat ole sitä asiaa ap:n päähän laittaneet, heille asia voi olla täysin ok. Minulle ja lähipiirilleni ainakin ihan ymmärrettävää, eikä kukaan edes odottaisi mitään 100 euron lahjoituksia jokaiselta.

Vierailija
54/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös ajatusta, että vieraiden pitää antaa vähintään tietyn arvoinen rahalahja, jotta heidän syömisensä ja juomisensa tulee maksettua. Kutsutteko te kavereita muutenkin kylään ja pyydätte sisäänpääsymaksun? Näköjään tämä sama ajatusmalli on siirtynyt rippi- ja ylioppilasjuhliin ja ylipäätään kaikkiin kinkereihin, mitä olla voi.

Vierailija
55/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ajatellut että ihmiset tuovat lahjaksi sen mikä on heidän mielestään hieno ja sopiva lahja toisten juhliin.

Esim anoppi toi viinipullon ja kaksi ikean kuoharilasia.

Kun anoppi täytti 50.v ei tarvinnut pohtia lahjaa, ostin kaksi punaviinilasia ja pullon punaviiniä mistä tiedän että anoppi tykkää.

Miehen ystävä vaimoineen ei tuonut mitään koska vaimon asuun, kampaukseen ja majoitukseen meni niin paljon rahaa. Ei tarvi ensi kesänä miettiä mitä heille vie koska heidän oman ilmoituksen mukaan tärkeintä on että olemme paikalla:)

56/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös ajatusta, että vieraiden pitää antaa vähintään tietyn arvoinen rahalahja, jotta heidän syömisensä ja juomisensa tulee maksettua. Kutsutteko te kavereita muutenkin kylään ja pyydätte sisäänpääsymaksun? Näköjään tämä sama ajatusmalli on siirtynyt rippi- ja ylioppilasjuhliin ja ylipäätään kaikkiin kinkereihin, mitä olla voi.

Tätä ihmettelen minäkin. Itse ollaan tällä ajattelutavalla annettu aina liian vähän rahaa lahjaksi (esim. 50 €/ 5 hlön perhe), vaan hyvin on sekin vähä kelvannut kun ei ole takaisinkaan palautettu.

Vierailija
57/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etikettiin ja hyviin käytöstapoihin kuuluu tuoda juhlaparille jokin lahja. Ei tämä mikään uusi käytäntö ole, vaan jo ihan antiikin aikainen. Ei täällä kukaan hääpari ole tainnut olla valittamassa, että harmi kun tuli vaan 20 tai 30 euron lahjoja.

Vierailija
58/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuin miettiä että kuinka perssjkista porukkaa täällä on? Olemme itse opiskelijoita, mutta meillä kaveripiireissä ihan vakiotapa, että 50€/hlö annetaan minimissään häälahjaksi, jos laitetaan rahaa. Ja sitä rahaa todellakin laitetaan, jos se on hparin toive. Juhlapaikalle viedään sitten kortti ja kukat!

Vierailija
59/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen mennyt naimisiin vuosia sitten jolloin häälahjasta ei tehty ongelmaa.

Ap nyt menee sinne häihin kivan 30€ lahjansa kanssa. Hääpari tuskin toivoo, että jäät pois siksi ettei perheellänne ole laittaa 100€ matkatilille.

Nyt on turha ärsyyntyä ja kerätä herne nenään jostain tilinumerosta.

Vierailija
60/173 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie heille se aalto-maljakko tai muumimuki, sellaista kun heillä ei varmasti vielä ole.

Tai sitten tyynynliinat, joissa lukee isäntä ja emäntä.

Tai hassunhauska saunan lämpötilamittari, jossa miehen penis nousee lämpötilan mukaan.

Ideat ei kyllä lopu kesken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi