Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolaina äkkiä pois?

Vierailija
10.12.2016 |

Haaveilemme opiskelusta, toisella on jo uusi opiskelupaikka, toisella ei. Lapsia kaksi ja lainaa joku 57 000e jäljellä. Olisiko fiksuinta paahtaa pari vuotta töitä ja maksaa tuo summa pois? Mitä tekisit?

(Yhtiölainaa on tulossa kyllä lisää)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa maksaa heti pois.

Mikä sen mukavampaa kuin palkkatulo on puhdasta nettoa ja lainoihin ei mene penniäkään.

T. Velaton

Vierailija
2/5 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa, jos siihen on paukkuja. Yhtiölainaa ei kannata maksaa pois.

Velaton asunto on aina helpompi vaihtaa toiseen, ei tarvitse pankin kanssa sovitella.

Kyllä korotkin jossain vaiheessa nousevat, tai vaihtoehtoisesti palkkataso alkaa lyyhätä alalla kuin alalla.

Meillä on lainaa jäljellä n. 50.000. Minulla on vakityö, vaimolla ei, mutta ainakin minä olen kahden vaiheilla sen suhteen, kannattaisiko ensi vuoden aikana panostaa isoihin lainanlyhennyksiin.

Teetimme juuri isohkon remontin, johon upposi säästörahoja 1½ vuoden ajalta, joten ajattelen itse, että nyt olisi aika maksaa talolainaa kovemmalla kädellä esimerkiksi v. 2017 ajan, ja sitten ensi vuonna näihin aikoihin voisi arvioida tilannetta uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään taloutta olet seurannut niin tiedät, että Suomi on ajamassa täyttä vauhtia päin seinää. Siihen mennee vielä muutama vuosi mutta sitten asiat käykin äkkiä.

Siinä vaiheessa on parempi olla velaton.

Vierailija
4/5 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

57000€ tekee 2400€/kk. Täytyy olla hyvät tulot, että kaksilapsisen perheen vanhemmat tuon pystyvät maksamaan. Mutta toki kannattaa, jos rahkeet riittää.

Vierailija
5/5 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

57000€ tekee 2400€/kk. Täytyy olla hyvät tulot, että kaksilapsisen perheen vanhemmat tuon pystyvät maksamaan. Mutta toki kannattaa, jos rahkeet riittää.

Nyt olisi mahdollisuus laittaa heti 20 000 ja jäisi vielä vähän puskuria. 10 000e vuodessa lyhenee normaalisti eli kahdessa vuodessa se olisi 40 000e näillä jo, siitä puuttuisi enää 17 000e ja sen kyllä saisi kahteen vuoteen säästettyä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi