Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos menettäsit luottokorttisi lopullisesti tänään,

Vierailija
09.12.2016 |

miten vaikuttaisi elämääsi?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme vinkunaa täällä taas. "En koskaan osta mitään velaksi" ja tästä typeryydestä ollaan vielä ylpeitä. Minä ostan kaiken velaksi JOS velan korkokulu on pienempi kuin pääomalle saatava tuotto. Ihmiset eivät tajua että velka on omaisuutta.

Kerro toki mitä sellaista ostat luottokortilla, joka edes säilyttää arvonsa?

Ei pihvi ole siinä että mitä ostaa sillä luottokortilla, vaan mitä tekee sillä pääomalla mikä olisi mennyt käteisellä ostaessa. Aina kun voin siirtää maksamista myöhemmäksi niin se pääoma mikä olisi käytetty maksamiseen on minulla sijoitettavissa ja sille syntyy tuottoa. Huomenna maksettu euro on vähemmän kuin tänään maksettu euro.

Ei kun kerro nyt mistä saat sellaista tuottoa joka ylittää luottokortin korko- ym. kulut.

Luottokortissani ei ole korko- ym kuluja kun käytän sitä maksuaikakorttina, näin saan kokoajan itselleni käyttöön keskimääräisen luoton verran ylimääräistä pääomaa ilmaiseksi.

Hyvin kiemurreltu!

Ihan selkeästi sinä tipahdit jo kärryiltä.

Ei, tuo on ihan todella ainoa tapa, mutta jotenkin huvittavaa että vedit tuon kanin hatusta vasta aivan viimeisenä sen sijaan että olisit selkeästi puhunut heti maksuaikakortista.

"Korkoa korolle-menetelmä opetetaan peruskoulun matematiikan tunnilla. Mikä tässä on ylivoimaisen vaikeaa tajuta?"

Mitään "korkoa korolle -menetelmää" ei ole olemassakaan, kaikki perustuu sille tuleeko tuottoa vai eikö tule tuottoa. Te puhutte kuin olisi jokin mekanismi, joka automaattisesti nostaa sijoitustenne arvoa.

Vierailija
42/53 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, ei minulla ole muutenkaan luottokorttia. Mihin tarvisin sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme vinkunaa täällä taas. "En koskaan osta mitään velaksi" ja tästä typeryydestä ollaan vielä ylpeitä. Minä ostan kaiken velaksi JOS velan korkokulu on pienempi kuin pääomalle saatava tuotto. Ihmiset eivät tajua että velka on omaisuutta.

Ei pihvi ole siinä että mitä ostaa sillä luottokortilla, vaan mitä tekee sillä pääomalla mikä olisi mennyt käteisellä ostaessa. Aina kun voin siirtää maksamista myöhemmäksi niin se pääoma mikä olisi käytetty maksamiseen on minulla sijoitettavissa ja sille syntyy tuottoa. Huomenna maksettu euro on vähemmän kuin tänään maksettu euro.

Ei kun kerro nyt mistä saat sellaista tuottoa joka ylittää luottokortin korko- ym. kulut.

Luottokortissani ei ole korko- ym kuluja kun käytän sitä maksuaikakorttina, näin saan kokoajan itselleni käyttöön keskimääräisen luoton verran ylimääräistä pääomaa ilmaiseksi.

Hyvin kiemurreltu!

Ei, tuo on ihan todella ainoa tapa, mutta jotenkin huvittavaa että vedit tuon kanin hatusta vasta aivan viimeisenä sen sijaan että olisit selkeästi puhunut heti maksuaikakortista.

"Korkoa korolle-menetelmä opetetaan peruskoulun matematiikan tunnilla. Mikä tässä on ylivoimaisen vaikeaa tajuta?"

Mitään "korkoa korolle -menetelmää" ei ole olemassakaan, kaikki perustuu sille tuleeko tuottoa vai eikö tule tuottoa. Te puhutte kuin olisi jokin mekanismi, joka automaattisesti nostaa sijoitustenne arvoa.

Kuten sanoin minulle tällä tavalla on jo tullut 1600 € puhdasta rahaa tililleni. Tämän lisäksi sijoitettu pääoma (se 2000)  on nyt arvoltaan 3800 €, eli jos realisoisin sen niin raha tulisi siitäkin. Ja en ole euroakaan maksanut korkoja tai kuluja tuosta kortista. Nämä kaikki olisi käteisellä puljatessa jäänyt saamatta.  Ei nämä siis ole ainoat sijoitukset mutta huvikseni olen seurannut kuinka hyvin toimii.

Vierailija
44/53 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kiemurreltu!

Kuten sanoin minulle tällä tavalla on jo tullut 1600 € puhdasta rahaa tililleni. Tämän lisäksi sijoitettu pääoma (se 2000)  on nyt arvoltaan 3800 €, eli jos realisoisin sen niin raha tulisi siitäkin. Ja en ole euroakaan maksanut korkoja tai kuluja tuosta kortista. Nämä kaikki olisi käteisellä puljatessa jäänyt saamatta.  Ei nämä siis ole ainoat sijoitukset mutta huvikseni olen seurannut kuinka hyvin toimii.

Minä kyllä tajuan tämän periaatteen vaikka en itse jaksakaan puljata näiden kanssa, saan riittävästi säästöön muutenkin. Mulla ei myöskään ole sellaista luottokorttia, jossa ei olisi vuosimaksua tai tilinhoitomaksua niiltä kuukausilta, jolloin luottoa on käytetty. Joten mulle luottokortin käyttö ei ole ilmaista vaikka käytänkin sitä (silloin harvoin kun käytän) nimenomaan maksuaikakorttina.

Vierailija
45/53 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten vaikuttaisi elämääsi?

Ei mitenkään, ostan aina käteisellä.

Vierailija
46/53 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden menettämisellä ei olisi isoakaan merkitystä.

Minulla on 7 luottokorttia, joissa kussakin limitti keskim 6000e. Avopuolisollani on lisäksi 4 luottokorttia, joissa kussakin limitti keskim 4000e.

Maksuaikakortteina, noista on 4+3 korttia taysin kuluttomia. Korttien luottojen korot vaihtelevat välillä 6%-20%, mutta niillä ei ole merkitystä koska hyödynnämme vain maksuajan. S Visa vaikuttaisi olevan selkeästi edullisin kortti jos menisi korolle.

Vierailija
47/53 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttaisi mitenkään ja tiedoksi vaan että depitkortista löytyy ihan samat numerot mitkä luottokortistakin eli ei ole mitään ongelmaa varailla hotelleja ym ulkomailta.

Vierailija
48/53 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, en omista luottokorttia. Aikanaan ensimmäistä asuntoa lukuunottamatta en ole ostanut mitään velaksi.

Vierailija
49/53 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuttaisi mitenkään ja tiedoksi vaan että depitkortista löytyy ihan samat numerot mitkä luottokortistakin eli ei ole mitään ongelmaa varailla hotelleja ym ulkomailta.

Voi joissain paikoissa onnistua, mutta et voi sanoa ettei olisi mitään ongelmaa.

Vierailija
50/53 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korttimaksaja kirjoitti:

Yhden menettämisellä ei olisi isoakaan merkitystä.

Minulla on 7 luottokorttia, joissa kussakin limitti keskim 6000e. Avopuolisollani on lisäksi 4 luottokorttia, joissa kussakin limitti keskim 4000e.

Maksuaikakortteina, noista on 4+3 korttia taysin kuluttomia. Korttien luottojen korot vaihtelevat välillä 6%-20%, mutta niillä ei ole merkitystä koska hyödynnämme vain maksuajan. S Visa vaikuttaisi olevan selkeästi edullisin kortti jos menisi korolle.

Tarkennetaan vielä se verran ettei olisi maailmanloppu sekään vaikka kaikki kortit lähtisivät kerralla. Kortteja kannattaa hankkia eri pankkien kautta ni ainakin jokin toimii kassalla eika tartte kannella ruokatavaroita takaisin.

Vierailija
51/53 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä vaikuttaisi mitenkään. Olen käyttänyt luottokorttia ainoastaan matkojen varaamiseen ja ulkomailla. Viimeisimmästäkin kerrasta on jo yli kaksi vuotta, eikä näköpiirissäkään uusia reissuja.

Vierailija
52/53 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jopa opiskelijoille suunnattuja hostelleja joihin ei edes puhelimitse varaus onnistu ilman luottokorttia. Jotkin hotellit haluaa takuun, että saa rahansa takaisin luottokorttiyhtiöltä. Onneksi ei koske kaikkia.

Lennot sen sijaan onnistuu kyllä noilla debit numeroilla, myös norwegianilla vaikka joku väitti jotain muuta.

Vierailija
53/53 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Käytän sitä niin älyttömän harvoin ja onneksi verkkokaupatkin niin kehittyneet että joko käy Visan debitti tai Electron tai Paypal.

Voiko Paypalia käyttää ilman 'takana' olevaa luottokorttia? Ei minusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme