bussimatkailua vaunujen kanssa :/
sattuipa tällä viikolla peljästyttävä bussimatka. alku meni kohtuullisesti, tosin heti bussiin noustuani totesin kuskin ajotyylin kohtuullisen aggressiiviseksi. yleensä kerkeen laittamaan vaunujen pyörät lukkoon, mutta nyt hyvä kun kerkesin sisään niin oltiin jo liikkeellä.
koko matkan kuski painoi tosi kiivaasti kaasua ja kiivaasti jarrua. tiedätte varmaan ajotyylin.. matkustajat kohotteli kulmiaan ja seisomassa olevat ottivat hiukan leveempää haara-asentoa ja tiukempaa otetta tolpasta.
no joo, matka oli onneksi lyhyt, mutta sitten kun piti jäädä pois.. joku muu oli painanut nappia, painoin vielä varmuudeksi sitä vaununappia että tulee selväksi että meinaan poistua. pysäkin kohdalla kuski ei ollut vielä ruvennut yhtään hidastamaan, ja äitini (joka siis myös oli matkassa mukana) kerkesi hymähtämään että " mennäänköhän seuraavalle pysäkille.." , asitten kuski löi jarrut pohjaan ja auto pysähtyi ehkä 20-30 metriä ohi pysäkin.
vapautin vaununrenkaiden lukituksen, peruutin itseni ulos ovesta ja olin nostamassa vaunuja ulos niin kuski painoi samaan aikaan kaasua ja " ovi kiinni" -nappia. säikähdin ihan hulluna ja huusin jotain, onneksi muori oli vielä sisällä bussissa ja huusi vielä kovempaa. pysähtyi se sitten ja päästiin ulos kaikki. ja bussi kaasutti kauheella raivolla eteenpäin.
semmosta meilläpäin..
Kommentit (6)
Kuski jatkaa samaan malliin, jos kukaan ei valita eikä esimiehet tiedä!
tapaus tapahtui virka-ajan ulkopuolella, mutta soitettiin heti bussifirman varikolle ja sain semmoisen tyypin numeron jolle soitin sitten aamulla oikein kunnon valituspuhelun. valitukseen suhtauduttiin kyllä tosi asiallisesti ja tyyppi siellä puhelimessa oli aika vilpittömän harmistuneen kuuloinen, lupasi ottaa minuun vielä yhteyttä kertoakseen miten asia on firmassa edennyt.
joo.. oli oikeesti ihan tosi hurjan tuntuinen tilanne. mulla oli siis kädet kiinni siinä työntöaisassa kun auto nytkähti rajusti eteenpäin mun lapsi (ja muori) mukanaan. jäin ihan paniikissa miettimään että mitä jos se muori ei olis ollu sisällä siellä niin olisiko kuski kuullut mun huutoa ja olisiko välittänyt vaikka olisi kuullutkin (siis kun ajotyyli oli todella " haistakaa kaikki vittu" - aggressiivinen)? ja että olisinko tajunnut päästää kädet irti vaunuista ja mitä jos en olisi?
täkäläiset bussikuskit on aika tunnettuja ajotyylistään.
palautetta menemään bussiyhtiölle! tuollainen kuski, joka siis vaarantaa liikenteen ja matkustajien turvallisuutta, pitää ehdottomasti saada pois liikenteestä.
asutko pääkaupunkiseudulla?